دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

واکنش وزیر ورزش به دلخوری رئیس پارالمپیک و فدراسیون‌های بلاتکلیف

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 858654
وزیر ورزش و جوانان گفت: برای انتخاب اسبقیان از اختیاراتم استفاده کردم و او جای خوبی آمده است.
پاسخ وزیر ورزش به گلایه رئیس پارالمپیک
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه اولین همایش ورزش زورخانه‌ای، عنوان کرد: در هیات دولت با وزیر نیرو صحبت کردیم که آب و برق زورخانه‌ها رایگان شود که این موضوع ابلاغ شد. ما باید بودجه‌ای را برای مرمت زروخانه‌هایی که چند سالی از تاسیس آنها گذشته اختصاص دهیم تا به روز شوند. با توجه به اینکه رشته پهلوانی و‌ زورخانه‌ای یکی از رشته‌های مهم کشور به شمار می‌رود و دارای ظرفیت است در همین راستا به عنوان متولی ورزش کشور وظیفه دارم تا از این رشته به شکل کامل حمایت کنم.

*با وزیر نیرو صحبت کردیم تا هزینه آب و برق زورخانه ها رایگان شود
هاشمی افزود: ورزش زورخانه رشته درآمدزا نیست. جمعی سال‌ها آمده و خدمت می‌کنند و در واقع کارهای خیریه انجام می‌دهند به همین دلیل اولین کاری که کردیم این بود که با وزیر نیرو صحبت کرده تا هزینه آب و برق زورخانه‌ها رایگان شود. بحث دیگر موضوع گاز زورخانه‌هاست به همین دلیل با وزیر نفت هم صحبت کردیم قرار شد با دولت مکاتبه کنیم تا موضوع گاز هم حل شود.

*باید مرام پهلوانی را به سایر رشته ها تعمیم دهیم
وی با اشاره به تقویت ورزش زورخانه‌ای، تصریح کرد: این رشته علاقه‌مندانی دارد به همین دلیل نیاز است واقعاً تقویت شود. نکاتی در ورزش حضور خانه‌ای هست مانند مرام پهلوانی که ما لازم می‌دانیم آن را به سایر رشته‌ها تعمیم دهیم. ماسابقه زیادی در ورزش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای داریم به همین دلیل باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

*مکاتبه وزارت ورزش با 54 کشور درخصوص جنایت رژیم صهیونیستی
وی درباره اینکه جامعه ورزش و پیشکسوتان و قهرمانان از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده‌اند، آیا وزارت ورزش برنامه‌ای برای اخراج رژیم صهیونیستی از ورزش دنیا دارد؟ تصریح کرد: قطعا برنامه دارد. همیشه در جریان انقلاب، جامعه ورزش همواره در کنار مردم‌ فلسطین بوده است. ۲۰ روز پیش با حدود ۵۴ کشور مکاتبه کردم و از وزرای ورزش خواستم ورود کنند. در اجلاسی که رئیس جمهور در کشور عربستان داشت یک همگرایی خوبی بین مردم کشور مسلمان برای محکومیت رژیم صهیونیستی ایجاد شد و‌ همه همراه مردم فلسطین هستیم. کارهای رسانه‌ای هم شروع شده تا نوع نگاه ورزشکاران ما را به دنیا نشان دهند. IOC هم برنامه خود را دارد که کمیته ملی المپیک آن را در مسیر خودش دنبال می‌کند.

*هر چه زودتر انتخابات فدراسیون های با سرپرست، برگزار می شود
وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره اینکه تعدادی از فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شوند دوره ریاست فدراسیون والیبال هم رو به اتمام از چه برنامه‌ای برای این فدراسیون‌ها دارید؟ خاطرنشان کرد: من مصداقی صحبت نمی‌کنم اما تلاش شده برای فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند با شرایطی که در قانون آمده هرچه زودتر انتخاباتشان برگزار شود. تا جایی که قانون اجازه می‌دهد ما شرایط را فراهم می‌کنیم تا علاقمندان به ورزش در رشته‌های تخصصی خود و مجامع انتخاباتی حضور پیدا کنند.

* برای انتخاب اسبقیان از اختیاراتم استفاده کردم
وی درباره گلایه غفور کارگری رئیس پارالمپیک در خصوص انتصاب اسبقیان به عنوان مدیر کل حوزه وزارتی و اینکه با او صحبتی نشده، تصریح کرد: بالاخره من هم اختیاراتی دارم. اسبقیان از مدیران خوب است و ما با او صحبت کردیم. انشالله شخص دیگری امور کار را در دست می‌گیرد تا با انتخابات رئیس مشخص شود. کارگری دلخور بود که نیروی خوب را از ما گرفته‌اید. او جای خوب آمده است.
https://jahannews.com/vdcdkj0joyt0k96.2a2y.html
jahannews.com/vdcdkj0joyt0k96.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *