شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

شایع‌ترین علامت پرفشاری خون

جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 862551
معاون بهداشت وزارت بهداشت، اجرای پویش ملی سلامت را گامی در جهت ارتقای سواد سلامت جامعه دانست.
شایع‌ترین علامت پرفشاری خون
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حسین فرشیدی گفت: در این پویش، دو عامل خطر مهم در افزایش احتمال به بیماری‌های قلبی و عروقی و مغزی انتخاب شد تا آگاهی افراد نسبت به دو بیماری پرفشاری خون و دیابت افزایش یابد و تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه پویش ملی سلامت، ۱۵ دی ماه متوقف نمی‌شود، افزود: کار اصلی ما بعد از این پویش آغاز می‌شود تا بیماران شناسایی شده در این پویش، خدمات بهداشتی و درمانی لازم را دریافت کنند.

فرشیدی با اشاره به غربالگری حدود ۱۴ میلیون نفر از جمعیت هدف در این پویش تا کنون، گفت: حدود ۷ درصد از جمعیت غربالگری شده در پویش ملی سلامت، در مرحله پیش دیابت و ۲ درصد نیز مبتلا به دیابت هستند که شناختی از بیماری خود ندارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: پرفشاری خون در بیش از ۹۵ از موارد، علائمی ندارد و بی علامتی، شایع‌ترین علامت این بیماری است. سنجش فشارخون باید بخشی از خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران باشد. مرگ و میر و عوارض ناشی از پرفشاری خون و دیابت در کشور، چشمگیر است.

فرشیدی بر اهمیت مستندسازی از پویش ملی سلامت تاکید کرد و گفت: نمونه‌های شاخصی در این پویش به دست آمده که افراد زیادی از بیماری خود آگاهی پیدا کرده اند و انعکاس این نمونه‌ها در جامعه می‌تواند در افزایش مشارکت سایر افراد در این پویش نیز مؤثر باشد.

وی، از تقویت اجرای پویش ملی سلامت با مشارکت هلال احمر و بسیج خبر داد و افزود:

امیدواریم مشارکت روزانه یک میلیون نفر در پویش ملی سلامت، ارتقا پیدا کند چراکه با مشارکت گروه‌هایی مانند هلال احمر و بسیج، تجارب موفقی در اجرای طرح شهید سلیمانی به دست آمده است.
https://jahannews.com/vdcenw8vzjh8pni.b9bj.html
jahannews.com/vdcenw8vzjh8pni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *