دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

«ترورِ بی‌فایده»؛ اسرائیلی‌ها مثل موش فرار می‌کنند

جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 865105
رئیس سابق شهرک کریات شمونا، پروسپر ازران روز چهارشنبه سوم ژانویه ترور یکی از رهبران جنبش حماس را بی‌فایده خواند و تاکید کرد «این عملیات، خطرات را از ما دور نکرد؛ از هر جا که بخواهند می‌توانند ما را هدف بگیرند».
«ترورِ بی‌فایده»؛ اسرائیلی‌ها مثل موش فرار می‌کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ما آنقدر محاصره شده‌ایم که مانند موش همیشه فرار می‌کنیم؛ هیچ‌کدام از کارهای ما حتی هجوم به غزه هم مفید واقع نشد»، این اعتراف سنگین مسئول اسرائیلی است که رسانه‌های عبری در حال بازنشر آن هستند.

ازران طی مصاحبه خود با رسانه‌های عبری از وضعیت سخت زندگی در شمال اراضی اشغالی پرده برداشته و تصریح کرد که پس از ۷ اکتبر «حدود ۲۲۶۰۰ اسرائیلی واحدهای مسکونی در شهرک‌ها را ترک کردند؛ زیرا شب و روز بر سر آن‌ها موشک می ریزند».
 
فرار اسرائیلی‌ها از شهرک‌های شمال

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در این باره گزارش داد که تعداد شهرک‌نشینان آواره‌شده از شمال سرزمین‌های اشغالی، طی حملات حزب الله از ۲۳۰۰۰۰ شهرک‌نشین فراتر رفته است.

شب گذشته در اثر حمله پهپادی اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت، یک دفتر متعلق به جنبش حماس را هدف قرار داد که در پی آن سه نفر از جمله صالح العاروری شهید و ۱۱ نفر دیگر هم زخمی شدند؛ حزب‌الله لبنان در واکنش به ترور نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند.

مسئول محلی اسرائیلی، ارزان ضمن انتقاد از عملکرد مقامات تل‌آویو در قبال لبنان، وضعیت شمال را نشان‌دهنده «سال‌ها غفلت» دانسته و توضیح می‌دهد که «ما به حزب‌الله اجازه دادیم به حصارمان نزدیک شود و حتی از آن بالا برود؛ چادرزدن اسرائیلی‌ها، به رسمیت شناختن شکست بازدارندگی است».
 
آوارگان اسرائیلی در اثر حملات حزب‌الله به شمال

به دنبال افزایش نگرانی‌ها در شهرک‌های اشغالی رئیس سابق شورای امنیت داخلی اسرائیل، گیورا ایلند امروز تصریح کرد که «مشکل در شمال پیچیده شده و تا زمانی که شهرک‌نشینان نتوانند به شهرک‌های خود بازگردند، اسرائیل با شکست راهبردی مواجه است».
https://jahannews.com/vdccxpq4p2bqes8.ala2.html
jahannews.com/vdccxpq4p2bqes8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *