شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۵
نهضت تکمیل پروژه‌های ناتمام؛

سفر رئیس جمهور به استان البرز/ افتتاح بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی فردیس پس از ۱۲ سال چشم‌انتظاری/ رئیسی در اجتماع باشکوه مردم البرز: یقین بدانید در برخورد با فساد به هیچ کس رحم نخواهم کرد +تصاویر

جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 861674
بیمارستان 280 تختخوابی شهید سلیمانی فردیس پس از 12 سال چشم‌انتظاری مردم به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
سفر رئیس جمهور به استان البرز/ افتتاح بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی فردیس پس از ۱۲ سال چشم‌انتظاری/ رئیسی در اجتماع باشکوه مردم البرز: یقین بدانید در برخورد با فساد به هیچ کس رحم نخواهم کرد  +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان البرز با حضور در شهر فردیس بیمارستان شهید سلیمانی این شهر را پس از 12 سال انتظار مردم به طور رسمی افتتاح کرد.

بیمارستان شهید سلیمانی فردیس به عنوان نخستین بیمارستان در این منطقه، تا سال گذشته 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما سفر فروردین ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان البرز نقطه عطفی برای جهش در تکمیل این بیمارستان و ده‌ها پروژه نیمه کاره و خاک خورده دیگر استان بود.

مساحت بیمارستان فردیس که در ابتدای کار ساخت آن در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع آغاز شده بود، با همکاری مدیریت شهری فردیس و دولت به 29 هزار مترمربع افزایش یافت.

این بیمارستان با زیربنای 24 هزار مترمربع در 6 طبقه و هزینه 7 هزار میلیارد ریال ساخته شده و دارای بخش‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی پزشکی است.

بیمارستان فردیس در قالب سه بلوک و به صورت عمومی (جنرال) ساخته شده و ظرفیت تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستان فردیس از هفت تخت به 37 تخت افزایش یافته است.

67 درصد اعتبارات ساخت این بیمارستان در طول 20 ماه گذشته توسط دولت سیزدهم تامین شده و 50 درصد عملیات ساخت تنها بیمارستان دولتی فردیس در یک سال اخیر محقق شده است.









بازدید رئیسی از پروژه بزرگراه شمالی کرج و احداث بزرگ‌ترین پل غرب آسیا
دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در آغاز دومین سفر دولت مردمی به استان البرز، از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات اجرای این طرح مطلع شد.

بزرگراه شمالی کرج از انتهای آزادراه شهید همت، تقاطع جاده چالوس آغاز و به آزادراه کرج-قزوین منتهی می‌شود. این بزرگراه که به طول حدود 18 کیلومتر است، از سال 1395 در دست ساخت قرار گرفته و اکنون حدود 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فاز نخست این بزرگراه به طول 7.6 کیلومتر از بخش میانی پروژه، در حد فاصل تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی در جریان سفر امروز رئیس جمهور به استان البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با تکمیل تمامی فازهای این پروژه که در واقع مکمل و ادامه آزادراه همت در استان البرز است، بیش از 40 درصد از ترافیک ورودی به البرز کاهش می‌یابد.

پل بیلقان نیز بر اساس سیستم کابلی اکسترادوز با بیشینه دهانه 176 متر و بلندترین ارتفاع پایه 136 متر در حال احداث است.

طول کل پل 1050 متر، ارتفاع سازه فولادی آن از راس 32 متر و عرض آن 38 متر است.

پیشرفت فیزیکی این پل تا سال 1401 حدود 23 درصد بود که بر اساس برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های اولویت‌دار، اکنون به بیش از 62.3 درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود مرداد 1403 به بهره‌برداری برسد.





رئیسی در اجتماع باشکوه مردم البرز: یقین بدانید در برخورد با فساد به هیچ کس رحم نخواهم کرد
سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان البرز، در اجتماع مردم شهر کرج با قدردانی از استقبال گرم و پرشور اهالی این استان تصریح کرد: قطعا این استقبال مردم ناشی از علاقمندی آنها به انقلاب و نظام اسلامی و پایبندی به ولایت فقیه است.

رئیس جمهور با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با بیان اینکه ایشان برای همه ما الگو بوده و توجه به خدا، تلاش برای اجرای عدالت، توجه به فقرا و بینوایان و گره‌گشایی از کار مردم را به ما آموخت، افزود: سفر به استان‌ها برای بنده یک برکت وصف‌ناشدنی دارد و آن قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها و تلاش جدی‌تر برای رفع آنهاست.

دکتر رئیسی با اشاره به سابقه فعالیت خود در استان البرز در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در 40 سال گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و جای جای استان البرز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری است و از همه کسانی که برای این پیشرفت‌ها تلاش کرده‌اند، قدردانی می‌کنم، اما البرز همچنان نیازمندی‌ها و مشکلاتی دارد که باید برای تامین و رفع آنها تلاش کرد.

رئیس جمهور توسعه جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی را با توجه به نزدیکی البرز به پایتخت را یکی از نیازهای جدی و اساسی استان برشمرد و گفت: از همین رو بنده امروز در بدو ورود به استان از برخی پروژه‌های مربوط به حوزه راه بازدید کردم و دیدم که دوستان ما تلاش خوبی برای رفع کمبودها در این زمینه کرده‌اند، اما همچنان نیاز به مجاهدت برای رفع کاستی‌ها داریم.

دکتر رئیسی همچنین به حضور خود در شهر فردیس اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه فردیس با وجود برخورداری از تراکم بالای جمعیتی و جمعیت 700 هزار نفری فاقد یک مرکز درمانی مجهز بود که امروز با افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی چشم‌انتظاری 12 ساله مردم برای بهره‌مندی از یک مرکز درمانی مجهز به پایان رسید.

رئیس جمهور در ادامه به وجود شهرک‌ها و واحدهای صنعتی متعدد در استان البرز اشاره کرد و گفت: به لطف وجود این واحدهای صنعتی، وضعیت اشتغال در این استان نسبتا مطلوب بوده و به نسبت برخی دیگر از استان‌ها در البرز مشکل چندانی در زمینه اشتغال نداریم.



رئیس جمهور در ادامه رفع مشکل مسکن در استان البرز را از جمله برنامه‌های محوری دولت برشمرد و با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دولت در بخش مسکن طی 2.5 سال گذشته تصریح کرد: امروز در کشور یک میلیون و 900 هزار مسکن روستایی، شهری و بافت فرسوده در دست احداث داریم که بخشی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده بیش 52 هزار هکتار زمین برای واگذاری به متقاضیان آماده‌سازی شده و از 240 هزار مسکن مهر نیمه تمام به ارث رسیده به این دولت با تلاش وزارت راه و شهرسازی 107 هزار مسکن آماده و به مردم تحویل داده شده و برای تکمیل مابقی آنها تا اوایل سال آینده هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

دکتر رئیسی خطاب به مردم استان البرز با تأکید بر اینکه دولت در همه عرصه‌ها برای رفع مشکلات مردم و زمینه‌سازی برای رفاه بیشتر آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیار بالای کشور به صورت شبانه‌روزی در حال کار و فعالیت است، اظهار داشت: در سفر اخیر یکی از روسای جمهور کشورها به ایران و بازدیداش از پارک‌های علم و فناوری از میزان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران برغم تهدیدها و تحریم‌ها ابراز شگفتی کرده بود که بنده به او گفتم جوانان باانگیزه ایران اسلامی اراده کردند که تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

رئیس جمهور در ادامه اقتصاد مقاومتی را شاکله اصلی اقدامات دولت برای مصون‌سازی اقتصاد کشور از تکانه‌های تحریم و فشار عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواستیم به تهدیدات دشمن توجه کنیم امروز رشد اقتصادی کشور رشد بیش از 4 درصدی و افزایش 22 درصدی تولیدات کالاهای اساسی در کشور رقم نمی‌خورد.

دکتر رئیسی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از اجرای بخش قابل توجهی از مصوبات دور اول سفرهای استانی دولت مردمی به استان البرز بر ضرورت کسری در تکمیل بخش کوچک مصوبات باقیمانده تأکید کرد و اظهار داشت: تلاش داریم در دور دوم سفر استانی به البرز دیگر مسائل اولویت‌دار مردم شریف این استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: آمدن من به استان‌ها یک امر تشریفاتی نیست بلکه به میزان رفع مشکلات مناطق مختلف کشور بستگی دارد و تا زمانی که مشکلات وجود داشته باشد بنده خود را موظف به سرکشی به نقاط کشور برای تسریع در رفع مشکلات مردم می‌دانند.

دکتر رئیسی در ادامه خطاب به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف توجه به ارباب رجوع و حساسیت و پرهیز نسبت به روابط ناسالم اداری، رشوه و پارتی‌بازی در نظام اداری کشور را گوشزد کرد و افزود: ما با مردم پیمان بسته‌ایم که ضمن اصلاح بسترهای فسادزا یک نظام اداری عادلانه در کشور بنا کنیم و در این مأموریت بزرگ مردم را یار و همکار خود می‌دانیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: یقین بدانید در برخورد با فساد به هیچ‌کس و در هیچ سطحی رحم نخواهم کرد.

دکتر رئیسی در ادامه دستاوردها و موفقیت‌های به دست آمده در کشور را مرهون هدایت‌های داهیانه رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و حضور مردم در صحنه دانست و از همه کارکنان، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی در سراسر کشور خواست مهم‌ترین مأموریت خود را خدمتگزاری به مردم و گره‌گشایی از زندگی آنها بدانند.

رئیس جمهور در ادامه ضمن تجلیل از روحیه ظلم‌ستیزی و مظلوم‌یاوری ملت ایران بویژه در جریان جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه تأکید کرد: بدانید در هر مجامع و مراکز بین‌المللی و در همه ارتباطات‌مان زبان گویای شما مردم پایین بود و علیه ظالم فریاد خواهیم زد.

دکتر رئیسی پیروزی مقاومت اسلامی ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی‌ و غربی آن را وعده تخلف‌ناپذیر الهی عنوان کرد و افزود: ما تردید نداریم همچنانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق، سوریه، یمن، لبنان و افغانستان و جای جای این منطقه برغم حضور و هزینه‌های سنگین در توطئه‌ها و نقشه‌های خود موفق نشده و شکست خورده‌اند، اینبار نیز در عرصه فلسطین از نیروهای مقاومت شکست خواهند خورد.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: در ملاقات روز گذشته با آقای پوتین رئیس جمهور روسیه نیز به پیروزی مقاومت فلسطین پس از 60 روز اشاره کرده و گفتم که رژیم پرمدعای صهیونیستی برغم برخورداری از حمایت‌های همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی در مقابل یک گروه فاقد نیروی هوایی و دریایی و با امکانات محدود شکست خورده است. این نکات مورد تصدیق رئیس جمهور روسیه نیز قرار خواهد گرفت.


 


https://jahannews.com/vdcjaveoxuqemmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjaveoxuqemmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
درود بر ابراهیم رئیسی
Iran, Islamic Republic of
باید با فساد سیستمی سیستمی مقابله کرد کاری که در باره مالیات درحال وقوع است باید درباره دلار هم عملیاتی شود هرنوع پول اعم ازریال یا ارز اگر در سیستم ثبت شود کار کنترل بسیار ساده می شود
Iran, Islamic Republic of
این دولت داره فقط پروژه های دولت قبل را تکمیل میکنه والا دراین مملکت درعرض دوسال نمی شه یک بیمارستان بزرگ راشروع وتمام کرد
Iran, Islamic Republic of
این بیمارستان در سال 90 کلنگ زده شد رئیسی با 50 درصد پیشرفت تحویل گرفت و حالا تکمیل و افتتاح شد.
Iran, Islamic Republic of
تنها با مخالفت با فساد مشکل حل نمیشه .بفرمایید چای در ردیف چندم مایحتاج ضروری مردم هست