شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سرلشکر سلامی: مشعل‌های جهاد برافروخته است

پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 857072
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان "اکنون مشعل‌های جهاد برافروخته است" گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری جهان علیه آمریکا متحد است و ماهیت خونبار سیاستهای آمریکا در عالم خودنمایی می‌کند.
سرلشکر سلامی: مشعل‌های جهاد برافروخته است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در گردهمایی ائمه مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج تهران بزرگ طی سخنانی اظهار داشت: مسجد محراب جنگ با شیاطین است از این جهت شیطان در این اجتماع نفوذی ندارد چون مردان و زنانی در اینجا هستند که پاک و مطهرند.

وی افزود: این یک فرصت مغتنم است که ما میان اصحاب باوفای ولی امر و صاحبان ایمان مستحکم توفیق حضور پیدا کرده‌ایم.

فرمانده‌کل سپاه گفت: رهبر عزیز ما دیروز در گفتگو با جمعی از دانش‌آموزان این سرزمین از یک تاریخ غم‌انگیز پرده برداشتند و واقعیتهای دردناک سلطه استعماری آمریکا و انگلیس بر سرزمین عزیزمان ایران را پیش از انقلاب اسلامی برای نوجوانان تبیین فرمودند.

سردار سلامی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام و ایران تلاش گسترده‌ای برای تسخیر قلبها و ذهن‌های جوانان ما انجام می‌دهند و ما امروز با تلاش رسانه‌ای سنگین برای ایجاد اتصال ذهن جوانان با تاریخ پر از مکر دوران سیاه سلطه آمریکا مواجه هستیم.

وی ابراز کرد: آمریکا و انگلیس و صهیونیسم سه ضلع یک واقعیت تلخ و بخشهای جدایی‌ناپذیری از یک توطئه و خباثت آشکار هستند، اینها تنها در سه جغرافیای جدا و منفصل و با سیاستهای متصل به یکدیگر عمل می‌کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: از صد سال پیش به این طرف تا لحظه طلوع خورشید انقلاب، ملت و کشور ایران تحت تأثیر تمایلات استعماری و حضور مستقیم و مداخلات آشکار و سلب قدرت ملت از تعیین حاکمیت بوده است. از زمانی که نفت کشف شد و موقعیت جغرافیایی جهان اسلام در جغرافیای سیاسی جهان با یک جهش فوق‌العاده روبه‌رو شد، آمریکا و انگلیس سرزمینهای اسلامی را تحت سیطره مستقیم خود قرار دادند و به غارت هویت مادی و معنوی ملتها پرداختند.

فرمانده‌کل سپاه گفت: ایران را ایالت منفصلی از ایالات آمریکا کرده بودند و در نبرد اعراب و اسراییل اجازه ندادند ایران رژیم صهیونیستی را تحریم کند و شاه ایران کمبود نفت اسراییل را جبران کرد، همه چیز دست آنان بود و پادشاه ایران جز یک مهره ساده در شطرنج سیاسی آمریکا نبود.

سردار سلامی عنوان کرد: در میانه این سیاهی نیکسون رییس جمهور وقت آمریکا ایران و عربستان را به‌عنوان دو ستون از سیاستهای منطقه‌ای آمریکا قرار داد تا حافظ منافع منطقه‌ای و جهانی آمریکا باشند.

وی ادامه داد: هنوز هستند کسانی که که می‌خواهند آن دوران سیاه نکبت‌بار را تخصصی از یک تمدن در ذهن جوانان این سرزمین جا بیندازند و هنوز سرسپردگان دشمن وجود دارند، تاریخ واضح و همه چیز روشن است.

سردار سلامی گفت: تلاش‌های امام و رهبر انقلاب جغرافیای سیاسی جهان اسلام را وارد ادبیات سیاسی جهان اسلام و به‌عنوان یک ضلع قدرت تأثیرگذار معرفی کرد. دشمنان در نقاط حیاتی جهان اسلام سرپل‌های خطرناک را گرفتند و وجود صهیونیست در شرق مدیترانه یعنی وجود یک خنجر خونین در پهلوی جهان اسلام، و درجاهای دیگر هم عناصر دست‌نشانده را بر ملتهای اسلامی مسلط کردند که کار آنها کاشتن بذر استعمار بود.

فرمانده‌کل سپاه اضافه کرد: صهیونیستها از 75 سال پیش با ترور و جنایت فلسطین را غصب کردند و همزمان ملتهای مسلمان را در جهل عمیق فرو می‌بردند، امروز هم دنبال آن هستند جوانان در جهان اسلام دچار نابینایی سیاسی شوند، اما وقتی بیرق ولایت برافراشته می‌شود راهی برای فریب امت توسط مستکبران باقی نمی‌ماند.

وی یادآور شد: صهیونیستها جنگهای متعددی را به‌راه انداختند اما در طول حیات انقلاب اسلامی دشمن هرچه جنگ بود به سرزمین‌های اسلامی کشاند و از 45 سال پیش استکبار سرزمین مسلمانان را دچار جنگ کرد تا قدرتی به‌نام اسلام شکل نگیرد، اما مسلمانان متوجه این حقیقت شدند که سعادتشان از مسیر جهاد می‌گذرد.

سردار سلامی تصریح کرد: حاکمیت اسلام قدرت می‌طلبد و دشمن تنها منطق قدرت را می‌فهمد و برای همین این اقوال حیات‌بخش آگاهی و ایمان ارکان اصلی قدرت مسلمانان است. ما امروز آموخته‌ایم تنها راه جهاد است چون دشمن جز این راه چیز دیگری را نمی‌فهمد.

فرمانده‌کل سپاه گفت: اکنون مشعل‌های جهاد برافروخته است، البته جهاد سختی دارد و رسیدن به قله‌ها سخت است. اتفاقاتی که افتاده است به‌اندازه ده‌ها سال جهاد تبیین ما در شناخت دشمن مؤثر بوده است، هرگز ما نمی‌توانستیم این‌گونه که آمریکا خود را در صحنه غزه معرفی کرد آن را به جهان معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جهان علیه آمریکا متحد است و بیش از هر زمان دیگری ماهیت خونبار سیاستهای آمریکا در عالم خودنمایی می‌کند، اولین لازمه جهاد حب و بغض است و این رکن را آمریکا و هم‌پیمانانش در دل مسلمانان کاشتند. دشمنان در غزه هرگز پیروز ‌نمی‌شوند.

سردار سلامی افزود: امروز غزه ظرفیت ده‌ها سال انتقام را در قلب مسلمانان ایجاد کرد. بزرگترین ابهام آمریکا این است که نمی‌تواند در غزه پیروزی تعریف کند، محاصره و قتل‌عام یک ملت جنایت است، پیروزی نیست، آیا قتل‌عام مردم غزه می‌تواند فروپاشی زودرس اسراییل را به تعویق بیندازد؟ امروز تاریخ اسلام در یکی از حساس‌ترین مراحل خود قرار دارد و این یکی از زیباترین تجلیات غلبه خون بر شمشیر است.

فرمانده‌کل سپاه در پایان گفت: انسجام بین بسیج و مسجد مستحکم‌ترین دژ ما در مقابل دشمن است و خانه و مدرسه و مسجد سه ضلع محوری قدرت ماست.
https://jahannews.com/vdcguu97xak9nz4.rpra.html
jahannews.com/vdcguu97xak9nz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *