شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

رئیسی در راه تاجیکستان است

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 857830
رئیس‌جمهور کشورمان به دعوت رسمی «امامعلی رحمان» همتای تاجیکستانی خود عازم «دوشنبه» پایتخت این کشور شد.
رئیسی در راه تاجیکستان است
به گزارش جهان نيوز،  سید ابراهیم رئییسی رئیس‌جمهوری به دعوت رسمی امامعلی رحمان همتای تاجیکستانی خود عازم «دوشنبه» پایتخت این کشور شد.

دیدار با رئیس جمهور، مقامات عالی و امضای اسناد همکاری از جمله برنامه‌های این سفر یک‌روزه خواهد بود.

وی پیش از عزیمت به تاجیکستان و ازبکستان،‌ گفت:‌ در سیاست خارجی دولت ارتباط با کشورهای همسایه مسلمان همسو جزو ویژگی‌ها است و مسئله آسیای میانه و کشورهای آن موضوعی است که ما از ابتدای دولت تاکید کرده‌ایم که ظرفیت بسیار قابل توجهی در این کشورها وجود دارد.

وی افزود: از این رو، ارتباط جمهوری اسلامی ایران با این کشورها و توسعه روابط با کشورهای آسیای میانه در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس‌جمهور گفت: سفر قبلی من به دوشنبه، موجب باز شدن گره‌هایی از مسائل دو کشور همراه بود که نتیجه آن توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور را به همراه داشت.

وی ادامه داد:‌ اعداد و ارقام نیز کاملاً نشانگر این است که روابط ما با تاجیکستان کاملاً با پیش از این دولت متفاوت شده است. این سفر که به دعوت رئیس جمهور تاجیکستان انجام می‌شود در جهت تقویت روابط سیاسی اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور دوست برادر همزبان طبیعتاً این سفر انجام خواهد شد و اسنادی در این سفر و امضا خواهد رسید که در جهت تقویت و توسعه روابط دو کشور خواهد بود.

رئیسی بیان کرد:‌ما هم مذاکرات دوجانبه و روابط دوجانبه با تاجیکستان خواهیم داشت و طبیعتاً در مورد مسائل منطقه را خواهیم داشت.

رئیس جمهور همچنین در تشریح جزئیات سفر به ازبکستان نیز، تصریح کرد:‌ سفر بعدی من از تاجیکستان به تاشکند پایتخت ازبکستان انجام می‌شود که با دعوت رئیس جمهور این کشور است که ریاست دوره‌ای سازمان همکاری‌های اکو را هم به همراه دارد.

وی ادامه داد:‌ در این نشست پیوند بین اعضای اکو به ویژه پیوند اقتصادی مسئله محوری است که مورد بحث ما در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌های اکو خواهد بود. در این اجلاس با توجه به ظرفیت‌هایی که کشورهای عضو سازمان اکو دارند طبیعتاً بحث‌های مهمی میان اعضا صورت خواهد گرفت که در جهت توسعه روابط است.

رئیسی، گفت: موضوعی که در حاشیه این نشست صورت خواهد گرفت، دیدارهایی است که ما با سران کشورهای عضو سازمان اکو خواهیم داشت. در این راستا، دیدارهای دوجانبه‌ای پیگیری شده است که انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: موضوعی که هم در دیدارهای تاجیکستان و هم ازبکستان بسیار اهمیت خواهد داشت و سایر مسائل نسبت به این موضوع اولویت دوم را دارد، مسئله غزه است. موضوع فلسطین امروز موضوع جهان اسلام است و شاید بتوان گفت که موضوع جهان بشریت و همه انسان‌ها و همه مردم دغدغه‌مند در سراسر عالم است.

رئیسی سپس برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی «اکو» به ازبکستان می‌رود.
https://jahannews.com/vdcipyavut1awv2.cbct.html
jahannews.com/vdcipyavut1awv2.cbct.html
مرجع : فارس
برچسب ها: رئیسی تاجیکستان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *