يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مخبر جمعه به کدام کشور سفر می‌کند؟

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 866833
معاون اول رئیس‌جمهور به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد روز جمعه عازم کامپالا پایتخت اوگاندا خواهد شد.
مخبر جمعه به کدام کشور سفر می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز، محمد مخبر در این سفر علاوه بر سخنرانی در اجلاس سران این جنبش و تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات بین‌المللی، دیدارهای دوجانبه ای نیز با برخی کشورهای شرکت کننده خواهد کرد.

با برگزاری نوزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در ۲۹ تا ۳۰ دیماه، ریاست این جنبش از جمهوری آذربایجان به اوگاندا خواهد رسید.

جنبش کشور‏های غیرمتعهد یا جنبش عدم تعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد با هدف وحدت میان کشورهایی که نه در اردوگاه کمونیسم و نه در اردوگاه سرمایه‌داری (امپریالیسم) قرار داشتند، تشکیل شد و اکنون ۵۳ کشور آفریقایی، ۴۰ کشور آسیایی، ۲۶ کشور آمریکای لاتین و کارائیب و یک کشور اروپایی، ۱۲۰ عضو آن را تشکیل می‌دهند و ۱۸ کشور و ۱۰ سازمان از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب اعضای ناظر این جنبش هستند.

شانزدهمین دوره نشست جنبش غیر متعهدها شهریور ۱۳۹۱ به ریاست جمهوری اسلامی ایران و در تهران برگزار شد.
پیش از این قرار بر این بود دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور عازم این سفر شود که این امر به معاون اول رئیس جمهور محول شد.
https://jahannews.com/vdcbf0bwfrhb0wp.uiur.html
jahannews.com/vdcbf0bwfrhb0wp.uiur.html
برچسب ها: محمد مخبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *