سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۹

واکنش زاکانی به خبر ناپدید شدن ۱۷ هزار میلیارد تومان در شهرداری تهران/ به‌حال کسانی که به افکار عمومی آسیب می‌زنند، تأسف می‌خورم

شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 861787
زاکانی جزئیات هزینه‌کرد ۱۷ هزار میلیارد تومان را در شهرداری پایتخت تشریح و برای افرادی که با مطرح کردن موارد نادرست به اذهان مردم آسیب می‌زنند، ابراز تاسف کرد.
واکنش زاکانی به خبر ناپدید شدن ۱۷ هزار میلیارد
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین بهره‌برداری از زیرگذر کوهک و راست‌گرد گلها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از وجوهی که بر آن تاکید می‌شود، توسعه زیرساخت‌های عمومی شهر و افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی است، اظهار کرد: ما به کیفی سازی و برقی سازی نیز توجه ویژه داریم.

مسیری برای شهر تهران هموار شده که دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از داخل کشور خریداری کنیم.

انعقاد قرارداد۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ورود ۲۰۰۰ اتوبوس خارجی
وی افزود: از این تعداد ۵۰۰ دستگاه برقی است؛ برنامه بر سه هزار دستگاه بود که تا امروز قرارداد دو هزار و ۵۰۰ دستگاه منعقد شده و علاوه بر این دو هزار دستگاه اتوبوس نیز وارد خواهد شد. امروز سه هزار دستگاه اتوبوس داریم؛ همانطور که گفتیم برای دو هزار و ۵۰۰ دستگاه قرارداد منعقد شده و ماهانه و به تدریج وارد ناوگان می‌شود و عملاً میزان اتوبوس‌های فعال در شهر به حد نصابی می‌رسد که بی‌سابقه است.

زاکانی با بیان اینکه نوسازی ون‌ها و تاکسی‌ها نیز به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری است، گفت: در همین راستا اراده رئیس جمهور و همراهی  وزیر صمت، وزیر نفت، وزیر نیرو و با حمایت وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی باعث شد گام‌های بلندی را امسال و در ۶ ماه ابتدایی سال آینده برداریم. این امر وقتی در کنار عملیاتی شدن قرارداد واردات ۷۹۱ واگن از چین، تفاهم ۲۸۰ واگن دیگر و همچنین  تولید ۱۱۳ واگن ملی قرار گیرد، نوید بخش آینده‌ای متفاوت با شرایط فعلی برای ماست که در کاهش آلودگی هوا نیز اثرگذار خواهد بود.

کاهش ۲۱ کیلومتری مسیر با افتتاح زیرگذر کوهک و راست‌گرد گلها
وی با بیان اینکه طرح امروز ۲۱ کیلومتر راه مردم را نزدیکتر می‌کند، یادآور شد: این طرح از سال قبل آغاز شده و برای آن ۱۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

۱۷ هزار میلیارد تومان فاصله بین تخصیص اولیه اعتبار تا ثبت در سامانه‌های مالی است
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخبار منتشر شده در رابطه با عدم ثبت رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان در سامانه شفافیت با اعلام اینکه ما در شهرداری سه سرفصل داریم که شامل تخصیص منابع، اجرای پروژه‌ها و ثبت منابع در چارچوب‌های مالی است، گفت: از ابتدای سال مسیری جهش وار را پیش می‌بریم و این ۱۷ هزار میلیارد تومان فاصله بین تخصیص اولیه اعتبار با گام سوم یعنی ثبت اعتبار پروژه‌ها در سامانه‌های مالی است؛ به همین دلیل در طول سال مالی دولت و دستگاه‌های اجرایی پایان اردیبهشت ماه را برای نشستن هزینه در حساب‌ها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای کسانی که به اذهان مردم آسیب می‌زنند، تاسف خورد؛ افزود: برخی با ذوق‌زدگی این موضوع را مطرح کردند در حالی که ۱۷ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها هزینه شده و در حساب‌ها مشخص خواهد شد.

زاکانی با تاکید بر اینکه برخی  پیش پرداخت‌های لازم برای پروژه‌ها در قالب همان ۱۷ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: برای خط ۱۰ مترو تا امروز چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش پرداخت و کارکرد انجام دادیم و یا برای خرید اتوبوس از همین منبع پرداخت کرده‌ایم که هنوز به هزینه ننشسته است. در مجموع امیدواریم این اقدامات دستخوش امور سیاسی قرار نگیرد
https://jahannews.com/vdcevz8vfjh8pfi.b9bj.html
jahannews.com/vdcevz8vfjh8pfi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه مدعی العموم یکبار درست و حسابی وارد بشه و تمام کسانیکه افکار مردم رو بهم میریزن مجازات درست بکنه
Iran, Islamic Republic of
اگر این دلیل را حناچی می آورد می پذرفتی
Iran, Islamic Republic of
شما اصلا نمیتونی این دو دوره رو با هم مقایسه کنی . دوره گذشته که دوران ما نمیتوانیم بود و دوران اسم فامیل بازی و اسم خیابونها رو عوض کردن و الان زمان کاره. مقایسه این دو تا مثل مقایسه مورچه با فیله
حسینی کلشتری
Iran, Islamic Republic of
برای دوچرخه سواری که پولی جابجا نمیشه . حناچی حوصله نداشت از دفترش بیاد بیرون
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی اگه کارت برا خداس باکت از هیچی نباشه
Iran, Islamic Republic of
زاکانی مرد صادق و عملگرا ست البته نترس و رک گو
حسن روحانی و اصلاح طلبان جرأت مناظره با ایشان را نداشتند
خدا قوت سرباز وطن
Iran, Islamic Republic of
سلام / بعنوان یک ایرانی مسلمان خسته نباشی و خدا قوت می گویم . به جناب آقای زاکانی شهر دار محترم و پرتلاش تهران بزرگ ...... و اصلا وارد مسایل جزیی و حاشیه ای نشود .... هر چه میخواند بگویند ..... تا سیه روز شود هر که در غش باشد .... خدا قوت دلاور
محمد ایوب
Iran, Islamic Republic of
21کیلومتر کلی هزینه حناچی بود می گفت مردم با دوچرخه بروند هزینه هم نداشت روحانی هم با ویدئو کنفرانس افتتاح وعلی برکت الله می گفت
محمد
هر هزینه ای باید سند داشته باشه پول گمشده یا سند هزینه داره که باید تایید بشه یا نداره و کلا نیست