پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

خرید مبل دست دوم با رسید جعلی

يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 864510
رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمانی خبر داد که با ارائه رسیدهای جعلی مبلمان دست دوم افراد را می‌خریدند.
خرید مبل دست دوم با رسید جعلی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ سرهنگ داود معظمی گودرزی امروز یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از دستگیری متهمانی خبر داد که با ارائه رسید جعلی، کالا را تحویل می‌گرفتند.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد قصد فروش مبل های منزل خود در سایت های خرید و فروش کالاهای دست دوم داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. 

 شاکی در ادامه گفت: مبلمان خود را با قیمت 20 میلیون تومان آگهی کردم و پس از دقایقی فردی تماس گرفت و شرایط را پرسید و در نهایت به درب منزل ما مراجعه کرد و پس از توافق نهایی شماره کارت بانکی را گرفت و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش مبل ها را با خود برد؛ در حالی که بعد از بررسی حساب بانکی ام متوجه شدم هیچ مبلغی به حسابم واریز نشده است.   

 رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده در روند رسیدگی این موضوع افزود: تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص سرقت مبلمان به این پلیس مراجعه کرده و با شرح شکایتشان مشخص شد متهم همه این افراد مشترک است و تمام شکات این پرونده بدون اطمینان پیدا کردن از واریز وجه به حساب خود و صرفا با مشاهده مشخصات خود در صفحه نمایشگر تلفن همراه متهم و نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به تحویل کالا به مجرم کرده‌اند. 

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه ردپای مجرمان را در فضای مجازی شناسایی کرده و پس از تشریفات قضایی این شیادان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند. 

وی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده در حدود هشت میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند خاطرنشان کرد: مجرمیان پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با شکات پرونده به جرم خود اقرار کرده و اظهار داشتند پس از جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی مشخصات شاکی را به دست می آوردیم و با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان داده و با بهانه‌هایی مثل اختلال در سامانه های پیامکی بانکها با دریافت کالا به سرعت از محل خارج می شدیم. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: افراد باید در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار بدهند.
https://jahannews.com/vdcb8abwgrhb0sp.uiur.html
jahannews.com/vdcb8abwgrhb0sp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *