شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نکات رانندگی در روزهای بارانی

شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 866994
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران راهکارهایی درباره تردد ایمن در روزهای برفی و بارانی ارایه داد.
نکات رانندگی در روزهای بارانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سرهنگ فیروز کشیر گفت: قطعاً بین رانندگی در روزهای بارانی و برفی با روز عادی فرق وجود دارد. روز عادی که معلوم است و رانندگان در این شرایط خوب رانندگی خود را انجام می‌دهند ولی نکته اصلی اینجاست که آیا این شرایط در روز بارانی و برفی نیز صدق می‌کند و آیا با آن یکی است.

وی افزود: در روزی که باران و برف می بارد رانندگی از حالت عادی خارج می‌شود. از جمله دلایلی که می‌تواند بر رانندگی در این شرایط خاص تأثیر بگذارد این است که ممکن است همه خودروها استانداردهای صد درصدی را نداشته باشند و ممکن است برخی از سن تولید آنها گذشته باشد و یا اینکه راننده باید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرد و سرویس‌های دوره‌ای را را انجام بدهد که این کار را انجام نداده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: ممکن است از این خودرو مشتقات نفتی مانند بنزین و یا اینکه روغن خودرو بر سطح راه بچکد و وقتی که باران می بارد باعث ایجاد لغزندگی‌های بیشتر در سطح معابر شهر شود.

سرهنگ کشیر افزود: در فصل‌های غیر بارش در اثر سایشی که بین لاستیک و راه به وجود می‌آید اصطکاک بیشتر به ویژه در فصل گرما می‌شود. لاستیک خود از مواد نفتی تشکیل شده است و پس از سایش این مواد به سطح راه می‌چسبند و در هنگام بارش‌ها بر لغزندگی سطح راه می‌افزاید و معابر از حالت استاندارد خارج می‌شود به اصطلاح اصطکاک لاستیک و چرخ با راه بسیار کم می‌شود و اصطکاک از بین می‌رود.
https://jahannews.com/vdcjhmeoxuqemhz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhmeoxuqemhz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *