جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۲

روایت تازه از جنایت ویلای شماره۱۴

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۲
کد مطلب: 862244
پرونده متهمان قتل داریوش مهرجویی و همسرش در کمتر از یک ماه از دستگیری، با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان البرز ارسال شد.
روایت تازه از جنایت ویلای شماره۱۴
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم، بر‌اساس کیفرخواست دادسرای فردیس، یکی از متهمان در این پرونده به‌عنوان قاتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر معرفی و دیگر متهمان با اتهام معاون و شروع به قتل و سرقت با چاقو در این پرونده رو‌به‌رو هستند.

قرار است متهمان به‌زودی در دادگاه از خود دفاع کنند.

چهار متهم این پرونده ۲۲مهرامسال با ورود شبانه به ویلای آقای کارگردان در شهرک زیبادشت شهرستان فردیس، مهرجویی و همسرش را به‌طرز هولناکی به قتل رسانده و با سرقت طلا و تلفن همراه از آنجا گریختند. با حضور تیم جنایی در محل، مشخص شد باغبان خانه با این زوج اختلاف داشته و به احتمال زیاد او در جنایت نقش داشته باشد‌.

این مرد که از اتباع هست همراه سه هموطنش دستگیر و راز قتل را فاش کردند. 

 
حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، جزئیات تازه از این جنایت را تشریح کرد و گفت: براساس کیفرخواست صادره، چهار متهم پرونده با انگیزه ابتدایی و اصلی «انتقام برای خصومت و اختلافات شخصی و نیز سرقت» دو بار سابقه ورود به ویلای مرحوم مهرجویی داشتند که بار نخست در ۱۶مهرماه بوده که پس از ورود به محوطه ویلا، به علت بسته بودن در‌های ساختمان و اطلاع همسر آقای مهرجویی نسبت به حضور آنها از محل متواری می‌شوند که در ادامه خانم محمدی‌فر موضوع را در فضای‌مجازی منتشر می‌کند اما به پلیس گزارش یا اعلام شکایت نمی‌کند.
   
نحوه قتل مرحوم مهرجویی و همسرش


وی با اشاره به این‌که متهمان پس از ناکامی در بار اول، حدود یک هفته بعد در ۲۲مهر دوباره وارد محوطه ویلا می‌شوند، گفت: این افراد باتوجه به شناخت کافی از شهرک و محیط ویلا، این‌بار از در دیگر و از سمت آشپزخانه به‌راحتی با چاقو وارد ساختمان اصلی ویلا می‌شوند که مرحوم محمدی‌فر با مشاهده آنها به اتاق خواب دخترش پناه می‌برد و مرحوم مهرجویی نیز با دو نفر از آنها درگیر می‌شود که در جریان این درگیری با ضربات متعدد چاقو به قتل می‌رسد. دو نفر دیگر از متهمان در تعقیب خانم محمدی‌فر به اتاق خواب وارد شده و طلاجات او را مطالبه می‌کنند که مرحوم محمدی‌فر، طلاجات همراه خود از قبیل النگو و دستبند را در اختیار آنها می‌گذارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر این‌که براساس اظهارات متهمان، این دو نفر قصد قتل خانم محمدی‌فر را نداشته‌اند، ادامه داد: اما در این فاصله با ورود متهم دیگر به اتاق که همان قاتل مرحوم مهرجویی بوده، پس از تحریک و تهدید آنها به قتل، یکی از آنها ضرباتی به خانم محمدی‌فر وارد می‌کند و در ادامه خود همین شخص تحریک‌کننده که نقش طراح و سردسته متهمان را داشته ضربه نهایی را با چاقو به خانم محمدی‌فر وارد می‌آورد.

متهمان پس از قتل، به جست‌وجوی سایر اموال با‌ارزش می‌پردازند و از یک اتاق دیگر دو گوشی تلفن همراه به سرقت می‌برند.

سپس به یک ساختمان دیگر در محوطه ویلا می‌روند که آنجا هم شیء با‌ارزش دیگری پیدا نمی‌کنند و از همان مسیر بازمی‌گردند و چاقوها و اموال مسروقه را در اختیار یکی از متهمان که خارج از شهرک سکونت داشته، قرار می‌دهند.

وی یکی از مستنداتی را که به روشن شدن این پرونده کمک کرد، محتویات گوشی همراه خانم محمدی‌فر که از متهمان کشف شد مربوط دانست و گفت: پس از کشف گوشی مسروقه متعلق به خانم محمدی‌فر، پیش‌نویس پیامک ارسال نشده وی خطاب به دخترش که حاوی مشخصات متهم و قاتل اصلی و مطلع‌کردن دخترش از ورود قاتل به منزل بوده مشاهده شد.
   
انگیزه‌های قتل 


رئیس کل دادگستری استان البرز درمورد انگیزه متهمان در این پرونده تصریح کرد: براساس اظهارات دو نفر از متهمان که از قبل مرحوم را می‌شناختند، تصور آنها با توجه به سفرهای خارجی متوفیان از‌جمله سفر اخیر آنها به کشور فرانسه این بوده که آنها اموال با‌ارزش نظیر ارز و طلا را در منزل نگهداری می‌کنند، به همین علت با تحریک دو نفر دیگر و با این وعده که با این سرقت، زندگی آنها عوض شده و دیگر نیازی به کارکردن ندارند، آنها را با خود همراه می‌کنند.

درکنار انگیزه مادی، دو متهم دیگر پرونده بامرحوم مهرجویی وهمسرش خصومت قبلی شخصی داشته‌اند به‌نحوی‌که یکی ازمتهمان ازبرخوردهای پرخاشگرانه مرحوم مهرجویی با خودش یاد می‌کند یا متهم دیگر به اخراج خودش ازشهرک به دستور آقای مهرجویی و تهمت سرقت به‌عنوان یکی از انگیزه‌های قتل اشاره دارد.
https://jahannews.com/vdcdox0joyt09x6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdox0joyt09x6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی این زن و شوهر مقتول اینقدر با جمهوری اسلامی مشکل داشتن که در سایه اش زندگی میکردن
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
حالا اين چهار نفر اعدام ميشن ؟؟؟