پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۶
۱۳

افغانستانی‌های بدون مجوز به کشور خود بازمی‌گردند

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 860507
وزیر کشور گفت: بر اساس برآوردهای آماری، تعداد افغانستانی‌های حاضر در کشور ما حدود ۵ میلیون نفر است و آن‌هایی که دارای مجوز حضور در کشورمان نیستند، باید به کشور خود بازگردند.
افغانستانی‌های بدون مجوز به کشور خود بازمی‌گردند
به گزارش جهان نيوز، احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با مهر، در خصوص آمار افغانستانی‌های حاضر در کشورمان و نیز سیاست ساماندهی آنان، گفت: بر اساس برآوردهای آماری، تعداد افغانستانی‌های حاضر در کشور ما حدود ۵ میلیون نفر است.

وی افزود: طرح ساماندهی مهاجران در دو بخش است؛ یعنی آن دسته از افغانستانی‌هایی که مجوز دارند و آن دسته که مجوز حضور در کشورمان را ندارند. بنابراین آن‌هایی که دارای مجوز حضور در کشورمان نیستند باید برگردانده شوند اما آن‌هایی هم که دارای مجوز هستند که می‌تواند مجوز کار باشد یا فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، بایستی بر اساس چارچوب‌های ساماندهی شده که در دست اجرا است، اقدام‌های لازم صورت گیرد.

وزیر کشور تاکید کرد: برای مهاجران مجوزدار، شناسه یکتا صادر می‌شود که بر اساس آن شناسایی می‌شوند و باید تاکید کنم شناسه و نه شناسنامه برای آنان صادر می‌شود.وحیدی اذعان داشت: در طرح ساماندهی مهاجران برابر نیازهایی که وجود دارد، اقدام خواهیم کرد؛ به عنوان مثال در جایی که تقاضا برای نیروی کار وجود دارد، مهاجرانی که می‌توانند این نقش را ایفا کنند، به آن‌ها اجازه فعالیت داده می‌شود.

وزیر کشور خطاب به هیأت حاکمه افغانستان گفت: هیأت حاکمه افغانستان باید شرایطی را فراهم کنند و محیط داخل افغانستان را به گونه‌ای در نظر بگیرند که مهاجران عزیز بتوانند به سوی خانه و کاشانه خود بازگردند؛ البته در این خصوص طالبان از ما فرصتی خواسته تا بتوانند شرایط را برای بازگشت مهاجران با مجوز فراهم کنند. یعنی آن‌هایی که دارای مجوز هستند، شرایط برای بازگشتشان فراهم شود و به کشور خود بازگردند.
https://jahannews.com/vdcdzz0j5yt09k6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzz0j5yt09k6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نسل جوان افاغنه که در ایران متولد شده و اصلا" خاطره ای از افغانستان ندارند و در ضمن تعدادشون هم زیاده , متأسفانه احساس تعلق خاطر چندان به کشور افغانستان ندارند لذا این مسئله باعث شده در شهرهایی مثل رفسنجان که تعداد این مهاجرین زیاده با حالتی طلبکارانه و پرخاشگرانه با مردم کوچه و خیابان برخورد کرده و حتی وارد درگیریهای خشن و خونین با جوانهای ایرانی شوند!! این موضوع نارضایتی های زیادی را در بین مردم ایجاد نموده است.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کاربسیاردرستی است. بالاخره ضمن احترام به میهمانان محترم افغانستانی حفظ حرمت هرکس به حراست از گذشته وتعلقات وطن خویش است. .
الف
Iran, Islamic Republic of
هر وقت از صف نانوایی ها جمع شدند یعنی رفتن در ضمن چرا از اینها کسی مالیات نمیگیرد؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
میروند و دوباره برمیگردند
United States
باید.... والسلام...!!!!
محمد
Germany
خودت هم از آمریکا.
United Kingdom
فیلترشکنش روشنه
Iran, Islamic Republic of
میهمان گرچه عزیز است ولی هم چون نفس خفه می سازد اگر اید و بیرون نرود
Romania
اونها هم میگن چشم می‌روند اینها آمده اند که برای همیشه در ایران بمانند فقط افاغنه را با زور و اجبار میتونید بیرون کنید من‌افغانی میشناسم از بیست سالگی اومده ایران همین جا ازدواج کرده هشت تا بچه هم داره صاحب کار ایرانیش هم به نام خودش براش زمین خریده و ساختمان سازی کرده
محمد
Germany
خودت در کدام کشور هستی ؟
United States
تو مشهد که بعضیشون صاحبخونه شدن به ایرانیها خونه اجاره نمیدن اصلا بعضی محله های مشهد شده مثل فلسطین ان شاءالله زودتر رسیدگی بشه
تجربه نشون داده وقتی اخراج هم بشن برمیگردن مرز ترکیه اگر مرزبانی ببینه کسی قاچاقی داره وارد میشه درجا میزنه حتی مرز با کردستان عراق هم همینطوره برای مرز ایران و افغانستان ه باید همین تدبیر و بکار ببرن افغانها خودشون حاضر نیستن حتی حق آبه هیرمند و بدن یعد اینجا میلیونها مهاجر غیرقانونی افغان از آب و برق و ... استفاده میکنن
عاقبت اندیش
Iran, Islamic Republic of
سلام
سال‌های متمادی است که ما این حرفها را می زنیم اما نتیجه ای را از عملکرد مسئولین محترم ندیده ایم انشاالله بالاخره این کار عملیاتی شود