شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

عکس/ مسلمان بمیریم

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب: 865580
خاطره ای اخلاقی مرحوم علامه مصباح یزدی از مرحوم حاج میرزا عبدالعلی تهرانی را بخوانید.
به گزارش جهان نيوز، مرحوم علامه مصباح یزدی در نقل خاطره ای اخلاقی می‌گوید، مرحوم حاج میرزا عبدالعلی تهرانی می‌فرمودند: «زمانی که جوان بودم مراتب عالی معرفت را از خدا می‌خواستم و به مراتب پایین معرفت توجهی نمی‌کردم؛ همواره از خدا می‌خواستم که من را به جوار و قرب و رضوان خودش برساند؛ اما اکنون که پیر شده‌ام از خدا می‌خواهم که من را مسلمان بمیراند.»

مومن از دنیا رفتن آسان نیست. فکر، عقیده، ایمان، رفتار و اعمال انسان، همواره در معرض تحول و تزلزل است. ممکن است فردی با شبهه‌ای ایمان خود را از دست بدهد. 

پس جا دارد که از خدا بخواهیم اکنون که ما را هدایت کرده ای، ما را در این راه ثابت قدم بدار! اگر انسان پیش از مرگ دچار تردید شود همه اعمال صالح او از بین می‌روند. 

قرآن کریم می‌فرماید:«وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۖ وَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ» و هر کس از شما از دین خود برگردد و به حال کفر باشد تا بمیرد، چنین اشخاصی اعمالشان در دنیا و آخرت ضایع و باطل گردیده و آنان اهل جهنم اند.
 
https://jahannews.com/vdcjoieoyuqemiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjoieoyuqemiz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جعفر
Iran, Islamic Republic of
روح آیت الله مصباح بااولیاءالله محشورشود.