سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

جزئیات خبر اعزام زائران به حج عمره اعلام شد

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 855591
در سازمان حج تمام مقدمات مربوط به سفر زیارتی حج عمره فراهم شده و تامین ارزی آن هم توسط بانک مرکزی پذیرفته شده است.
جزئیات خبر اعزام زائران به حج عمره اعلام شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز یکشنبه (۳۰مهر) در حاشیه نشست شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره موضوع حج عمره، از آغاز اعزام زائران حج عمره خبر داد و گفت: در سازمان حج تمام مقدمات مربوط به سفر زیارتی حج عمره فراهم شده و تامین ارزی آن هم توسط بانک مرکزی پذیرفته شده و نیاز به هماهنگی‌های شبکه بانکی دارد که انشاءالله اتفاق خواهد افتاد و در اولین فرصت تلاش خواهیم کرد اعزام زائران را داشته باشیم.

وی درباره تعداد زائرن نیز یادآور شد: ما هراندازه بتوانیم روند کار اعزام را آغاز کنیم تعداد زائران اعزامی بیشتر خواهد بود اما پیش‌بینی ما براین است که تا قبل از آغاز حج واجب بتوانیم ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر را برای اعزام حج عمره آماده کنیم.

اسماعیلی درباره قیمت حج عمره نیز گفت: در حال تعیین رقم حج عمره هستیم که به زودی مبلغ این حج هم اعلام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از توجه دولت به موضوع زیارت گفت و افزود: در حال حمایت علاقه مندان به زیارت عتبات عالیات هستیم تا افراد در حال ثبت‌نام بتوانند به زیارت بروند، تا به امروز بیش از پنج میلیون نفر در نوبت حج عمره هستند که ثبت‌نام آنها مربوط به ۱۲ سال گذشته تا به امروز بوده است و حتی یک میلیون نوبت ثبت‌نام حج واجب داشته‌ایم.

وی یادآور شد: بنای دولت بر این است، افرادی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند به ویژه در حج واجب حداکثر همراهی را داشته باشیم و رئیس جمهور نیز بر روی موضوع عملکرد خوب سازمان هواپیمایی، سازمان حج و بانک مرکزی تاکید داشته‌اند تا حداکثر همراهی را با زائران داشته باشیم تا با ارزان‌ترین شیوه اعزام انجام شود.

اسماعیلی درباره تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و موازی کاری در حوزه قرآن با وجود دستگاه‌های متولی قرآن گفت: ما در آسیب‌شناسی‌هایی که در این حوزه داشتیم به این مشکل نرسیدیم، زیرا سازمان اوقاف مسئول برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد بالادستی کار سیاست‌گذاری، آموزش و نظارت بر موسسات قرآنی را بر عهده دارد، البته بنده هم همین عقیده را دارم که خروجی عملکرد قرآنی سازمان‌ها باید معلوم شود.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌متبوع کار روخوانی را آغاز و بیش از ده هزار تربیت مربی را در طرح بشری داشته‌ایم که گام خوب و اولیه بوده است و مقدمات حفظ و مفاهیم قرآنی را فراهم کرده است. موضوع حفظ در برنامه هفتم توسعه دیده شده است و امیدواریم به یک رقم قابل قبولی در این حوزه برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب قابل تحقق است به شرطی که تمام دستگاه‌ها این عزم را داشته باشند و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این عزم را داریم تا بتوانیم با یک تقسیم کار بین دستگاه‌های قرآنی این امر را محقق کنیم.

اسماعیلی در مورد برنامه توسعه هفتم و ایراداتی که در این برنامه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه وجود دارد نیز گفت: طبیعی است که وقتی یک برنامه نوشته می‌شود محدودیت‌هایی را دارد، برخی احکام ممکن است با جنس ساختار یا بودجه همخوانی نداشته باشد، اما من از لایحه هفتم توسعه در دولت و مجلس حمایت می‌کنم، بنده شخصا من کمیسیون تلفیق و صحن مجلس حضور داشتم و تقریبا همه الزامات برای رسیدن به دور حکمرانی نوین فرهنگی را رصد کردم، البته برخی موضوعات ممکن است مطرح نشده باشد، اما در برنامه سالیانه دستگاه‌ها دیده شده است.

وی افزود: برنامه ظرفیت اینکه تمام مضووعات را پوشش بدهد ندارد، اما اولویت برنامه‌های پنج سالانه آینده در حوزه مردمی‌سازی فرهنگ، توجه به حلقه‌های میانی، اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین موضوعات مربوط به آموزش و تربیت نسل جدید حوزه فرهنگ، هنر و رسانه دیده شده است، البته ممکن اشکالاتی وجود داشته باشد، اما کلیات آن ناظر به اهداف کلی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان درباره اعزام خبرنگاران به غزه نیز تصریح کرد: برنامه ما این است که همراه کاروان امدادی یک بسته رسانه‌ای نیز تهیه شود، به همین دلیل تعداد ۸ تا ۱۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان در گروه اول دیروز به هلال احمر معرفی شدند که با کشتی همراه کاروان امدادی خواهند رفت. البته به دلیل علاقه زیاد خبرنگاران برای پوشش اتفاقات فلسطین با معاون مطبوعاتی صحبت کردم تا شرایطی برای اعزام سایر خبرنگاران فراهم شود.
https://jahannews.com/vdcaomna649nmm1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaomna649nmm1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باسلام اگرکسی تابه حال یکباربه زیارت مکه ومدینه مشرف شده لزومی ندارد دوباره بروددرحالی که عده‌ای از پیرمردان درآرزوی زیارت می‌میرند مثل پدرمن یعنی چه پول دادیم نوبتمونه صدباررفتن که چی بشه نظرمن ابتداتمامی پیران باراولی تشریف بیارن زیارت درثانی ازبردن زنان ودختران جوان ولوقاری قرآن اجتناب بشه ومیتوان افرادی خیرخواه که روحشان هم خبرنداره وکارهای انساندوستانه انجام داده انددولت مجانی ببره زیارت بابت این فقره آخری ازدولت محترم عذرخواهی میکنم ختم کلام خدانگهدار