شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

دریچه سدهای لرستان برای آرامش سیلاب بسته شد

پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 857036
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: با اتمام فصل آبیاری و عدم نیاز کشاورزان به آب، دریچه سدهای لرستان برای کنترل و تسکین سیلاب‌های احتمالی بسته شد.
دریچه سدهای لرستان برای آرامش سیلاب بسته شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، داریوش حسن‌نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، دهم آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سد، سازه‌ای است که برای اهداف متعددی از جمله تأمین آب شرب، آب کشاورزی، تأمین برق، جلوگیری از سیل، احیای زمین، انحراف مسیر آب و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهم‌ترین مزیت سدها کنترل سیلاب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه سدها نقش مهمی در کنترل و مدیریت آب و منابع آبی دارند افزود: سدها هم در شرایط خشکسالی و کمبود بارش‌ها به عنوان مخزنی برای ذخیره آب مورد استفاده قرار می گیرند و هم در زمان ترسالی و بارش‌های فراوان، روشی مطمئن در جهت کنترل سیلاب‌ها هستند.

حسن‌نژاد ادامه داد: هم اکنون با اتمام فصل آبیاری و عدم نیاز کشاورزان به آب، دریچه سدهای لرستان برای کنترل و تسکین سیلاب‌های احتمالی بسته شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر فنی دریچه‌های سدها در بهترین حالت قرار داشته و مانور دریچه‌ها در طول ماه گذشته انجام شده و در سال آتی هیچ مشکلی برای کنترل سیلاب نخواهیم داشت.
https://jahannews.com/vdcgwu973ak9nz4.rpra.html
jahannews.com/vdcgwu973ak9nz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *