يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

حدادعادل: امیدواریم مجلس انقلابی تشکیل شود

جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 865123
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: انتخابات میدان آزمایش بزرگ است و امیدواریم چشم دشمنان کور شده و‌ مجلس انقلابی و کارآمد تشکیل شود.
حدادعادل: امیدواریم مجلس انقلابی تشکیل شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، آئین نکوداشت و تکریم از بانوان و رهروان حضرت فاطمه زهرا(ص)»  با حضور محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عصر پنجشنبه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

حداد عادل در ابتدای این همایش با اشاره به چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهادت تعدادی از هم وطنان تصریح کرد: دشمنان ایران حتی از زائران حاج قاسم هم ترس و واهمه دارند و از شهید سلیمانی بیشتر قاسم سلیمانی می ترسند.

وی با اشاره به این که من قبلا هم توفیق حضور در محفل بانوان قرآن پژوه را داشتم گفت: حضور شما زنان برای جمهوری اسلامی پشتوانه، عظمت و کرامت است.

وی با اشاره به اهانت قرآن سوزی طی سال‌ها و ماه های گذشته در اروپا عنوان کرد: این اتفاقی دور از تمدن و انسانیت بود. ما با اینکه اعتقادی به ادیان دیگر نداریم احترام به آن را واجب می دانیم و به مقدسات آنها بی احترامی نمی کنیم. اما اروپایی که دم از انسانیت و حقوق بشر می زند حیرت آور است که در میدان بزرگش قرآن را آتش بزند و دل بیش از یک میلیارد مسلمان را آتش بزند.

حداد عادل افزود: آن هم در اروپایی که اگر کسی در هولوکاست شک کند او را از دانشگاه اخراج می کنند و اخیرا هم رییس دو دانشگاه پنسیلوانیا و هاروارد را به دلیل اینکه مانع‌ اعتراض دانشجویان به کشتار صهیونیست ها نشدند برکنار کردند.

وی با طرح این سوال که مگر در قرآن چیست که آن را آتش می زنید و خشم شما را بر می انگیزد تاکید کرد: سرفصل های مفاهیم قرآنی را مرور کنید ببینید قرآن به ما می آموزد که این جهان خالق و خدایی دارد و انسان به باطل آفریده نشده است. پس از مرگ هم هستی دیگری در انتظار اوست این انسان باید زندگی هدفمند داشته باشد و رفتار ما باید روی حساب باشد. ما این خدا را که سرچشمه هستی است می پرستیم و همه چیز ما و آغاز و فرجام ما به سوی اوست و این هستی شناسی و معرفت ماست.

رئیس شورای ائتلاف با بیان اینکه قرآن برای انسان شرافت و‌ کمال قایل است عنوان کرد: خدا ‌روح خود را به امانت به انسان داده و آن را چنان بزرگ می داند که می گوید امانتی را که کوه ها و دریاها تحملش را ندارند به آن سپردیم. قرآن می گوید اگر کسی یک انسان را بکشد گویی هزاران انسان را کشته است. این قرآن اجازه غیبت انسانی را بدون حضور او نمی دهد و جز گناهان کبیره است.

حداد عادل با تاکید بر اینکه تمام بخش های قرآن عقلانی و‌ پذیرفتنی است و زن و ‌‌مرد را برابر می داند افزود: در تربیت قرآنی زنی چون فاطمه پدید می آید که تمام ائمه در برابر او‌ کرنش می کنند. این قرآنی است که می گوید پیامبر مبعوث شده تا انسان را از کشیدن بارهای سنگین آزاد کند. این قرآن آمده تا ما را از خباثت‌ دور کرده و به مسئولیت اجتماعی و امر به معروف و‌ نهی از منکر فرا می خواند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: خشم کور دشمنان قرآن در این است که می بینند در دنیایی که ادعا می کردند بعد از فروپاشی شوروی نظم‌نوین جهانی پدید آمده، بیداری اسلامی با انقلاب پدیدار شده و‌ در منطقه مقاومت شکل گرفته است. طرح خاورمیانه جدید هم با مقاومت رو به رو شده است. قرآن در برابر سلطه آمریکا مقاومت ایجاد کرده است.

حداد عادل با اشاره به اهمیت توجه زنان به قرآن بیان کرد: زنان نیمی از جامعه اند ولی تربیت کننده همه جامعه هستند بنابراین گسترش فرهنگ قرآنی نوید تربیت نسل قرآنی می دهد.

ما در جامعه از قرآن فاصله داریم و نمی توانیم ادعا کنیم جامعه قرآنی است.

وی با بیان اینکه دانشجویان و جوانان باید قرآن را بفهمند و بشناسند و فکر و جهان بینی اشان قرآنی باشند تاکید کرد: بستر این موضوع در خانواده است جایی که افراد در آن دیندار می شوند خانواده است. غربی ها در همه جای دنیا درصدد متزلزل ساختن مبانی خانواده اند.

حداد عادل با بیان اینکه باید برای جوانان ترجمه قرآن را بخوانید یادآور شد: الان در مجلس در کنار قرائت ترجمه آن را بخوانید. این قرآن درس پیوند دین‌ و سیاست است و‌ قایل به جدایی این دو نیست.

وی عنوان کرد: مبادا نوعی از دین داری به ما تلقین شود که حساب قرآن را از دین و سیاست جدا کنیم. انتخابات میدان آزمایش بزرگ است امیدواریم مبلغ برای انتخابات باشید که چشم دشمنان کور شده و‌ مجلس انقلابی و کارآمد تشکیل شود.

فاطمه قاسم‌ پور معاون بانوان شورای ائتلاف در ادامه این مراسم ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان گفت: وقتی به من این جلسه را اطلاع رسانی کردند یادم افتاد که بخش زیادی از خاطرات ما به محافل و جلسات خانگی زنان در ولادت بر می گردد.

وی افزود: حضرت آقا در بحث حکمرانی اجتماعی بحث حلقه های میانی را مطرح‌ کردند و گفتند برای حل مسایل کشور باید حلقه های میانی پای کار بیایند. ساختار اداری باید تسهیل کننده حلقه های میانی باشند. جامعه زنان برای تداوم ارزش ها و حل مسایل اجتماعی فرصت زا هستند ‌‌جلسات و ‌محافل زنان به این تداوم ارزش ها کمک می کند.

وی با بیان اینکه ارزش های بنیادین آموزه های اسلامی در آحاد جامعه ما وجود دارد و این جلسات قرآنی می تواند در این باره به ما کمک کند گفت: این محافل فرصت های زیادی دارد و راهبرد اساسی ما برای برون رفت از برخی مسایل است.

قاسم پور ادامه داد: ما درباره حمایت و‌ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مجلس جلسه ای داشتیم و حاکمیت باید نسبت به آن نگاه ویژه داشته باشد. ما نیز باید به سوی خانواده کامل برویم و‌ در این راه نقش جلسات و‌ محافل زنان برای حل مسایل خانواده های زن سرپرست بی بدیل است. ما در قانون گذاری و تسهیل گری برای ایفای نقش شما همراه هستیم.

در ادامه این نشست زکیه عبداللهیان دبیر این همایش نکودداشت از بانوان با بیان اینکه امروز در سراسر جهان مُعضل بزرگی وجود دارد و آن این است که نسبت به حقوق زنان تعرض انجام می گیرد و به زنان ظلم می شود گفت: آمارهای تکان دهنده کشتار زنان بیگناه در غزه را که شاهدید! وحشیانه ترین رفتارهای تاریخی، در عراق به دَستِ وُحُوشِ داعش را هم که دیده اید! نادیده گرفتن حقوق اساسی اسلامی و انسانی زنان در افغانستان را هم که می نگرید!

حال آنکه از مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی زنان در میدان‌های عظیم مبارزۀ سیاسی حضور پیدا کردند، و نقش خودشان را به اثبات رساندند. 

وی ادامه داد: قابل انکار نیست که وضع زنان ما به شکل باور نکردنی تغییر کرد. زنان در اسلام به عنوان انسان در راه تکامل معنوی و نفسانی با مردان هیچ تفاوتی ندارند. فعالیتهای گوناگونی که در زمینه زَن و مسئله زن در کشور وجود دارد از مسائل حقوقی و قانونی و فقهی تا مسائل اجتماعی اجرایی عاطفی و همه موضوعات مختلفی که در زمینه زن مطرح است - بایست شکلی سیستمی و عمومی - پیدا کند.

عبداللهیان بیان کرد: لازم است مرکزی عالی و ثابت با کادرهای قوی و چشم انداز بلندمدت به وجود بیاید تا در ذیل آن نهادها و بنیادهای متناسبی برای بخشهای مختلف و یکپارچه تشکیل شود تا با ایجاد یک بانک اطلاعاتی مناسب از تمامی زنان فعال و علاقمند و نخبه در بخشهای مختلف با نگاههای مختلف استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه این گردهمایی و این آیین نکوداشت در ادامه حرکت عظیم و سالیانه همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه است توضیح داد: این همایش‌ها به منظور تجلیل و تکریم از بانوان حافظ، داور قاری، پژوهشگر و هنرمندان قرآن کریم از سراسر دنیا است که نوعا با روسای جمهور، روسای مجلس شورای اسلامی و مقامات عالی جمهوری اسلامی بوده است و تا کنون پانزده دوره از آن برگزار شده است.

عبداللهیان ادامه داد: دور هفتم این همایش با حضور بیش از چهار هزار نفر از بانوان قرآنی سراسر کشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد که این دیدار اولین دیدار بانوان قرآنی کشور با ایشان بوده و معظم له در آن دیدار فرمودند که وجود بانوان قرآن پژوه موهبت بزرگ الهی است.

وی در ادامه گفت:  شناسایی بیش از 1200 بانوی مبلغ و فعال در شهر تهران و  برگزاری 11 دوره جشنواره بانوی ایرانی هنر قرآنی با نمایش آثار برتر هنری بانوان هنرمند از دیگر ثمرات این همایش است.

عبداللهیان گفت: باید بگویم که مجلس شورای اسلامی را فراموش نکنیم که ما به زودی انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و امام - رضوان الله علیه - فرمودند دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور، حق زنان وظیفه زنان و تکلیف زنان است.

وی در پایان تصریح کرد: حضور زنان در مبارزات عمومی و سیاسی یک نقش چندگانه است.

مسئولین باید همت و کمک ویژه کنند که بانوان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در کنار مردان بتوانند به ایفای نقش بپردازند و به زنان و نقش آن ها به عنوان اقلیت نگاه نشود.
https://jahannews.com/vdccipq412bqes8.ala2.html
jahannews.com/vdccipq412bqes8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *