دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نویسنده مطرح ادبیات درگذشت

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 859183
رمان‌نویس و منتقد مطرح انگلیسی، برنده جایزه جایزه بوکر سال ۱۹۹۰ در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
نویسنده مطرح ادبیات درگذشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، «انتونیا سوزان بایت» که با نام «ای اس بایت» شناخته می‌شد، نگارش رمان‌های پیچیده و مورد تحسین منتقدان از جمله رمان برنده جایزه بوکر سال ۱۹۹۰ با عنوان «تسخیر: یک عاشقانه» را در کارنامه داشت و در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود، برنده جوایز ادبی زیادی شامل نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه شده بود.

کتاب‌های دیگر او شامل چهار رمان درباره بریتانیای دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ است که شامل «باکره در باغ»، «طبیعت بی‌جان»، «برج بابل» و «یک زن سوت‌زن» و همچنین «کتاب کودکان» در سال ۲۰۰۹ می‌شود.

جدیدترین اثر او مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با عنوان «قوزک‌های مدوزا: مجموعه داستان‌های منتخب» بود که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. انتشارات پنگوئن رندوم هاوس در بیانیه‌ای اعلام کرد که از خبر درگذشت این نویسنده عمیقاً متأسف شده است و او را یکی از مهم‌ترین نویسندگان و منتقدان معاصر توصیف کرد.

«کلارا فارمر» از انتشارات «Chatto & Windus» که ناشر آثار «ای اس بایت» است نیز اعلام کرد که کتاب‌های این نویسنده که به ۳۸ زبان ترجمه شده مجموعه‌ای از شگفت‌انگیزترین داستان‌ها و ایده‌ها هستند.

«انتونیا سوزان بایت» در سال ۱۹۶۲ تدریس در دانشگاه کالج لندن را آغاز کرد و دو سال بعد اولین رمان خود را با نام «سایه خورشید» منتشر کرد. این نویسنده در سال ۲۰۱۸ جایزه ادبیات هانس کریستین اندرسن را دریافت کرد و نشریه تایمز از او به عنوان یکی از ۵۰ نویسنده برتر بریتانیا از سال ۱۹۴۵ تا کنون نام برده است.
https://jahannews.com/vdcbw9bwfrhbs8p.uiur.html
jahannews.com/vdcbw9bwfrhbs8p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *