شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

فشارخون کُشنده چه علائمی دارد

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 863066
یک متخصص قلب و عروق گفت: فشارخون کُشنده علائمی مثل سردرد پس سر، دوبینی، مگس پران، تنگی نفس، تهوع و سرگیجه ایجاد می کند.
فشارخون کُشنده چه علائمی دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، منوچهر قارونی، در گفتگو با رادیو سلامت با بیان اینکه فشارخون یک ارثی است و اولین علامت آن بی علامتی است، افزود: بی توجهی به درمان آن می‌تواند آن را به فشارخون کُشنده تبدیل کند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به فشارخون بالا بهتر است ۲ بار در روز فشارخون خود را اندازه گیری کنند، ادامه داد: یک بار صبح موقع از خواب بیدار شدن و یک بار عصر، فشارخون نباید به صورت وسواس گونه اندازه گیری شود.

قارونی با تاکید بر اینکه ورزش کردن، کاهش وزن در حد ۲ الی ۳ کیلوگرم، مصرف سیر و گریپ فروت می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند، گفت: اما این موارد جایگزین مصرف دارو نمی‌شوند و افراد مبتلا به فشارخون باید تا آخر عمر زیر نظر پزشک خود دارو مصرف کنند.

وی تاکید کرد: کنترل فشارخون در همه افراد مبتلا به فشارخون بالا با یک نسخه واحد انجام نمی‌شود و هر بیمار با توجه به شرایط و سن خودش دارو دریافت می‌کند.

این متخصص قلب و عروق، درباره افرادی که همیشه فشارخون پایین دارند، افزود: اگر این افراد سرگیجه و مشکلی ندارند این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند و در صورت بروز افت قندخون در افراد مبتلا به دیابت، به او که هوشیار است ماده قندی بدهید.
https://jahannews.com/vdcg3w973ak93z4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3w973ak93z4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *