يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آلودگی هوا فشارخون را افزایش می‌دهد

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 861454
به گفته پژوهشگران، آلودگی هوای ناشی از ترافیک سنگین می‌تواند فشار خون افراد را افزایش دهد.
آلودگی هوا فشارخون را افزایش می‌دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، افرادی که هنگام رانندگی تنها هستند و در اتومبیل خود ماسک می‌زنند، کار بیهوده‌ای نمی‌کنند.ممکن است ماسک N95 منبع مورد اعتمادی برای فیلتر کردن آلودگی هوا، به ویژه در هنگام ترافیک باشد. بر اساس یافته‌های یک پژوهش جدید، آلودگی هوا به ویژه در ترافیک می‌تواند منجر به افزایش شدید و پایدار فشارخون در افراد شود.

این پژوهش که 28 نوامبر 2023 در نشریه مجله سالانه پزشکی داخلی منتشر شده است، گزارش می‌دهد بودن در ترافیک و تنفس هوای آلوده، با افزایش 4.5 میلی متر جیوه در فشار خون در ارتباط است.

به گفته پژوهشگران دانشگاه واشنگتن، افزایش فشارخون ناشی از مواجهه با آلودگی هوای مرتبط با ترافیک (TRAP) در طی 60 دقیقه به اوج خود می‌رسد و تا 24 ساعت ادامه می‌یابد.

 جوئل کافمن، سردبیر مسئول پژوهش و استاد دانشگاه واشنگتن، همه گیری شناس و کارشناس بهداشت محیط، گفت: آلودگی هوای ناشی از ترافیک حتی در سطوح کم، به نظر می‌رسد که سبب افزایش قابل توجه فشارخون می‌شود.

جان هیگنز، متخصص قلب و عروق ورزشی در دانشکده پزشکی مک گاورن در UTHealth در هیوستون، گفت: یافته‌های این پژوهش نشان می‌‎دهد مسافران وسایل نقلیه روزانه هوای آلوده بزرگراه‌ها را تنفس می‌کنند و ممکن است در روزهای کاری فشارخون بالا را تجربه کنند.

هیگینز ادامه داد: این یافته‌ها که سرعت افزایش فشارخون و تداوم آن برای مدت طولانی را نشان می‌داد، خیره کننده بود.

کافمن نیز اظهار کرد: گروه ما پیش از این نشان داده بود که مواجه شدن با اگزوز دیزل سبب افزایش فشارخون می‌شود. پژوهش ترافیک جاده‌ای برای آزمایش این یافته‌ها در یک محیط واقعی با جداسازی اثرهای آلودگی هوای مرتبط با ترافیک طراحی شده است.
https://jahannews.com/vdcftydcjw6dvja.igiw.html
jahannews.com/vdcftydcjw6dvja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *