جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

کاهش ۱۰ ‏هزار واحدی شاخص بورس تهران

شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 861781
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 10 هزار واحدی همراه شد.
کاهش ۱۰  ‏هزار واحدی شاخص بورس تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاهشی قرار گرفت. شاخص کل در پایان معاملات 10 هزار واحد کاهش یافت و به رقم 2 میلیون و 161 هزار و 22 واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش 2 هزار و 636  واحد به رقم 744 هزار و 659 واحد رسید. ارزش بازار که ناشی از ارزش روز 600 شرکت بورسی است به بیش از 7 میلیون و 508 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 7.1 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 401 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 93 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند اما میزان کاهش‌ها زیر یک درصد بود.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.46 درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 0.35 درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور 0.55 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.63 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.26 درصد افت کرد.

امروز نماد پتروشیمی جم، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و برعکس نمادهای فولاد مبارکه، شستا، کشتیرانی، ایران‌خودرو، پتروشیمی خلیج‌فارس و مپنا بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران امروز وضعیت رو به رشد بود بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با 33 درصد افزایش به رقم 26 هزار و 230 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 490 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 399 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 6.1 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 267 هزار معامله و به ارزش 4 هزار و 488 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس امروز 0.13 درصد رشد کرد اما این دو شاخص با معیار هموزن 0.28 درصد افزایش یافتند.

شاخص بازار اول فرابورس 0.19درصد رشد کرد اما شاخص بازار دوم فرابورس 0.11 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، انتخاب الکترونیک، صبا فولاد خلیج‌فارس بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، ایران‌خودرو دیزل بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، دولت امسال 4 هزار و 400 میلیارد تومان از محل مولدسازی دارایی‌ها درآمد کسب کرده که صرف اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام می‌شود و طبق اعلام مقامات دولتی مولدسازی دارایی‌ها از طریق بازار سرمایه انجام می‌شود.

یکی از زمینه‌های تأمین مالی دولت از طریق واگذاری دارایی‌های دولت در بازار سرمایه است و شرکت‌های بورسی هم می‌توانند از طریق بازار سرمایه اقدام به تأمین مالی کنند.
https://jahannews.com/vdcivzavzt1aqy2.cbct.html
jahannews.com/vdcivzavzt1aqy2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *