يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

سرقت ۴ میلیون بشکه نفت ایران توسط آمریکا به بهانه تحریم‌ها

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 858463
بر اساس آمار وزارت انرژی آمریکا کل نفت سرقتی ایران توسط این کشور به بهانه تحریم ها از سال ۲۰۲۰ به بیش از ۴ میلیون بشکه رسیده است.
سرقت ۴ میلیون بشکه نفت ایران توسط آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور از واردات 447 هزار بشکه نفت ایران توسط این کشور در هشتمین ماه سال جاری میلادی خبر داده که معادل حدود 15 هزار بشکه در روز است.

ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از تامین کنندگان بزرگ نفت مورد نیاز آمریکا بود اما پس از سرنگونی رژیم شاه و قطع روابط دو کشور واردات نفت ایران توسط آمریکا متوقف شد.

به گفته کارشناسان رقم 447 هزار بشکه نفت وارداتی آمریکا از ایران در ماه اوت 2023 مربوط به نفت دزدی این کشور از محموله‌های صادراتی نفت ایران است که به بهانه تحریم‌ها توقیف شده است.

آمارهای وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد این کشور 4 محموله نفت یا فرآورده نفتی ایران از سال 2020 را به بهانه تحریم ها تصاحب کرده است. این کشور علاوه بر توقیف محموله 447 هزار بشکه ای در اوت امسال در اکنبر 2020 نیز محموله 1 میلیون و 111 هزار بشکه ای، در مارس 2021 محموله 2 میلیون و 33 هزار بشکه ای و در ژانویه 2022 محموله 507 هزار بشکه ای نفت ایران را توقیف کرده بود.

بر این اساس کل نفت یا فرآورده نفتی سرقتی آمریکا از ایران به اذعان وزارت انرژی این کشور 4 میلیون و 98 هزار بشکه بوده که با قیمت 85 دلاری نفت بالغ بر 350  میلیون دلار می‌شود.

https://jahannews.com/vdcb0wbwfrhbsap.uiur.html
jahannews.com/vdcb0wbwfrhbsap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گاوچران های بی شرف این نفت ها را از ما می دزدن و می دن به اسرائیل که علیه خود ما بجنگه چقدر بی شرفن سیاستمداران آمریکایی
Iran, Islamic Republic of
حدود 16 هزار میلیارد تومان