شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تپش قلب به این شکل علائم این بیماری‌هاست

يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب: 867006
تپش قلب یک بیماری نیست و تنها یک علامت است که می‌تواند یک ضربان قدرتمند قلب یا افزایش سرعت ضربان قلب و یا حتی وقفه ضربان قلب باشد.
تپش قلب به این شکل علائم این بیماری‌هاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از بهداشت نیوز،  در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما سارا طاقی متخصص قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تپش قلب به بحث و گفتگو پرداخت.
 
وی با بیان این مطلب که تپش قلب احساس ناخوشایندی است که افراد را از ضربان قلب خود آگاه می‌کند، افزود: تپش قلب یک بیماری نیست و تنها یک علامت است که می‌تواند: یک ضربان قدرتمند قلب یا افزایش سرعت ضربان قلب و یا حتی وقفه ضربان قلب باشد.

طاقی در پاسخ به این سوال که مهمترین علل تپش قلب کدامند، گفت: بیشترین علت تپش قلب، مربوط به عوامل روحی و استرسی است، تپش قلب از علامت‌های شایع کم خونی نیز محسوب می‌شود. وی همچنین از پرکاری تیروئید، که هم سرعت ضربان قلب و هم قدرت آن را افزایش می‌دهد نام برد. پرکاری تیروئید، می‌تواند باعث بی‌نظمی ضربان قلب نیز گردد.

وی تاکید کرد: اگر تپش قلب همراه با تنگی نفس، درد قفسه سینه، سرگیجه، سیاهی رفتن چشم‌ها و غش کردن باشد، باید فوراً مورد بررسی قرار گیرد. همچنین گفت تپش قلب به صورت عادی درمان دارویی ندارد و تجویز دارو تنها به دنبال تشخیص و علت ایجاد کننده تبش قلب، تجویز می‌شود.
https://jahannews.com/vdce7f8vpjh8p7i.b9bj.html
jahannews.com/vdce7f8vpjh8p7i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *