دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

فرزند شهید همدانی: پدرم داعش را محصول کار فرهنگی دشمن می‌دانست

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب: 859695
فرزند شهید همدانی گفت: پدرم ریشه خیلی از اتفاقات و مشکلاتی را که به وجود می‌آید در فرهنگ می‌دانست. او داعش را نیز محصول کار فرهنگی دشمن می‌دانست.
شهید همدانی: داعش محصول کار فرهنگی دشمن است
به گزارش جهان نيوز، وهب همدانی در گفت‌وگو با رادیو مقاومت درباره پدرش سردار حسین همدانی، گفت: شهید همدانی مجاهدی بود که نزدیک به ۴۰ سال لباس رزم را از تنش در نیاورد و علی‌رغم این که زمینه‌های مختلفی برایش فراهم بود تا در مناصب سیاسی و دولتی وارد شود، اما همانند شهید سلیمانی می‌گفت که افتخار پوشیدن لباس سبز سپاه و رزم برایم از هر چیز دیگری مهم‌تر است. 

وی افزود: شهید همدانی قبل از انقلاب مبارزات را علیه رژیم پهلوی انجام داد، سپس در کردستان و در جنگ تحمیلی حضور داشت و بعد از جنگ هم رسالت خود را فراموش نکرد.

فعالیت در سوریه با روحیه دفاع مقدسی
فرزند شهید همدانی با بیان این که پدرش در مقاطع مختلف حضور فعال داشت، عنوان کرد: در فتنه ۱۳۸۸ نقش هدایتگری و روشنگری ایشان برجسته است. همچنین در سال ۱۳۹۰ در اوج بحران سوریه و در شرایطی که بیش از ۸۰ درصد خاک سوریه از دست رفته بود، ایشان وارد سوریه شد و با همان روحیه و الگویی که از دفاع مقدس به دست آورده بود، ایستاد. او به همراه همرزمانش و مردم سوریه موفق شد با اتکا به قدرت لایزال الهی ورق را برگرداند.

بسیاری از مشکلات ریشه در فرهنگ دارند
همدانی متذکر شد: شهید همدانی صرفاً فرمانده نظامی نیست؛ بلکه در حوزه هنری و فرهنگی هم فعال و در عین حال یک پدر مهربان بودند. ابعاد مختلفی در شخصیت ایشان وجود دارد که می‌تواند برای مردم کشور و افرادی که در محور مقاومت هستند، الگو باشد.

وی با بیان این که شهید همدانی در مسائل مختلف این نگاه را داشتند که بستر خیلی از اتفاقات و مشکلاتی که به وجود می‌آید ریشه در فرهنگ دارد، تصریح کرد: ایشان داعش را محصول کار فرهنگی دشمن می‌دانست.

ارتباط شهید همدانی با اعضای جامعه هنر
فرزند شهید همدانی درباره ارتباط خوب ایشان با هنرمندان گفت: شهید همدانی با بازیگران و کارگردانان ارتباط داشت. او در حوزه‌هایی که مرتبط با دفاع مقدس بود، وقت می‌گذاشت و نظر خود را در مورد فیلم‌نامه‌ها به آن‌ها می داد.

وی به شخصیت شهید همدانی در داخل خانواده اشاره و بیان کرد: ایشان علاوه بر این که نقش‌های مختلفی در بیرون داشت و مقتدرانه برخورد می‌کرد، اما زمانی که به خانه می‌آمد، واقعاً برای خانمش همسر و برای فرزندانش پدر بود و نقشی که بیرون بود را از ایشان نمی‌دیدیم. همواره کارهای شخصی‌اش را انجام می داد. اهل رفت و آمد بود و با اقوام رابطه صمیمی داشت. 

سردار حسین همدانی مشهور به حاج حسین همدانی از بنیانگذاران تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم است. او در دوران پس از جنگ تحمیلی فرماندهی سپاه پاسداران استان همدان، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم و سپاه پاسداران تهران، مشاور فرمانده کل سپاه و ... را بر عهده داشت. او در سال ۱۳۹۰ به عنوان فرمانده راهبردی در میدان نبرد سوریه حاضر شد.  حاج حسین همدانی سرانجام ۱۶ مهرماه ۱۳۹۴ در جنوب شرقی حلب به شهادت رسید.
https://jahannews.com/vdcjhheoiuqeimz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhheoiuqeimz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *