يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بازدید رئیس جمهور از ‌آزادراه شهید سلیمانی

جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 861666
آیت‌الله رئیسی به همراه وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان در بدو ورود به استان البرز مسقیما به ‌آزادراه شهید سلیمانی رفت و ضمن بازدید از این پروژه مهم، نخست کمربندی شمالی کرج را افتتاح کرد.
بازدید رئیس جمهور از ‌آزادراه شهید سلیمانی
به گزارش جهان نيوز، سیدابراهیم رئیسی به همراه وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان در بدو ورود به استان البرز مسقیما به ‌آزادراه شهید سلیمانی رفت و ضمن بازدید از این پروژه مهم، نخست کمربندی شمالی کرج را افتتاح کرد.

این آزاد راه به طول 18 کیلومتر در امتداد آزاد راه شهید همت در شرق کرج از تیر ماه سال 95 آغاز شد که قرار بود طی سه سال بهره برداری شود اما به علت عدم حمایت دولت وقت پروژه در نیمه راه تعطیل شد.

این آزاد راه که طبق پیش بینی ها 40 درصد بار ترافیکی البرز را به دوش خواهد کشید در سفر 18 فروردین ماه سال 1401 رییس جمهور دولت سیزدهم به البرز بودجه ملی برای آن تعریف شد.

‌7.6 کیلومتر از آزاد راه شهید سلیمانی کرج آماده بهره‌برداری شد که ‌امروز ‌همزمان با سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان البرز زیر بار ترافیک رفت.

این پروژه یکی از طرح‌های مهم و البته زمان‌بری است که اجرای آن با وقفه طولانی و چند ساله مواجه شده بود اما به همت دولت سیزدهم فاز نخست آن در آستانه افتتاح قرار گرفته و قرار است بخشی از این پروژه 17.5 کیلومتری با هدف روان‌سازی سریع‌تر ترافیک درون شهر کرج مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عملیات اجرایی بزرگراه شمالی کرج به طول 17.5 کیلومتر از سال 94 آغاز شده است. این بزرگراه، آزادراه شهید همت در شرق کرج را به آزادراه کرج ـ قزوین در غرب کرج متصل می‌کند و موجب روان‌سازی ترافیک در آزادراه‌های استان البرز و همچنین کاهش بار ترافیک معابر درون شهری می‌شود.

این پروژه بخش زیادی از ترافیک البرز که شاهراه ارتباطی 14 استان کشور است را برطرف می‌کند. استان البرز دارای یک هزار و 450 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و به عبارت ساده با وجود حجم بالای تردد در مسیرهای ارتباطی بخش کوچکی از جاده‌های کشور را در اختیار دارد.

این در حالی است که همسایه بودن با پایتخت و سرریز ترافیک به این کلانشهر علاوه بر ایجاد مشکلات ترافیکی سبب افزایش آلاینده‌های زیادی نیز در این استان شده است. بر همین اساس یکی از ایده‌هایی که برای حل این مشکل اندیشیده و امروز به همت دولت سیزدهم به بار نشسته احداث کمربندهای شمالی بوده است.
https://jahannews.com/vdcai6nai49nii1.k5k4.html
jahannews.com/vdcai6nai49nii1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *