شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

برای جلوگیری از عصبانی شدن زمانی که گرسنه هستیم چه کنیم؟

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب: 856075
تجربه خشم هنگام گرسنگی یک مکانیسم بیولوژیکی است که به بقای ما به عنوان یک گونه کمک کرده است. پرخاشگری در هنگام گرسنگی به ما کمک کرد تا به عنوان شکارچی برای غذا بجنگیم و این اطمینان را ایجاد کرد که در هنگام مواجهه با رقابت سیر و زنده بمانیم.
برای جلوگیری از عصبانیت در گرسنگی چه کنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از  همشهری آنلاین، در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، محققان دانشگاه کارولینای شمالی دریافتند که افراد در هنگام گرسنگی بیشتر ذهنیت منفی دارند.
 
دکتر کریستین لیندکوئیست، دستیار استاد روان‌شناسی و علوم اعصاب و تیمش، از طریق یک سری آزمایش، شرکت‌کنندگان را در موقعیت‌های کمی آزاردهنده قرار دادند، مانند مواجهه با مشکلات کامپیوتری و پیچیده.

شرکت کنندگان گرسنه آشکارا تحریک شده بودند و احتمال بیشتری داشت که بازخورد منفی بدهند که نشان می دهد گرسنگی می تواند خشم را در مواجهه با تجربیات ناامیدکننده افزایش دهد.

سطح قند خون

یکی از دلایلی که ممکن است تحریک پذیری را تجربه کنیم این است که غذا نخوردن می تواند بر سطح قند خون ما تأثیر بگذارد. ریما پاتل، متخصص تغذیه در Dietitian Fit می‌گوید: «وقتی خیلی گرسنه می‌شویم و مدتی است که به درستی غذا نمی‌خوریم، سطح قند (گلوکز) در خون ما کاهش می‌یابد. اگر سطح گلوکز بسیار کم شود، می تواند منجر به ترشح هورمون های آدرنالین و کورتیزول شود.

این هورمون ها به افزایش قند خون ما کمک می کنند، اما همچنین می توانند ما را کمی تحریک پذیرتر از حد معمول کنند، به همین دلیل است که می توانیم احساس گرسنگی را همراه با احساس خشم و عصبانیت تجربه کنیم.»

عملکرد مغز

علاوه بر این، قند خون پایین می‌تواند با عملکردهای بالاتر مغز، مانند آنهایی که به ما در کنترل تکانه‌ها و تنظیم رفتارمان کمک می‌کنند، تداخل ایجاد کند.

خشم همچنین به دلیل مواد شیمیایی مغز مانند نوروپپتید Y که هنگام گرسنگی در مغز ترشح می شود، ارتباط دارد. با این حال، به تنظیم خشم یا پرخاشگری نیز کمک می کند.

در نهایت، تجربه خشم هنگام گرسنگی یک مکانیسم بیولوژیکی است که به بقای ما به عنوان یک گونه کمک کرده است. پرخاشگری در هنگام گرسنگی به ما کمک کرد تا به عنوان شکارچی برای غذا بجنگیم و این اطمینان را ایجاد کرد که در هنگام مواجهه با رقابت سیر و زنده بمانیم.
 

برای جلوگیری از گرسنگی چه باید کرد؟


اگرچه عصبانی شدن در هنگام گرسنگی یک مشکل موقتی به نظر می رسد، تحقیقات نشان می دهد که می تواند تأثیر قابل توجهی بر روابط شخصی داشته باشد. با این حال، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از خشمگین شدن هنگام گرسنگی انجام دهید:

به طور منظم غذا بخورید

پاتل می‌گوید: «سعی کنید بین وعده‌های غذایی زیاد منتظر نمانید تا غذا بخورید. داشتن الگوی غذایی منظم‌تر می‌تواند به کاهش افت قند خون کمک کن که می‌تواند از احساس گرسنگی و همچنین خشم ما جلوگیری کند.»

اگر بیرون از خانه هستید یک میان وعده آماده همراه خود داشته باشید، تا اگر احساس گرسنگی می کنید اما می دانید که به زودی نمی توانید یک وعده غذایی مناسب بخورید، بتوانید آن را بخورید. میان وعده ای شبیه به یک مشت کوچک آجیل با یک تکه میوه می تواند به خوبی برای شما مناسب باشد.

مصرف شکر را کاهش دهید

سعی کنید از غذاهای ناسالم خودداری کنید، زیرا می توانند باعث کاهش قند شوند. غذاهای غنی از مواد مغذی و با فیبر بالا می توانند قند خون شما را ثابت نگه دارند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارند.

پاتل می‌گوید: «کاهش مصرف غذاهای بسیار فرآوری‌شده با قند افزوده می‌تواند به جلوگیری از افزایش سریع و سپس سقوط قند خون کمک کند که در اصل می‌تواند بر خلق و خوی ما نیز تأثیر مستقیم بگذارد».

غلات کامل بخورید

پاتل می‌گوید: «روی کربوهیدرات‌های سبوس‌دار مانند برنج قهوه‌ای یا ماکارونی و همچنین فیبر سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، لوبیاها و منابع غذایی پروتئین تمرکز کنید. این غذاها انرژی و سطح قند خون را پایدارتر نگه می‌دارند که به شما کمک می‌کند تا در کل احساس بهتری داشته باشید. این به این دلیل است که تجزیه آن‌ها برای هضم بدن ما سخت تر است و بیشتر طول می‌کشد و افزایش قند خون را کاهش می‌دهد.»

او می افزاید: «فیبر همچنین با کاهش سرعت هضم و تخلیه معده و همچنین داشتن بسیاری از فواید خارق العاده دیگر برای سلامتی و تندرستی، ما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.»

به احساسات خود توجه کنید

طبق مطالعه دانشگاه کارولینای شمالی، افراد گرسنه که در لحظه به احساسات خود توجه می کنند، ممکن است بتوانند شانس گرسنگی و همچنین خشم خود را کاهش دهند.

خودآگاهی عاطفی می تواند یک ویژگی شخصیتی باشد، اما همچنین چیزی است که می توان آن را از طریق تکنیک هایی مانند ذهن آگاهی آموخت. این کار همچنین می تواند به شما کمک کند که چه زمانی بیشتر احساس گرسنگی یا تحریک پذیری می کنید، بنابراین می توانید میان وعده هایی را همراه داشته باشید تا هر زمان احساس خشم داشتید کمی از آنها میل کنید.
https://jahannews.com/vdciyqavwt1awu2.cbct.html
jahannews.com/vdciyqavwt1awu2.cbct.html
برچسب ها: عصبانیت گرسنگی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بهترین راه برای جلوگیری از خشم هنگام گرسنگی روزه گرفتن و نماز و نیایش است.