يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

فواید بسیار گل کلم برای سلامتی

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 865766
گل کلم یکی از اعضای خانواده کلم هاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد.
فواید بسیار گل کلم برای سلامتی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، گل کلم را می‌توانید به صورت پخته یا خام در وعده‌های اصلی و میان وعده به سبد غذایی خود و خانواده تان بیافزایید و از خواص بی نظیرش بهره‌مند شوید.

گل کلم یکی از اعضای خانواده کلم هاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. گل کلم را می‌توانید به صورت پخته یا خام در وعده‌های اصلی و میان وعده به سبد غذایی خود و خانواده تان بیافزایید و از خواص بی نظیرش بهره‌مند شوید.

خواص گل کلم
کمک به جذب آهن
ویتامین ث موجود در گل کلم به جذب بهتر آهن و به دنبال آن افزایش تولید هموگلوبین در بدن کمک می‌کند.

استحکام استخوان‌ها
گل کلم حاوی ویتامین ث است که می‌تواند نقش مهمی در تولید کلاژن ایفاء کند و از مفاصل و استخوان‌ها در برابر آسیب‌های التهابی محافظت نماید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان
آنتی اکسیدان‌های موجود در گل کلم با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه کرده و از سرطان جلوگیری می‌کنند.

پیشگیری از اختلالات معده
فیبر موجود در گل کلم به فرایند هضم کمک کرده و سلامت معده را بهبود می‌بخشد. به علاوه گلوکوزیونولات، گلوکورافانین و سولفورفان موجود در آن از پوشش معده محافظت کرده و مقاومت بدن را در برابر رشد باکتری‌های هلیکوباکترپیلوری بالا می‌برد.

حفظ سلامت پوست
سولفورفان موجود در گل کلم در محافظت از پوست در مقابل آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش، التهاب و سرطان پوست موثر است.

تقویت بینایی
گل کلم غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان هاست؛ بنابراین ممکن است در کاهش خطر دژنراسیون ماکولا موثر باشد. سولفورفان موجود در گل کلم از بافت‌های شبکیه در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و از آسیب دیدگی و اختلالات چشمی مانند آب مروارید جلوگیری می‌کند.

درمان اختلالات عصبی
سولفورفان و ایندول‌های موجود در گل کلم نقش اساسی در کاهش پیشرفت بیماری‌های تحلیل برنده اعصاب ایفاء می‌کن دو به درمان آسیب‌های عصبی ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو در بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون کمک میکند.
https://jahannews.com/vdcfvtdcvw6dvea.igiw.html
jahannews.com/vdcfvtdcvw6dvea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *