سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

آغاز رزمایش نظامی بزرگ ژاپن، آمریکا و استرالیا

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 861172
رسانه‌های ژاپنی روز دوشنبه گزارش دادند که برای اولین بار در تاریخ رزمایش «یاماساکورا»، استرالیا نیز قرار است در رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا شرکت کند.
آغاز رزمایش نظامی بزرگ ژاپن، آمریکا و استرالیا
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رزمایش نظامی بزرگ ژاپن و آمریکا که با هدف مقابله با حملات احتمالی برگزار می‌شد، امسال با حضور استرالیا اجرا می‌شود.

شبکه «اِن‌اچ‌کِی» امروز (دوشنبه) گزارش داد که برای اولین بار در تاریخ رزمایش «یاماساکورا»، استرالیا نیز قرار است در رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا شرکت کند.

این رزمایش نظامی بزرگ از سال ۱۹۸۲ برای شبیه‌سازی حملات به ژاپن و دفاع آمریکا از این کشور برگزار شده و امسال برای هشتاد و دومین بار با حضور استرالیا اجرا خواهد شد.

بر این اساس، فرمانده نیروهای مسلح ژاپن طی مراسم افتتاحیه این رزمایش در پایگاه نیروی زمینی «آساکا» گفت: «ما روابط نزدیک بین ژاپن، آمریکا و استرالیا را در داخل و خارج نشان خواهیم داد و به ثبات منطقه آزاد و باز هند و اقیانوس آرام کمک خواهیم کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این گزارش، در رزمایش امسال سناریوی حمله به ژاپن و کمک نیروهای آمریکایی و استرالیایی به این کشور تمرین خواهد شد.

در ماه ژوئن ۲۰۲۳، وزرای دفاع این سه کشور طی دیداری توافق کردند که رزمایش امسال را با در نظر گرفتن احتمال اقدام نظامی چین برگزار کنند. این رزمایش تا تاریخ ۱۳ دسامبر ادامه خواهد داشت.

پیش از این،‌«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین، در رابطه با فعالیت‌ها و همکاری های نظامی چین و روسیه در مناطق نزدیک ژاپن ابراز نگرانی کرده بود.
https://jahannews.com/vdccmsq4i2bqes8.ala2.html
jahannews.com/vdccmsq4i2bqes8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *