چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

مهر الکترونیکی جایگزین مهرشناسنامه‌ای شد

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 868616
رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه دیگر مهر در شناسنامه رای دهندگان ثبت نمی شود، گفت: حضور در انتخابات توسط افراد و رای دهی در سابقه سجلی از طریق شماره ملی ثبت و در سابقه افراد باقی می ماند.
مهر الکترونیکی جایگزین مهرشناسنامه‌ای شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمد جلائی رییس ستاد انتخابات گیلان بعدازظهر امروز در گفت‌وگوی رادیویی با شبکه استانی با بیان اینکه از انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان رهبری، دیگر مهر در شناسنامه رای دهندگان ثبت نمی شود، اظهار کرد: حضور در انتخابات توسط افراد و رای دهی در سابقه سجلی از طریق شماره ملی ثبت و در سابقه افراد باقی می ماند.

وی با بیان اینکه برابر ماده ۱۱ قانون انتخابات، هر شخص واجد شرایط می‌تواند فقط یکبار با ارائه اصل یکی از مدارک کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا کارت پایان خدمت رای دهند، گفت: سند و سابقه شرکت و رای دادن فرد در سوابق سجلی رای دهنده در سازمان ثبت احوال کشور ثبت خواهد شد و قابل گزارشگیری می‌باشد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه برابر تبصره ۴ ماده ۱۱ در انتخابات الکترونیکی، ملاک اخذ رای از رای دهندگان احراز عدم ثبت شماره ملی رای دهنده در سامانه انتخابات است، افزود: برابر ماده ۳۰ قانون، انتخاب کنندگان باید دارای سه شرط تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، هجده سال تمام و عاقل بودن باشند.
https://jahannews.com/vdccs4q4e2bqee8.ala2.html
jahannews.com/vdccs4q4e2bqee8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *