يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

رفتار بلینکن حین دیدار سران آمریکا و چین وایرال شد +فیلم

پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 858955
رفتارهای وزیر خارجه آمریکا در حین دیدار رئیس‌جمهور این کشور با همتای چینی در فضای مجازی سوال‌برانگیز شده و بسیاری او را مضطرب توصیف کرده‌اند.
رفتار بلینکن در دیدار سران آمریکا و چین وایرال شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رفتار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در حالی که کنار «جو بایدن» رئیسش در نشست دیروز او با همتای چینی حضور دارد، در فضای مجازی سوال‌برانگیز شده است.

بایدن و بلینکن و سایر اعضای دولت آمریکا دیروز چهارشنبه در سان فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا جایی که نشست همکاری اقتصادی آسیا اقیانوسیه (APEC) این هفته در آن برگزار می‌شود، با «شی جین‌پینگ» و نمایندگان دولت چین برای گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه دیدار کردند.

ویدئوهای وایرال شده از بلینکن که به بایدن در نشست با شی خیره شده، کمی بعد از این دیدار در شبکه اجتماعی «ایکس» دست به دست شد. برخی نگاه بلینکن به بایدن در دیدار با شی را شک‌برانگیز خواندند. برخی دیگر از جمله محافظه‌کاران در آمریکا گفتند رفتار بلینکن غیرعادی بود و نشان می‌داد او عصبی یا نسبت به اقدامات بایدن نامطمئن است.
 
 
 
در ویدئویی دیگر بایدن بعد از دیدار چهار ساعته با شی در پاسخ به سوال خبرنگاران، می‌گوید هنوز معتقد است رئیس‌جمهور چین دیکتاتور است که ژست و رفتار بلینکن در این لحظات هم سوژه شده است.
   
بایدن به خبرنگار کاخ سفیدِ «سی‌ان‌ان» می‌گوید: خُب ببینید او دیکتاتور است به این معنا که مردی است که کشوری کمونیستی بر اساس شکلی از دولت که کاملاً با دولت ما متفاوت است را اداره می‌کند. به هرحال ما (در گفت‌وگوها) پیشرفت کردیم.

این دیدار اولین حضور رو در رو دو رئیس‌جمهور از زمان نشست نوامبر ۲۰۲۲ در بالی اندونزی بود. در بخش عمومی دیدار هر دو طرف بر بهبود همکاری دوجانبه تاکید کردند و شی گفت سیاره (زمین) به اندازه کافی بزرگ است تا هر دو کشور شکوفا شوند. بایدن نشست را با گفتن این که از دیدار دوباره شی خوشحال است، آغاز کرد و گذراندن ساعت‌های زیادی را در دیدارهای رسمی با او از زمان معاونت ریاست‌جمهوری در دوره اوباما یادآوری کرد.
https://jahannews.com/vdchm6n6m23nmwd.tft2.html
jahannews.com/vdchm6n6m23nmwd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *