يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دستگیری ۶ متهم جرایم اقتصادی

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 868442
رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از دستگیری ۶ متهم جرایم اقتصادی در یکی از کشورها و بازگرداندن آن‌ها به کشور خبر داد.
دستگیری ۶ متهم جرایم اقتصادی
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، سردار کریمی، رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در حاشیه بازگردانده شدن ۶ متهم جرایم اقتصادی به کشور گفت: این افراد با تحت تعقیب قرار گرفتن مرجع قضایی در کشور ما و پیگیری‌های پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور اعلان قرمز بین‌المللی پس از ردیابی و شناسایی در یکی از کشور‌ها دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد جرایم متعددی را مرتکب شدند گفت: یکی از این مجرمان بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار ارز را برای واردات کالا‌های اساسی دریافت کرده، اما متاسفانه از آن پول استفاده شخصی کرده و فرد دیگری در ساخت و ساز مسکن فعال بوده و ۱۸ آپارتمان را به ۳۶ نفر فروخته و پول را جمع‌آوری کرده و متواری شده است.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ادامه داد: فرد دیگر در بازار فرش از فرش‌های نفیس خریداری و چک‌های بلا محل صادر کرده، مجرم دیگر نیز برای واردات محصولاتی از قبیل جو ارز دریافت کرده و از آن ارز برداشت شخصی داشته است.

سردار کریمی بیان کرد: تمام این افراد با پیگیری‌هایی که توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین بین‌المللی و رعایت حقوق بین‌المللی و دیپلماسی انتظامی فعال که در دستور کار فراجا قرار دارد شناسایی و به کشور مسترد شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه ۴ نفر از این متهمان شاکی خصوصی دارند، توضیح داد: یکی از این پرونده‌های ۳۶ شاکی، یکی دیگر ۲۲ شاکی و پرونده دیگر ۸ شاکی دارد.
 
رئیس پلیس بین‌الملل همچنین در مورد دستگیری یک فرد فعال در حوزه مجازی گفت: این فرد دنبال کنندگان بسیاری در فضای مجازی داشت و در حوزه کلاهبرداری، پولشویی، اغفال دختران و قاچاق انسان فعال بود. البته این افراد باند بودند و تعدادی از آن‌ها در گذشته دستگیر  و به کشور مسترد شدند و به زودی بقیه اعضای شناسایی شده دستگیر و به کشور مسترد می‌شوند.

وی افزود: نابه‌هنجاری‌ها و بی اخلاقی‌هایی که این فرد در فضای مجازی ترویج می‌کرد موجب شکایت بسیاری از خانواده شده بود.
https://jahannews.com/vdcjxoeo8uqemxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxoeo8uqemxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *