دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نخاله‌هایی که سیل می‌آورند!

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 857225
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیل در منطقه رودهن را یادتان هستند؟ بالا آمدن آب‌ در منطقه نشأت گرفته از رها شدن یخچال‌های کهنه و کاناپه در منطقه بوده که دهانه پل را بسته و خانه‌های مردم را آب برد.
نخاله‌هایی که سیل می‌آورند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با انتقاد از جولان خودروهای حامل نخاله در اطراف شهرها و رودخانه‌ها، گفت: یکی از اقدامات این سازمان، مبارزه با افرادی است که نخاله‌های ساختمانی و... را در ورودی شهرها، شهرها و رودخانه‌های فصلی و دائمی میریزند. چند ماهی است که تیم‌های ویژه‌ای برای برخورد با چنین پدیده‌ای اختصاص داده‌ایم چرا که این گروه از از یک سو باعث متخلفان زشتی چهره شهر شده و از سویی دیگر تمامی مسیرهای رودخانه‌ها را می‌بندند.

شهرداران مقابله با تخلیه کننده‌های نخاله را گردان دیگری می‌اندازند
وی بر نقش مردم در مقابله با تخلیه نخاله‌های ساختمانی تأکید و عنوان کرد: ما باید مردم را نسبت به مسأله تخلیه نخاله‌ها در اطراف شهرها و رودخانه‌ها حساس کنیم از طرفی دیگر هم برخی شهرداری‌ها نیز وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند و برخی دیگر هم وظیفه را گردن دیگری میاندازند.

تخلیه بی حد و حساب نخاله در جنوب تهران
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواستار توجه ویژه مردم به پدیده تخلیه نخاله در حریم رودخانه و شهرها شد و گفت: تخلیه زباله در تمامی استان‌های کشور به وضوح دیده می‌شود در همین تهران نیز ما با بروز چنین پدیده‌ای روبرو هستیم، در جنوب تهران آن هم شهر آفتاب ببینید چقدر حجم زباله اغلب اوقات تخلیه و رها می‌شود، این در حالی است که برخی مکان‌های ویژه تخلیه زباله در استان‌های کشور به ویژه کلانشهرها تعریف شده است.

جلوی خودروهای نخاله در اتوبان‌ها را بگیرید
وی خواستار برخورد جدی با برخی خودروهای حامل نخاله در اتوبان‌های تهران شد و گفت: در برخی اتوبان‌های تهران شاهد تردد برخی خودروهای حامل نخاله هستیم که این‌ها اغلب موجب ریختن این نخاله‌ها در اتوبان‌ها هستند که باید با آن‌ها برخورد جدی شود.

یخچال‌های کهنه‌ایی که سیل می‌آورند
وی به پیامدهای تخلیه در حریم شهرها و رودخانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: شما سیل گذشته در منطقه رودهن و بومهن را یادتان هستند که در جریان ورود توده مانسون وارد این منطقه شد؟ بالا آمدن این آب‌ها در منطقه نشأت گرفته از رها شدن یخچال‌های کهنه و کاناپه در منطقه بوده که در نهایت دهانه پل را بسته و پس از آن هم خانه‌های مردم را آب برد و جان بسیاری را هم گرفت.

وی تأکید کرد: هر کجا در سیل‌ها آسیب دیده‌ایم از تخلیه همین نخاله‌ها بوده است و همیشه این تهدیدات در کمین ما قرار دارند.

تخلیه کنندگان نخاله در حریم رودخانه‌ها بازداشت شوند
این مقام مسئول در سازمان مدیریت بحران در بخش پایانی این گفت‌وگو خواستار توجه شورای تأمین استان‌ها به تخلیه نخاله‌ها در حریم شهرها و رودخانه‌ها شد و گفت: ما به استانداری‌ها گفته‌ایم که موضوع تخلیه زباله‌ها را در شورای تأمین هر استانی بررسی و مختلفان را بازداشت کنند و هر میزان نخاله سایر نقاطی که وجود دارد را به وسایله این افراد جابجا کنند تا تنبیه شوند.
https://jahannews.com/vdcgxu97nak9nx4.rpra.html
jahannews.com/vdcgxu97nak9nx4.rpra.html
برچسب ها: سیل حوادث سیلاب
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *