چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

واکنش سخنگوی دولت به ترور شهید موسوی

سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 863979
سخنگوی دولت با بیان اینکه قطعا پاسخ مناسبی به رژیم صهوینیستی برای ترور شهید موسوی داده خواهد شد گفت: اقداماتی مانند ترور روز گذشته نمی‌تواند بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه سرپوش بگذارد.
واکنش سخنگوی دولت به ترور شهید موسوی
به گزارش جهان نيوز، علی بهادری جهرمی امروز ۵ دی ۱۴۰۲ در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه به اقدام تروریستی و جنایاتکارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار سیدرضی موسوی در زمان مناسب و مکان مناسب قطعا پاسخ مناسبی داده خواهد شد گفت:ماهیت این رژیم با جنگ غزه به همه روشن شده است و اینگونه اقدامات نمی‌تواند سرپوشی به این شکست تاریخی آن‌ها بگذارند.

وی ادامه داد: روز قبل، بازدید میدانی رئیس جمهور از وزارت نیرو انجام شد که سیزدهمین نظارت ستادی وی در امتداد سفر‌های استانی بود. در این بازدید، طرح احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی افتتاح شد که با نهایی شدن این طرح از هزار و ۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی به ۵ هزار و صد مگاوات ظرفیت برق پاک می‌رسیم.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی ۸ هزار و ۸۰۰ مگاوات ظرفیت برق جدید وارد مدار شده که رکورد جدیدی محسوب می‌شود، افزود: در سال جاری، حدود ۸۵ درصد برق به بخش تولید اختصاص پیدا کرده است و با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت دیگر، شاهد قطعی برق در زمان اوج مصرف نیستیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: روز گذشته تفاهم‌نامه احداث مجموعه فرهنگی و ورزشی تهران امضا شد و در صورت تکمیل این مجموعه ۳۷۰ هکتاری، سرانه ورزشی تهران به ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

دولت در قبال شبکه‌های اجتماعی معتقد به اصلاح رویه است
بهادری جهرمی درباره فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: به مرکز ملی فضای مجازی ماموریت داده شده تا بازنگری در رویه‌ها داشته باشند، اقداماتی نیز انجام شده است و باید سریعتر در این باره تصمیم‌گیری شود. رویکرد این است که رویه خطا اصلاح شود و مسدود سازی نشود؛ لذا در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید همان روال‌های قانونی در جوامع اروپایی و امریکایی در کشور صورت بگیرد، باید نماینده حقوقی آن شرکت‌ها در کشور حضور داشته باشند تا امکان استیفای حقوق مردم وجود داشته باشد.

وی درباره فواید تفاهم‌نامه امضا شده با کشور‌های عضو اوراسیا افزود: امضای این تفاهمنامه موجب کاهش هزینه تجارت، افزایش هزینه‌های غیر نفتی و تعرفه‌های گمرکی، افزایش جذابیت تجاری ایران برای دیگر کشور‌ها و ایجاد سازوکار ویژه‌ای برای تجارت اقلام راهبردی می‌شود.

برنامه‌ریزی دولت برای تامین ۱۰۰ هزار خودروی برقی در یک‌سال
بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: برقی سازی خودرو‌ها خصوصا در حوزه حمل و نقل عمومی در دستورکار قرار گرفته است. بنا داریم ظرف یک سال ۱۰۰ هزار خودروی برقی از محل تولید داخلی و خارجی تامین کنیم.

مدیریت مصرف با هماهنگی بخش‌های عمومی و خصوصی در دستورکار است.

وی درباره نحوه اخذ مجوز فعالیت کسب و کار‌های مختلف افزود: با توجه به سامانه‌ای شدن اخذ مجوز‌های کسب و کار، حجم این مجوز‌ها افزایش یافته است لذا هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار ملزم شده تا با ابزار‌هایی نظارت در حوزه هوشمند و اینترنتی را فعال کند تا در حوزه نظارت‌های پسینی، اقدامات جدی‌تری انجام شود.

سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت درباره حفظ دربای خزر و خلیج گرگان نیز اظهار کرد: استمرار کاهش آب دریای خزر متاثر از تاثیرات اقلیمی جهانی است، لذا حفظ این دریاچه بزرگ و گونه‌های زیست محیطی که در آن وجود دارد، نیازمند همکاری زیست محیطی کشور‌های حاشیه خلیج فارس است. احیا و حفظ دریای خزر در دیپلماسی همسایگی دنبال می‌شود. برای احیای خلیج گرگان نیز اقدامات جدی لازم بود که با سفر استانی رئیس جمهور دستورات لازم صادر شده است، با لایروبی این خلیج، شرایط آن نسبت به دوره قبل بهبود یافته است.

بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که برخی از نماینده‌های مجلس معتقد هستند، دولت در لایحه اصلاحی بودجه مجلس را در مقابل بازنشسته‌ها قرار داده و نماینده‌ها را مجبور به قبول متناسب‌سازی با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده کرده است گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق آنان در لایحه اولیه دولت به صورت مستقل و مجزا پیش‌بینی شده بود، افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش افزوده نیز در آن لایحه دیده شده بود.

وی افزود: اتفاقا یکی از مواردی که نمایندگان مجلس برآن تاکید داشتند، افزایش حقوق بازنشستگان از منبع مطمئن و پایدار بود که این مهم، در مذاکرات دولت و مجلس نیز مورد توجه قرار گرفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: لذا افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که در لایحه قبلی هم‌بود و بنا بود در مصارف دیگری صرف شود، برای تضمین پایدار بودن تامین منابع بازنشستگان اختصاص یافت و مورد موافقت مجلس قرار گرفت و مجلس پس از آن کلیات لایحه بودجه را نیز مورد پذیرش قرار داد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: این اتفاق در راستای حمایت حداکثری، تامین و تضمین ثبات و افزایش پایداری حقوق بازنشستگان رخ دادا است.

این خبر در حال تکمیل است...
https://jahannews.com/vdcjateohuqemhz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjateohuqemhz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *