جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
دومین روز سفر دولت به هرمزگان؛

دستورات رئیس جمهور برای حل موضوعات ویژه هرمزگان/ رفع موانع احداث پل خلیج فارس

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 868670
اعضای هیات دولت در دومین روز سفر به استان هرمزگان طرح های مختلف عمرانی را افتتاح می کنند و روند توسعه این استان را سرعت خواهند داد.
دستورات رئیس جمهور برای حل موضوعات ویژه هرمزگان/ رفع موانع احداث پل خلیج فارس
به گزارش جهان نيوز، رئیس جمهور که در چارچوب سفرهای استانی به استان هرمزگان سفر کرده است امروز جمعه در دومین روز از سفر طرح‌های مختلف عمرانی را افتتاح می‌کنند.
یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش هزار و ۵۰ میلیارد ریال در هرمزگان در این سفر به بهره برداری می‌رسد که در راستای توسعه استان تأثیر گذار خواهد بود.
سخنرانی استاندار در جمع مردم در برخی از شهرستان‌های هرمزگان از دیگر برنامه‌های این سفر است.

افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه‌های ریلی نیمه تمام، تأمین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه‌های استان، تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثارگران، تکمیل، بازسازی و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های کشاورزی، تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان است. اخبار این سفر را در زیر ملاحظه می‌کنید.

۱۷:۰۶ مصوبه در دور دوم سفر رئیس جمهور به تصویب رسید
محسن منصوری عصر جمعه در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، طی ارائه گزارشی از دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان بیان داشت: ۱۶۰ مصوبه جدید در این سفر به تصویب رسیده است، ۱۵,۵۵۷ میلیارد تومان اعتبار آن است.

وی در تشریح مصوبات استان در دور دوم سفر رئیس جمهور، اظهار داشت: پرداخت عوارض آلایندگی از صنایع غرب شهرستان پارسیان محقق شود.تردد خودروهای پلاک دولتی همانند تاکسی و اتوبوس، آتش نشانی و سایر خدمات عمومی محقق شود.

۱۶:۵۷ سرانه آموزشی بشاگرد ۷ متر است
رضا مرادصحرایی عصر جمعه در جلسه شورای اداری استان هرمزگان کهبه ریاست رئیس جمهور برگزار شد، بیان داشت: سرانه آموزشی بشاگرد ۷ متر است در حالی که سرانه آموزشی کشور ۵.۲۲ سانتیمتر است، امروز کلاس‌های درس جدید از بشاگرد در سراسر کشور افتتاح شد.

وی افزود: در مسئله اب و سد نیاز جدی دارد، مرکز درمانی و بیمارستان دچار مشکل است که باید حل شود.

مرادصحرایی خاطرنشان کرد: یکی از شهروندان و صیادان استان گفتن از این به بعد خواهیم گفت قبل از دولت مردمی و بعد از دولت مردمی، مجوز صید برای صیادان و مرزنشینان شیرین بود.

وی با بیان اینکه در بندرلنگه ۱۰ نفر زیر ۱۰ و ۵۰۰ در کنکور کسب کرده اند، بیان داشت: در شهرستان بشاگرد برخی از جوانان در پزشکی قبول شده بودند.

وی اظهارداشت: در دیدارهای مردمی و بازدید از شهرستانها مشکل آب به صورت جدی از سوی مردم مطرح می‌شود.

۱۴:۴۳ فعالان اقتصادی واقعی نباید به واسطه سلایق مدیران معطل شوند
سید احسان خاندوزی در شورای اداری شهرستان قشم، اظهار کرد: ریاست جمهور برای گره گشایی و رفع مشکلات در سفرهای استانی دولت سیزدهم، تاکید ویژه دارد و سفر به قشم نیز با هدف تسهیل و تسریع رفع موانع انجام شد.

وی ادامه داد: رویکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم، شفافیت، تسهیل و تسریع انجام فرآیندها و جلوگیری از ایجاد بروکراسی اضافی در فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذاری است و مناطق آزاد و سایر دستگاه‌ها نیز باید در این مسیر اقدام کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی واقعی نباید به واسطه سلایق مدیران معطل شوند چراکه وجود برخی رویه‌های اشتباه موجب از بین رفتن جاذبه سرمایه گذاری و کاهش انگیزه برای فعالیت اقتصادی در کشور می‌شود.

به گفته خاندوزی؛ این منطقه دارای ظرفیت‌های بسیار متنوعی در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری است و در قشم نباید جوان بیکار وجود داشته باشد.

۱۴:۳۱ بهره برداری از مجتمع مسکونی ۱۶۰و احدی طرح نهضت ملی مسکن
همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به هرمزگان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان و با حضور وزیر راه و شهرسازی، پروژه مسکونی ۱۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در آئین افتتاح این مراسم، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: افتتاح پروژه ۱۶۰ واحدی مجتمع مسکونی نگین مکران بخشی از پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس به تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ واحدی شهر بندرعباس است که بنیاد مسکن در استان هرمزگان در دست ساخت دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد است و امروز شاهد آماده شدن ۱۶۰ واحد از این مجموعه ۴ هزار و ۵۰۰ واحدی هستیم.

غلامرضا صالحی با اشاره به ویژگی‌های پروژه مسکونی افتتاح شده، ادامه داد: زیربنای واحدهای بهره برداری شده بین ۷۰ تا ۸۵ متر است که در قالب واحدهای یک خوابه و دوخوابه تقدیم مردم شهر بندرعباس شد و پروژه مسکونی فوق نیز در مورد مقرر تحویل مردم داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ابراز امیدواری کرد که تا ۳ ماه اول سال آینده بتوانیم واحدهای دیگری نیز تحویل داده شود.

۱۴:۲۲ احداث پروژه ۴۵۰۰ واحدی مسکن قشم کلنگ زنی شد
تقاضای مسکن در جزیره قشم ۱۰ هزار واحد است که به نسبت جمعیت ساکن، دو برابر سرانه کشوری است و نشان دهنده عقب ماندگی سیاستهای توسعه مسکن در ده سال گذشته در جزیره بوده است.

لازم به ذکر است طی یکسال گذشته ۴۶۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار شده و تا پایان دهه فجر به کلیه متقاضیان، زمین واگذار می‌شود.

با کلنگ زنی امروز، ظرفیت احداث ۴۵۰۰ واحد دیگر تأمین می‌شود.این پهنه که در نزدیکی ساحل جنوبی واقع شده، برای ساکنان قشم، طولا، حمیری، دفاری و روستاهای پیرامونی جانمایی شده است و برای متقاضیان درگهان و کووه ای در غرب درگهان زمین جانمایی شده است.

۱۴:۱۵ پنج پروژه سازمان حفاظت محیط زیست در استان هرمزگان افتتاح شد
علی سلاجقه ظهر جمعه در دومین سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت که به استان هرمزگان سفر کرده است در نشستی ویدئو کنفرانسی، این پنج پروژه محیط زیستی را با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار داد.

افتتاح پاسگاه محیط بانی هماگ با اعتبار هشت میلیارد ریال، ایستگاه غبارسنجی بندرلنگه با ارزش ریالی ۱۴ میلیارد، احداث پاسگاه محیط بانی حرا (منطقه خورخوران) با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و احداث پاسگاه محیط بانی رودخانه با اعتبار ۹ میلیارد ریال از جمله طرح‌های محیط زیستی به شمار می‌رود که از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح شد.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه این سفر کاری صبح جمعه از منطقه حفاظت شده گنو بازدید و در نشستی با محیط بانان، اساتید دانشگاه و سمن‌ها شرکت کرد.

۱۴:۱۰ طرح ساماندهی رودخانه چاه اسماعیل میناب افتتاح شد
طرح ساماندهی بازه اضطراری رودخانه چاه اسماعیل در محدوده روستایی با همین نام در شهرستان میناب استان هرمزگان به پایان رسید و در دومین دور سفر رئیس جمهور به هرمزگان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

پس از اولین سفر رئیس جمهور به هرمزگان و با تأمین اعتبارات لازم، انجام طرح مذکور به عنوان یکی از طرح‌های اولویت دار شرکت در دستور کار قرار گرفت، لذا ساماندهی و لایروبی این رودخانه به عنوان یکی از چندین طرح ساماندهی و لایروبی در هرمزگان پس از طی مراحل فنی مختلف اکنون به پایان رسید.

این رودخانه از حاشیه روستای چاه اسماعیل و نزدیک به مراکز جمعیتی عبور می‌کند و با اجرای این پروژه ۷۰۰ متر از این رودخانه ساماندهی و لایروبی شده تا مراکز جمعیتی حاشیه آن ایمنی لازم در هنگام بروز سیلاب را داشته باشند.

میزان عملیات خاکبرداری که برای اجرای این طرح صورت گرفته در مجموع ۳۸ هزار و صد مترمکعب، کانال کنی و اجرای پاشنه با شفته سیمانی که در طول این عملیات انجام شده است ۲ هزار و دویست مترمکعب، میزان خاکریزی که برای ساخت دایک صورت گرفته ۱۸ هزار و۸۰۰ مترمکعب، و ایجاد دیواره سنگ و ملاتی ۸۲۷ متر مکعب است.

۱۴:۰۱ استعداد آبخیزداری کشور ۱۲۲ میلیون مترمکعب است
محمد علی نیکبخت ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۲۲ میلیون لیتر مترمکعب، ظرفیت آبخیزداری در کشور که ۲۰ میلیون آن انجام گرفته است، گفت: عدالت در دولت مردمی حکم می‌کند که به این مناطق بیشتر توجه شود و اینجا قول می‌دهم سقف اعتبارات آبخیزداری در این منطقه افزایش خواهد یافت.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در جمع بهره برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان رودان با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: عدالت در دولت مردمی حکم می‌کند که به این مناطق بیشتر توجه شود و اینجا قول می‌دهم سقف اعتبارات آبخیزداری در این منطقه افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: آبخیزداری یعنی تولید آب و در عملیات‌های آبخیزداری با ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مکعب آب را ذخیره می‌کنند و ۱۲۲ میلیون متر مکعب استعداد کشور بود که ۲۰ میلیون آن انجام شده و در کشور این دانش بومی شده است.

نیکبخت گفت: استان هرمزگان استعداد فراوانی در حوزه آبخیزداری را دارد.

۱۳:۰۶ توان دفاعی ایران باعث قدرت بازدارندگی کشور شده است
رئیس‌جمهور در جمع مردم میناب: قبل از اینکه نزد شما مردم عزیز بیایم، به نمایشگاه نوآوری‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران سر زدم؛ بسیاری از این نوآوری‌ها، کارهای ارزشمندی بود که هرگز دشمن باور نمی‌کند این نوآوری‌ها به دست توانمند کارشناسان زبده ما صورت بگیرد.
 
تلاش شبانه‌روزی باعث شده تا امروز توان دفاعی جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی داشته باشد.

در گذشته با ایران اسلامی با زبان زور و تهدید سخن می‌گفتند و اعلام می‌کردند که گزینه نظامی هم روی میز است؛ اما امروز دیگر خبری از این حرف‌ها نمی‌شنویم.

۱۲:۲۱ پاسخ جمهوری اسلامی به حاکمان و قلدران ظالم محکم خواهد داد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در جمع مردم شهرستان میناب استان هرمزگان افزود: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه تهدیدی برای هیچ کشوری نیست بلکه قدرت ما امنیت‌ساز است و کشورهای منطقه می‌توانند به این قدرت اتکا کنند و ابزار نظامی بخشی از توان نظامی ماست و اساس قدرت این نظام قدرت برتر ایمان است.
وی با اشاره به اینکه امروز قدرت ایمان در برابر متجاوزان به پیروزی رسیده است و آنچه اکنون در جهان اتفاق افتاده برتری ایمان در برابر اشرار و متجاوزان عالم است، ادامه داد: در موضوع غزه امروز پیروز میدان مردم مقتدر فلسطین هستند و شکست خورده این میدان رژیم جنایتکار آمریکاست و این نمونه‌ای از عرصه ایمان است.

۱۲:۰۳ دشمن توان اقدام علیه ما را ندارد
سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه از نمایشگاه نیروی دریایی سپاه دیدن کرد و با مرور دستاوردهای کشور در حوزه علمی، فناوری و نظامی گفت: این نمایشگاه و رویدادهایی مانند این، نماد شعار «ما می‌توانیم» است؛ امروز توان نظامی، علمی و فناوری جمهوری اسلامی آن چنان بالا و خیره کننده است که دشمن قادر به انجام کاری علیه ما نیست.

رئیسی در دور دوم سفر به هرمزگان و در جریان بازدید صبحگاهی از نمایشگاه «راهیان پیشرفت» نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: پیام این نمایشگاه برای مردم عزیز ما، شعار «ما می‌توانیم» و برای دشمن «شما هرگز نخواهید توانست»، است.

وی بیان کرد: امروز دشمن توانایی اقدام علیه جمهوری اسلامی را ندارد؛ چون می‌داند که نیروهای ما، قدرتمند و توانمند هستند. امروز توانایی نظامی، علمی و فناوری کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

آیت الله رئیسی برنامه روز دوم سفر به هرمزگان را با بازدید صبحگاهی از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران آغاز کرد.

آیت الله رئیسی در این برنامه از همه بخش‌های این نمایشگاه دانش بنیان و علم پایه دیدن کرد و با طراحان و متخصصان داخلی به گفت و گو نشست.

۱۱:۴۴  میلیارد تومان اعتبار به توسعه بشاگرد ابلاغ شد
رضا مراد صحرایی صبح جمعه در اجتماع مردم شهرستان بشاگرد با اشاره به لغو سفر رئیس جمهور به این منطقه بدلیل شرایط نامساعد جوی، اظهار داشت: بنده نیز از ساعت ۴ صبح به سمت بشاگرد حرکت کردم اما در طول مسیر مشاهده کردم که شرایط بارشی شدید بود و لذا خلبان‌های بالگرد رئیس جمهور تأکید کرده‌اند که امکان پرواز وجود ندارد ولی با این حال رئیس جمهور گفتند که بنده سلام گرم ایشان را به شما ابلاغ کنم و بگویم که بر عهدی که با شما بستم، هستم و حتماً بزودی سفری به این منطقه خواهم داشت.

وی افزود: ایشان به بنده ابلاغ کردند که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بشاگرد به منظور هزینه کرد در زمینه بهبود وضعیت راه‌ها، آبخیزداری و بهداشت و درمان اختصاص داده‌اند و ما نیز مازاد بر این مبلغ، ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آموزشی منطقه اختصاص خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش در همین زمینه اضافه کرد: دو مدرسه شبانه روزی برای دختران و پسران منطقه بشاگرد ساخته خواهد شد چرا که بشاگرد بیشترین دانش آموز نیاز به مدارس شبانه روزی را در کشور دارد و اگر چه نگاه به این مدارس در دوره‌ای ضعیف شده بود اما ما این مهم را درک می‌کنیم و برای آن اقدام خواهیم کرد.

مرادصحرایی با اشاره به اینکه امروز افتتاح ۱۰۰۰ مدرسه در سراسر کشور را از بشاگرد با حضور رئیس جمهور برنامه ریزی کرده بودیم که بدلیل بارش شدید باران و شرایط نامساعد جوی، به زمان دیگری موکول شد اما بدانید که در دولت سیزدهم در همین منطقه در دو ساله اخیر ۶۹ کلاس درس جدید ساخته شده است و این روند ادامه دارد.

۱۱:۲۳ رئیس جمهور وارد میناب شد
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر جمعه در دومین روز از سفر استانی خود به جنوبی ترین استان ایران، وارد شهرستان میناب شد.

میناب در ۸۵ کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.

رئیسی قرار بود که صبح امروز به بشاگرد برود که سفر وی بدلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد.

رئیس جمهور قرار است تا با حضور در مسجد جامع میناب، در جمع مردم شهرستان میناب سخنرانی کند.

میناب از شهرهای قدیمی کشور است و مردمان آن به کشاورزی و باغداری و صیادی اشتغال دارند. وجه تسمیه آن نیز به میان دو آب شیرین و شور تعبیر می‌شود که سویی از این شهر به سمت دریا و سویی دیگر به سمت رودخانه و چشمه‌های جوشان شیرین بوده است اما در سال‌های اخیر با کاهش بارش‌ها و انتقال آب این شهر به بندرعباس، دچار گرفتاری‌های زیادی در زمینه آب شده است و بسیاری باغات آن خشک شده است.

۱۰:۴۸ افتتاح گلخانه مکانیزه در توکهور هشتبندی با حضور وزیر جهاد کشاورزی
محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین و مدیران مراکز و منابع کشاورزی استان و نماینده حوزه شرق استان با حضور در منطقه توکهور و هشتبندی از مزارع خارج فصل این شهر بازدید کرد.
در ادامه این بازدید، پروژه گلخانه مکانیزه در توکهور و هشتبندی با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

دولت به منظور بالابردن میزان تولید در کشور و کیفی سازی تولید، بدنبال توسعه کشت گلخانه‌ای است که آب بسیار کمتری نسبت به کشت غرقابی نیاز دارد.
توکهور و هشتبندی سالانه ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌کند که قطب تولید خارج از فصل کشور بشمار می‌رود.

۱۰:۲۹ بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه نیروی دریایی سپاه
برنامه کاری روز دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان با بازدید صبحگاهی از نمایشگاه نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران آغاز شد.

رئیس‌جمهور در این برنامه از همه بخش‌های این نمایشگاه دانش‌بنیان و علم‌پایه بازدید کرده و با طراحان و متخصصان داخلی به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: پیام این نمایشگاه برای مردم عزیز ما؛ ما می‌توانیم و برای دشمن این است که شما هرگز نخواهید توانست. آن‌چه ما در این سال‌ها از دشمن دیدیم این است که هر کاری علیه کشور ما از دست آن‌ها بربیاید انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد؛ چون می‌داند که نیروهای ما، قدرتمند و توانمند هستند. امروز توانایی نظامی، علمی و فناوری برای کشور ایجاد شده است.

۱۰:۲۴ سفر رئیس جمهور به بشاگرد لغو شد
وزیر آموزش و پرورش صبح جمعه با حضور در جمع اهالی بشاگرد که برای استقبال از رئیس جمهور گردهم آمده بودند، اظهار کرد: رئیس جمهور دو مرتبه از صبح امروز شرایط سفر به منطقه بشاگرد را بررسی کردند و تیم پروازی ایشان بدلیل شرایط نامناسب آب و هوایی و بارندگی شدید، امکان پرواز نیافتند.

وی افزود: بنده به نمایندگی از رئیس جمهور و از ساعت ۴ صبح راهی بشاگرد شده‌ام تا ضمن ابلاغ سلام گرم ایشان به شما مردم عزیز بگویم که ایشان قول دادند در اولین فرصت حتماً سفری به استان هرمزگان داشته باشند و این سفر را حتماً انجام خواهند داد و بر آن عهدی که با شما بستم، هستم.

مراد صحرایی همچنین تأکید کرد: خلبانان بالگردهای رئیس جمهور نیز عزم رئیس جمهور در انجام این سفر را درک می‌کردند اما با بررسی چندین باره وضعیت آب و هوایی، تأکید کردند که امکان انجام این پرواز وجود ندارد. ما حتی برنامه افتتاح ۱۰۰۰ مدرسه در سراسر کشور را از این منطقه قرار داده بودیم که با این حساب، لغو شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رئیس جمهور به بنده فرمودند که اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه این منطقه و رفع مشکلات آن را به شما بزرگواران اعلام کنم، افزود: این اعتبار صرف راه، بهداشت و درمان و آبخیزداری خواهد شد و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان نیز جداگانه برای توسعه آموزشی منطقه اختصاص می‌یابد.

۱۰:۲۰ اختصاص بودجه برای بچه‌های اوتیسم در هرمزگان
رضا مراد صحرایی شامگاه پنجشنبه در نشست با مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش هرمزگان افزود: از این میزان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و احداث مدارس خیرساز و نیمه تمام درنظرگرفته شده است که طی بازه زمانی ۲ ساله به اتمام برسد.

وی بیان کرد: همچنین باتوجه به شرایط آب و هوایی هرمزگان و نیاز مدارس به وسایل سرمایشی، دولت حدود پنج هزار میلیارد ریال برای خرید سیستم سرمایشی (کولر) اختصاص داده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موضوع استاندارد سازی سیستم سرمایشی هرمزگان در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: اجازه خرید کالای خارجی را نداریم و از طرفی نیز کولرهایی که خریداری می‌شود جوابگوی این منطقه نیست که باید برای رفع این نیاز به فکر بومی سازی وسایل سرمایشی با ماندگاری بالا باشیم.

صحرایی با اشاره به اینکه اولویت سنجی برای رفع مشکلات آموزش و پروش استان هرمزگان انجام شده است، ادامه داد: در خصوص مقاوم سازی فضاهای آموزشی و محرومیت زدایی نیز هفت هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بودجه لحاظ شده که این موضوع نیز نویدبخش آینده‌ای روشن برای هرمزگان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان هرمزگان در زمینه ایجاد هنرستان‌ها در کشور اول است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم با پیگیری استاندار ۲۸ هنرستان در کنار صنایع این استان احداث شده است که این نوید هرمزگانی بدون بیکار، نشاط اجتماعی بالا و کاهش آسیب‌های اجتماعی را می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای احداث مدرسه مختص بچه‌های دارای بیماری «اتیسم» در هرمزگان نیز ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است، چراکه باید نسبت به این قشر از جامعه توجه لازم صورت گیرد.

۱۰:۱۵ دستورات رئیس جمهور برای حل موضوعات ویژه هرمزگان
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان حضور یافت و ضمن دریافت گزارش از موانع، مشکلات، مسائل و موضوعات اولویت‌دار هرمزگان، دستورات لازم برای رفع یا بررسی این موانع را صادر کرد.

در ابتدای این جلسه موضوع پروژه بزرگ معطل مانده پُل خلیج فارس و دلایل چرایی توقف اجرای این پروژه و همچنین راهکارهای تأمین منابع مالی برای تکمیل آن مورد بررسی قرار گرفت.
 

بر اساس گزارش معاون اجرایی رئیس جمهور، روند اجرای این پروژه که اجرای آن مزایای زیادی برای استان به همراه خواهد داشت، از دو دهه پیش و به دلیل عدم تأمین مالی با ۱۵ درصد پیشرفت متوقف مانده است.

رئیس جمهور در ادامه پس از استماع گزارش و پیشنهادهای معاون اجرایی، رئیس سازمان منطقه آزاد قشم و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر ضرورت‌های راهبردی اجرای این طرح، به سازمان منطقه آزاد قشم دستور داد ضمن طرح این مسئله در شورای اقتصاد، اقدامات اجرایی آن را آغاز کند.

پُل خلیج فارس به طول سه هزار و ۴۳۰ متر شامل دهانه‌های ۳۶۰ متری و پایه‌های بر روی دریا، عرض عرشه ۳۲ متری دارای چهار مسیر رفت و آمد خودرو، یک مسیر رفت و آمد راه آهن و یک مسیر اضطراری و پیاده‌رو است که پس از اجرا می‌تواند جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل کند.

۱۰:۰۸ رئیس جمهور دستور اجرایی شدن و تکمیل پل خلیج فارس را صادر کرد
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: رئیس جمهور دستور اجرایی شدن و تکمیل پل خلیج فارس را صادر کردند.

سپهر خلجی در شبکه ایکس نوشت: مقرر شد با مشارکت منطقه آزاد و سایر دستگاه‌ها منابع لازم برای اجرای طرح تأمین و پروژه اجرایی شود.
این پل جزیره قشم را به بندرعباس متصل می‌کند.
https://jahannews.com/vdccm4q4x2bqee8.ala2.html
jahannews.com/vdccm4q4x2bqee8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *