چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱۰

اختلال در عملیات سوخت رسانی/ وزیر نفت: سهمیه‌ها محفوظ می‌ماند/ ۴ هزار جایگاه وارد مدار عرضه سوخت شدند

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 862854
عملیات سوخت رسانی در برخی پمپ بنزین‌های تهران با اختلال روبه رو شد.
اختلال در عملیات سوخت رسانی/ وزیر نفت: سهمیه‌ها محفوظ می‌ماند/ ۴ هزار جایگاه وارد مدار عرضه سوخت شدند
به گزارش جهان نيوز، از صبح امروز عملیات سوخت رسانی در برخی پمپ بنزین‌های تهران متوقف شده است.

پیگیری ها برای بررسی علت این توقف در حال انجام است و ظاهرا مسئولان امر جلسه‌ای در همین رابطه تشکیل دادند.

جزئیات اختلال در عرضه بنزین و گازوئیل/ مشکل فنی است و هیچ‌ربطی به کمبود یا افزایش قیمت ندارد
رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: موضوع اختلال در عرضه سوخت، سراسری اما در برخی جایگاه‌ها است و علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها نیز رخ داده است.

وی افزود: توقف عرضه هم در بنزین و هم در گازوئیل دیده شده، همه متخصصین امر پای کار هستند و در تلاشند تا این اختلال تا ساعاتی آینده رفع شود.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران تأکید کرد: کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست، این اختلال یک مشکل فنی است و از مردم خواهش می‌کنیم اگر نیازمند ضروری به بنزین نیستند، فعلا تا رفع کامل مشکل، به جلایگاه‌های عرضه مراجعه نکنند.

معاون وزیر نفت: به صورت آفلاین در حال سوخت‌رسانی هستیم
جلیل سالاری در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این‌که در حال حاضر سوخت‌رسانی در برخی جایگاه‌ها به صورت آفلاین انجام می‌شود گفت: شش تا هفت ساعت زمان لازم است تا همه جایگاه‌ها وارد مدار شوند.

به گفته وی تقاضای ما از مردم این است که در شرایط غیرضروری به جایگاه‌ها مراجعه نکنند.

وی با بیان این‌ که چالشی را در مسیر کارتخوان‌ها داشتیم به طوری که ۶۰ درصد جایگاه‌ها دچار مشکل شدند تاکید کرد: با همکاری که صورت گرفته در حال حاضر جایگاه‌ها به صورت آفلاین فعال هستند و تدریجا این اقدام را انجام می‌دهیم. تیم‌های تخصصی شکل گرفته است و با توجه به تجربه‌ای که داشتیم در حال حل مشکل هستیم.

او اظهار کرد: تقاضای ما از مردم این است که همکاری لازم را داشته باشند و در حال حاضر سیستم به صورت آفلاین است و مردم می‌توانند با نرخ دوم سوخت گیری کنند. سهمیه سوخت همه افراد برقرار بوده و بعد از این‌که شرایط به حالت عادی برگشت می‌توانند از سهمیه موجود در کارت سوخت استفاده کنند.

وی با بیان این که به همکاران در مجاری عرضه اختیار داده‌ایم که فرآیند آفلاین را انجام دهند و تیم‌های خودمان نیز در جایگاه‌ها حضور دارند تا فرآیند سوخت‌گیری با مشکل مواجه نشود، بنابراین در ساعات آینده تقاضای ما از مردم این است که همکاری لازم را داشته باشند.

سالاری در پاسخ به این سوال که این مشکل تا چه زمانی به طور کامل برطرف می‌شود تصریح کرد: تمرکز ما روی جایگاه‌هایی است که بیشترین مراجعه به آنها صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز تیم‌های عملیاتی و مدیریت بحران در کل کشور فعال شده‌اند و تدریجا تا پایان امروز این مشکل برطرف خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر برخی جایگاه‌ها به صورت آفلاین در مدار هستند و جایگاه‌های دیگر را نیز با اولویت‌بندی وارد مدار می‌کنند.

از صبح امروز اختلال نرم‌افزاری در سامانه‌ هوشمند در برخی جایگاه‌های سوخت بوجود آمد که طبق اعلام، ۳۵ درصد جایگاه‌ها در کل کشور بدون مشکل در حال فعالیت هستند  و جایگاه‌هایی که دچار اختلال شده‌اند نیز به تدریج به‌صورت دستی فعال می‌شوند و هیچ افزایش قیمتی در دستور کار نیست و مردم به شایعات بی اساس در این خصوص توجه نکنند.
 
مقابل پمپ بنزینی‌های دچار خلل توقف نکنید
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی  پور  رییس  پلیس  راهور  تهران بزرگ در  خصوص ترافیک اطراف  برخی  از  پمپ بنزینی‌هایی که امروز  با خلل مواجه شده اند گفت: با توجه به اینکه برخی  از  پمپ بنزینی‌های  پایتخت امروز دچار  مشکل  شده اند و نمی‌توانند به شهروندان  خدمات دهند، خواهشمند است از  توقف  مقابل آن‌ها که باعث  ترافیک و برهم خوردن نظم شهری  می‌گردد جدا  خودداری  تا ان شاالله فعالیت پمپ بنزینی‌ها به روال عادی  و قبل بازگردد.

سهمیه ها محفوظ می‌ماند
وزیر نفت با حضور در جایگاه بهار شیراز تهران با اشاره به مشکل ایجاد شده در عرضه سوخت که از صبح امروز رخ داد گفت: ساعت از ۱۰ گذشته بود که مطلع شدیم جایگاه‌های عرضه سوخت به صورت پراکنده در سراسر کشور دچار حمله سایبری شدند.

وی ادامه داد: زمانی که این اتفاق رخ داد ستاد بحران سریع با حضور مدیران وزارت نفت تشکیل جلسه داد و با توجه به تجربه قبلی که در سال ۱۴۰۰ داشتیم سامانه به صورت آفلاین شروع کرد به خدمت رسانی کردن.

اوجی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۶۲۵ جایگاه سوخت در سراسر کشور عملیات سوخت رسانی را انجام می‌دهند مابقی جایگاه‌ها نیز تا ساعت آینده به صورت دستی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه از مردم به منظور همراهی شأن تشکر می‌کنیم تصریح کرد: امروز مشکل برطرف خواهد شد و این موضوع که شایعه شده قیمت بنزین قرار است افزایش یابد تکذیب می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت ذخیره سوخت بسیار عالی است و قرار نیست هیچ تغییری در سهمیه رخ دهد و سهمیه مردم نیز در کارت‌های سوخت محفوظ خواهد ماند.

۴ هزار جایگاه وارد مدار عرضه سوخت شدند
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به آخرین وضعیت اتصال جایگاه‌های سوخت کشور به سامانه گفت: هم‌اکنون چهار هزار جایگاه به سامانه به صورت دستی و آفلاین وارد مدار شده‌اند و حدود 120 جایگاه دیگر باقی مانده است که به‌تدریج آنها هم وارد مدار می‌‌شوند.

وی ضمن عذرخواهی از مردم گفت: امیدواریم تا فردا صبح به تدریج جایگاه‌های سوخت کشور را برای عرضه بنزین با نرخ 1500 تومان وارد مدار کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: در تهران 2 جایگاه به صورت آزمایشی به سامانه متصل شده‌اند و بنزین با نرخ 1500 تومان عرضه می‌کنند.

فیلم
https://jahannews.com/vdcamunay49nia1.k5k4.html
jahannews.com/vdcamunay49nia1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الآن یه عده هوچی گر میرن و شهر رو شلوغ میکنن و ده ساعت میرن توی صف بنزین می ایستن و یک روز دیگه که اختلال تموم بشه میان پیام میزارن که چقدر معطل شدن
Iran, Islamic Republic of
مردم ما نشان داده اند همیشه حامی دولت انقلابی هستند و دشمنان را باز ناکام میگذارند
Iran, Islamic Republic of
حالا چند ساعت بنزین نزنیم نمی میریم
Iran, Islamic Republic of
زمان روحانی هم در برخورد با مشکلات این طوری افاضه کلام می کردید؟
Iran, Islamic Republic of
این مشکلات از دولت قبل است که میتوانند اختلال ایجاد کنند. بصیرت لازم است
Iran, Islamic Republic of
یک کلام هم از حامیان دولت!!!
Iran, Islamic Republic of
خرابکاری در پالایشگاه بیرجند
عملیات تروریستی در راسک
هک جایگاه های سوخت تهران
. . .
و عملیات‌های دیگر برای تنفس مصنوعی به رژیم صهیونسیتی توسط عوامل نفوذی
Iran, Islamic Republic of
این چهار تا گنجشک چرا مردم رو اذیت می کنند !!!؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
چه اتفاق دیگه ای باید بیافته تا ناکار امدی پدافند غیر عامل مشخص بشه،
برای دومین بار؟؟؟؟
مگه میشه،
الان که شبکه های اجتماعی هم فیلتر کردی،مشکل کجاست.
چه خصارتی به کشور میخوره؟
پاسخگو باش پدافند غیر عامل
بهتر است دست از دشمنی با غرب بردارید تا آن بدجنس ها هم کمتر کرم بریزند!!!!