شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

ضرغامی: کاخ ها را به مردم بسپارید

سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 864725
وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: همه کاخ‌ها را باید به مردم داد، انقلاب کردیم که کاخ‌ها دست کسی نباشد.
ضرغامی: کاخ ها را به مردم بسپارید
به گزارش جهان نيوز، استقبال از مقامات بلندپایه ریاست جمهوری در کاخ‌های متعلق به سعدآباد موجب می‌شود پی در پی، کل مجموعه سعدآباد طی چند روز به روی مردم بسته شود. هر چند بخش مربوط به کاخ‌های ریاست جمهوری از محلی که برای بازدید در نظر گرفته شده مجزا هستند، اما کل مجموعه در این زمان برای استقبال یا برنامه‌های دیگر ریاست جمهوری از جمله مهمانی زنان سفرا یا رؤسای جمهور نیز تعطیل می‌شود.

سال گذشته عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به این تعطیلی‌ها واکنش نشان داد. او در توئیتر چنین نوشته بود: «تعطیلات کاخ موزه سعدآباد و اوج آن در این هفته به دلیل مراسم رسمی تشریفات رؤسای جمهوری میهمان است. به نظرات کارشناسان حفاظت احترام می‌گذاریم، ولی به این میزان سختگیری اعتقاد نداریم و از همه گردشگران داخلی و خارجی عذرخواهی می‌کنیم.»

اما حالا ضرغامی در گفتگو با مهر تنها به موضوع تعطیلی سعدآباد بسنده نکرد او به کاخ‌های دیگری که در اختیار مردم هم نیستند نقبی زد و در این باره گفت: معتقدم همه کاخ‌ها را باید به وزارت میراث فرهنگی بدهیم. انقلاب کردیم که کاخ‌ها دست کسی نباشد.

وی گفت: در کشور هنوز چند کاخ از جمله در کلاردشت، سد لتیان و جاهای دیگر داریم. همه اینها باید به وزارت میراث فرهنگی داده و برای آنها امکانات گردشگری و بازدید فراهم شود. مردم صاحب کاخ‌ها هستند چقدر خوب است کاخ‌هایی که به هر بهانه‌ای برای مسئولیت‌های مختلف در نظر گرفته شده را به مردم بدهند.

ضرغامی افزود: وقتی این کاخ‌ها در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار می‌گیرد در واقع در اختیار مردم قرار گرفته چون ما با پروتکلی که برای آنها طراحی می‌کنیم این فضاها را برای استفاده مردم آماده می‌کنیم.
https://jahannews.com/vdcj8xeoiuqemaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8xeoiuqemaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابی آذری زبان
United Arab Emirates
یعنی الان دست کیه