يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نقش آفرینی مجلس برای حمایت از بازار سرمایه

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 860753
سید احسان خاندوزی گفت: ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذاران کشور به ویژه صنایع بورسی و همچنین بهبود شرایط آن‌ها می‌تواند سایر زنجیره صنعتی و سهامداران میلیونی بورس در کشور را امیدوار کند.
نقش آفرینی مجلس برای حمایت از بازار سرمایه
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از مهمترین مجال‌های بروز و ظهور نقش آفرینی عامه مردم، تدبیری است که از سال‌ها پیش در خصوص گسترش مالکیت عمومی شرکت‌های ارزنده بورسی کشور تحت عنوان سهام عدالت صورت گرفته تا در حوزه هیئت مدیره شرکت‌های اقتصادی کشور مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید صلاحیت‌های لازم را داشته باشند تا کارآمدی شرکت‌های اقتصادی به جهت مدیریتی دچار خدشه نشود، افزود: شورای عالی بورس پس از جلسات متعدد، رایزنی‌ها و مشورت‌های بسیار وسیع، مصوبه‌ای مبنی بر برگزاری مجمع عمومی سهام عدالت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در سال ۱۴۰۲، داشت تا بتواند نمایندگی کانون‌های سهام عدالت را در شرکت‌های بورسی به اصطلاح شرکت‌های سرمایه‌پذیر محقق کرده و یکی از مهترین جلوه‌های مشارکت‌های میلیونی مردم در مهم‌ترین اقتصادی کشور و اطلاع آن‌ها از چگونگی تصمیمات و سیاست‌هایی که از سوی شرکت‌ها اتخاذ می‌شود و همچنین پاسداشت حقوق سهامداران خرد را شاهد باشد.

آگاهی بخشی بسیار گسترده برای حضور میلیونی سهامداران
خاندوزی عنوان کرد: در جلسه شورای عالی بورس، بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بسیار گسترده به منظور حضور میلیونی سهامداران تاکید شد.

وی تاکید کرد: شرکت‌های سهام عدالت در عرصه شهرستانی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم باید بتوانند سواد مالی مردم را ارتقا داده و اطلاعات لازم برای نحوه مشارکت مردم و ایجاد انگیزه را در آنان توسعه دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به هر میزان مشارکت استانی بالاتر باشد به طبع، منتخبین این مجموعه اختیارات بیشتری خواهند داشت تا تصمیمات سرمایه‌گذاری بهتری بگیرند، اظهار داشت: اطلاع رسانی به مردمی که متاسفانه در طول ۱۵، ۱۶ سال گذشته فقط سهامدار بودند و مطلع نبودند که چه سبد دارایی و پورتفویی دارند بسیار مهم است.

رشد تولید اولویت اصلی برای حمایت از بازار
خاندوزی درباره نقش آفرینی دولت و مجلس برای حمایت از بازار سرمایه، مطرح کرد: طی ۲ سال و نیم گذشته، سه مصوبه مشخص در بهمن ۱۴۰۰، آبان ۱۴۰۱ و در شهریور ۱۴۰۲ به منظور حمایت از بازار سرمایه به تصویب رسید و امروز هم اولویت اصلی برای حمایت از بازار، رشد تولید در کشور است.

به گفته وزیر اقتصاد ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذاران کشور به ویژه صنایع بورسی و همچنین بهبود شرایط آن‌ها می‌تواند سایر زنجیره صنعتی و سهامداران میلیونی بورس در کشور را امیدوار کند.

خاندوزی گفت: وزارت اقتصاد آمادگی دارد برای هر پیشنهادی در رابطه با افزایش پیش بینی پذیری فضای رونق اقتصادی و همچنین سودآوری آتی شرکت‌ها را در کانون بودجه ۱۴۰۳ و یا در قالب مصوبات جداگانه با پیشنهاد سازمان بورس و یا سایر نهاد‌ها پیگیری کند.
https://jahannews.com/vdcgnz97wak93u4.rpra.html
jahannews.com/vdcgnz97wak93u4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *