دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

۹دی؛ فراتر از افکار عمومی

محسن مهدیان
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 864400
عده‌ای هم باور کردند و به خیابان‌ها ریختند. حق داشتند. واقعا فکر می‌کردند تقلب شده است اما ماجرا جایی نگران‌کننده شد که گفتند داور را قبول نداریم. قضاوت برای تقلب با خودمان است نه قانون.
جهان نيوز - محسن مهدیان: یکم. اول قصه 9دی را در چند جمله مرور کنیم. ماجرا چه بود؟ «دروغ گفتند.» یعنی آنها که اتفاقا شعار قانون‌گرایی داشتند مشخص شد که سخت‌ترین دشمنی را با قانون دارند. با قانون انتخابات وارد رقابت شدند و وقتی شکست خوردند زیر میز زدند و گفتند قانون را قبول نداریم. همان‌ها که شعار انتخاباتی‌شان علیه دروغ بود، مشخص شد که دروغ می‌گفتند که شعارمان قانون است؛ اما ماجرا به اینجا ختم نشد. برای اینکه زیر میز بزنند گفتند تقلب شده است.

عده‌ای هم باور کردند و به خیابان‌ها ریختند. حق داشتند. واقعا فکر می‌کردند تقلب شده است اما ماجرا جایی نگران‌کننده شد که گفتند داور را قبول نداریم. قضاوت برای تقلب با خودمان است نه قانون.

آتش شعله گرفت. جماعتی به خیابان‌ها ریختند. شعار دادند. کم‌کم اعتراضات تند و بی‌پروا شد. سطل آشغال آتش زدند. شیشه بانک شکستند. راه را بستند و غیره تا اینکه ضدانقلاب مثل همیشه میدان‌دار شد و کار کشید به «نه‌ غزه و نه‌لبنان» و توهین به سیدالشهدا، آدم‌کشی و...

اینجا بود که گویی پرده‌ها افتاد. مردم متوجه شدند باطن ادعای تقلب، تجزیه‌طلبی است و آدم‌کشی. بعدها ماجرا روشن‌تر هم شد. وقتی که همه دیدند سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی در همان روزها کلید خورده است.

یعنی پشت پرده فتنه88 همان‌ها بودند که پشت پرده کوچک کردن سفره مردم شدند و همان‌ها بودند که پشت پرده تجزیه‌طلبی و همان‌ها بودند که پشت پرده ترور و همان‌ها بودند که پشت پرده بی‌حجابی اجباری شدند تا رسید به اغتشاشات1401و حالا پشت پرده همه آن فتنه‌ها، درگیر کودک‌کشی است و...

و اما این یک درس بزرگ است؛ درسی که حقیقت ملت ایران را توضیح می‌دهد؛ برای همه آنها که ظاهرگرا هستند و نمی‌توانند باطن حقیقی این ملت را ببینند.

دوم. در مرور قصه 9دی دقت کرده‌اید؟ مردم کجا جدا شدند؟ وقتی باطن آن شعارها و ادعاها مشخص شد... این باطن چه بود؟ ضدیت با هویت ایمانی مردم. وقتی با ایمان مردم مقابله شد، 9دی خلق شد.

هویت ایمانی مردم امری فراتر از افکارعمومی است. افکارعمومی لایه شناخت مردم است. ایمان لایه باورهای عمیق مردم است. دستکاری شناخت مؤثر است اما دستکاری ایمان مردم به این سادگی‌ها میسر نیست.

مردمی که به جهت افکارعمومی سال88 رنگین‌کمانی بودند، به جهت ایمانی در 9دی یکرنگ شدند و این ناگفته شنیدنی و شیرین انقلاب اسلامی است. این مردم با هر سلیقه‌ای و هر شکلی، به جهت ایمانی یکصدا هستند و یکپارچه.

این دارایی را دشمن نمی‌داند که هیچ،  برخی خودی‌ها و انقلابی‌ها و مسئولان نیز نسبت به آن جاهل‌ و در ظواهر متوقف هستند.
https://jahannews.com/vdcjyxeoyuqemxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyxeoyuqemxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انتخابات سال 92، دقیقا نشان داد مردم چجور فکر میکردن
Iran, Islamic Republic of
چطور بعضی از رسانه ها موفق هستند در جذب مردم؟