دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۷

خاکسپاری بی‌سروصدای آقای دوبلور

يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 863654
فرشید شکیبا مدیر دوبلاژ سیما از درگذشت ناصر طهماسب یکی از صداهای فراموش‌نشدنی و ماندگار دوبله خبر داد.
خاکسپاری بی‌سروصدای آقای دوبلور
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ناصر طهماسب بر اثر بیماری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت و صدای طلایی و ماندگار او برای همیشه خاموش شد.

فرشید شکیبا مدیر دوبلاژ سیما این خبر تلخ درگذشت دوبلور فراموش‌نشدنی سینما و تلویزیون را تایید کرد.

شکیبا درباره خاکسپاری بی سر و صدای این هنرمند فقید تصریح کرد: ناصر طهماسب دو هفته قبل دچار سکته مغزی شده و در طول این مدت در بیمارستان بستری بود و روز گذشته یکم دی‌ماه درگذشت، ولی خانواده او خیلی تمایل به رسانه‌ای شدن خبر مربوط به بیماری و درگذشت او نداشتند و به این دلیل امروز  به صورت خانوادگی پیکر آقای طهماسب به خاک سپرده شد.

شکیبا همچنین درباره مراسم ترحیم او تاکید کرد: طی صحبتی که با فرزند ناصر طهماسب داشتم قرار است یک مراسم عمومی داشته باشیم که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

ناصر طهماسب متولد 1318 در تهران، دوبلور و گوینده سینما، رادیو و تلویزیون بود.
فعالیت خود را بعنوان دوبلور قبل از انقلاب اسلامی شروع کرد سپس سرپرست گویندگان و مدیر دوبلاژ شد و رفته رفته بیشتر صدای او در مستندهای سیاسی شنیده شد.

طهماسب به صورت جدی فعالیت خود را از سال 1340 وقتی 22 ساله بود بعنوان گوینده نقش اول شروع کرد و تا انقلاب 57 در نقش دوبلور فیلم‌های ایرانی و کمتر خارجی فعالیت داشت.

بعد از انقلاب سال 57 بود به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت اش را ادامه داد و حالا صدایش یادآوری بازیگرانی چون هارولد لوید، جک نیکلسون، دیوید جانسنو … است.

صدای او در سریال هزار دستان بین سال‌های 1358 تا 1366 در نقش علی نصیریان بسیار مورد استقبال قرار گرفت اما بیشتر شهرت او در سال 1371 با سریال ارتش سری بود.

صدای وی در نقش فرمانده کسلر ارتش سری و کارتون یوگی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

طهماسب در سال 1363 اولین بار، بازیگری را در فیلم راه دوم تجربه کرد، او سپس سال 85 در سریال مرگ تدریجی یک رویا برای تلویزیون بازی کرد.

هنرنمایی در سریال کلانتر 3 در سال 88 و فیلم من مادر هستم سال 89 به کارگردانی فریدون جیرانی از جمله فعالیت‌های بازیگری‌اش به شمار می‌رود.
https://jahannews.com/vdcjiteoxuqemmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjiteoxuqemmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا بيامرزدش از اين هنرمند هاي دوزاري نبود خيلي با شرف بود رحمت خدا بر او باد
Iran, Islamic Republic of
بیچاره ها از ترس یک مشت زامبی های انسان نما که توی مراسمهای هنرمندان اون جلسه رو به حاشیه می برند مجبور شدند در خفا مراسم بگیرند . خدا رحمتش کنه . ما که ازش خیلی خاطرات خوبی داشتیم
Iran, Islamic Republic of
حمله زامبی های کامنت خون برای زدن رای منفی شروع شد
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
Iran, Islamic Republic of
این صدا همیشه ماندگار می مونه و در تاریخ ثبت میشه. خدا در بهشت جاویدان نگهدارش باشه
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه اون جماعتی که با شلوغبازی و سیاسی بازی نمیگذارند هنرمندان مراسمهای ترحیم در خور شانی برای امواتشون بگیرند
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال برای آدمها یک اوج معروفیتی گذاشته بعضیها همه اش را در این دنیا خرج میکنند بعضیها هم حفظش میکنند برای اونور آب میگند اونجا بیشتر حال میده چون پایدار و ابدی است ،اختلاف دیدگاه است دیگه .