شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

لبنیات از چه ارزش غذایی برخوردارند؟

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب: 868660
بیش از ۶ میلیارد نفر در سراسر جهان شیر و فرآورده های لبنی مصرف می کنند. سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در کشورهای توسعه یافته با فاصله، از بسیاری از کشورهای در حال توسعه بالاتر است.
لبنیات از چه ارزش غذایی برخوردارند؟
به کزارش جهان نيوز به نقل از ایسکا نیوز، در کشور ما سرانه مصرف شیر طی سال های گذشته به علت های مختلف کاهش یافته و از استانداردهای جهانی و پیشنهادهای سبد غذایی مطلوب برای جامعه ایرانی مبنی بر مصرف روزانه ۲۵۰ گرم لبنیات فاصله بسیار زیادی دارد. این امر می تواند زمینه ساز شیوع بیماری هایی همچون فشار خون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی های متعدد استخوانی شود. همچنین کاهش مصرف شیر در جامعه می تواند منجر به تاخیر در رشد استخوانی و کوتاهی قدی نسل جدید نیز شود.

معرفی گروه شیر و لبنیات:
این گروه شامل شیر، ماست، پنیر، دوغ، کشک و بستنی ساده است. مواد غذایی مانند سرشیر، خامه، کره و پنیرخامه ای جزو گروه چربی ها است و در این گروه قرار نمی گیرد.

ﺷﻴﺮ ﻭ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﻥ
ﺷﻴــﺮ ﻳﻚ ﻏﺬﺍﻱ ﻛﺎﻣﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﻮﺩﻥ پروتئین با کیفیت بالا، ﺍﻧﻮﺍﻉ مواد معدنی ﻭ تعدادی ﺍﺯ ﻭﻳﺘـﺎﻣﻴﻦ ﻫـﺎ ﻧﻘـﺶ ﻣﻬﻤﻲ ﺩﺭ رشد، ارتقای سلامت جسم، افزایش هوش و قدرت فراگیری، افزایش توان کار، دیر از کار افتادگی و افزایش طول عمر ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ. ﺗﻨﻮﻉ ﺍﺟﺰﺍﻱ ﻏﺬﺍﻳﻲ ﺩﺭ ﺷﻴﺮ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻳﻚ ﻟﻴـﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺑﺘﻮﺍﻥ ﺑﺨﺶ ﻋﻤﺪﻩ ﺍﻱ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺿﺮﻭﺭﻱ ﻣﻮﺭﺩﻧﻴﺎﺯ ﺑﺪﻥ ﺭﺍ ﺗـﺎﻣﻴﻦ ﻛـﺮﺩ. شیر ﺣﺎﻭﻱ چربی های ضروری ﻣﻮﺭﺩﻧﻴﺎﺯ ﺑﺪﻥ است. ترکیبات طبیعی موجود در شیر عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و با خنثی کردن سموم در شرایط آلودگی هوا، از دستگاه تنفس و قلب و عروق محافظت می ‌کند.
https://jahannews.com/vdcb0wbwgrhb00p.uiur.html
jahannews.com/vdcb0wbwgrhb00p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *