يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳

ضرب شست جبهه واحد مقاومت/ تجهیزات و پایگاه‌های آمریکا در یمن، عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفت/ یمن، دور از دسترس اما پای کار

شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 855394
تجهیزات و پایگاه‌های آمریکا در یمن، عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفت.
ضرب شست جبهه واحد مقاومت/ تجهیزات و پایگاه‌های آمریکا در یمن، عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفت/ یمن، دور از دسترس اما پای کار
گروه بین الملل جهان نيوز: ایالات متحده امریکا و کشورهای اروپایی در حال حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی برای تداوم و تشدید جنایت‌ها در نوار غزه هستند، اکنون نیز به نظر می‌رسد با مجموعه اقداماتی که واشنگتن برای نسل‌کشی در باریکه غزه طی ۱۴ روزی که از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی می‌گذرد، انجام داده و حمایت‌های دو روز گذشته‌اش در قالب سخنرانی جو بایدن و حمایت کامل سنای امریکا، باعث شده است، محور مقاومت هم در یک پوست‌اندازی از واکنش‌های سیاسی و دیپلماتیک و هشدار صرف عبور کرده و با تشکیل یک جبهه واحد وارد فاز عملیاتی شود. عملکرد این جبهه مشترک در دو روز گذشته در حملاتی که جبهه مقاومت از عراق گرفته تا سوریه، لبنان و حتی یمن انجام داد و حملات و ضرباتی را به پایگاه‌های ایالات متحده امریکا در منطقه وارد کرد، قابل مشاهده است. صد البته که به واسطه تفاوت‌ها و اقتضائات ژئوپلیتیک لبنان و هم مرز بودن با فلسطین اشغالی، حزب‌الله و گروه‌های مقاومت فلسطینی حاضر در این کشور (لبنان) به صورت مستقیم با رژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه ایران، طی دو هفته‌ای که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نواز غزه می‌گذرد، مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هم آرام نبوده و درگیرهایی نه چندان شدید، اما پیوسته در این مدت صورت گرفته است. در تازه‌ترین مورد روز پنجشنبه دور جدید درگیری‌ها در جنوب لبنان صورت گرفت که ظهر دیروز جمعه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، موشک‌هایی که پنجشنبه از این کشور (لبنان) به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود متعلق به حزب‌الله است. این در حالی است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس مسئولیت شلیک این موشک‌ها را بر عهده گرفته بود. ایسنا هم به نقل از شبکه خبری روسیاالیوم گزارش داد که آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته است: «شلیک موشک‌ها با موافقت حزب‌الله لبنان صورت گرفت و ارتش اسرائیل در پاسخ به این حملات موشکی، پایگاه‌های حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد.» پیش از این گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس مسئولیت شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌ها و شهرک‌های شمال اراضی اشغالی را بر عهده گرفته بود.

القسام اعلام کرد: این گردان‌ها ۳۰ موشک را از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های واقع در جلیل غربی از جمله نهاریا و شلومی شلیک کرد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین روز جمعه اعلام کرد که پهپاد وابسته به ارتش به مناطقی در مرز لبنان حمله کرد. منابع خبری پنج‌شنبه از حملات موشکی و راکتی همزمان از نوار غزه و لبنان به سرزمین‌های اشغالی خبر داده بودند. مقاومت غزه در این حمله شهر اشغالی بئر السبع و عسقلان و همچنین سدیروت را هدف قرار داد. مقاومت فلسطین همچنین پایگاه نظامی «رعیم» و «اسناد صوفا» در منطقه غلاف غزه را بمباران کرد، همچنین گزارش‌هایی از اصابت موشک به شهرک «شقیب السلام» در صحرای النقب مخابره شده است. همزمان با این حمله، حملات موشکی جدیدی از خاک لبنان، شهرک‌های اشغالی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که آژیرهای خطر در «شلومی»، «البصه» و «حانینا» در الجلیل غربی به صدا درآمدند.

طبق این گزارش، همچنین برای نخستین بار در شهر «نهاریا» در شمال غرب فلسطین اشغالی، آژیر خطر به صدا درآمده است. در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملاتی را به خاک لبنان و نوار غزه انجام داد. در همین راستا، شبکه المیادین اعلام کرد که از ابتدای نبرد مقاومت لبنان ۱۰ تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی را منفجر کرده است. منابع خبری همچنین گزارش دادند که مقاومت اسلامی لبنان در حملات عصر پنجشنبه مواضع دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در «راس الناقوره» را هدف قرار داده است. حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای کوتاه در این باره اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی بعد از ظهر پنجشنبه با چند موشک هدایت‌شونده، پایگاه «المناره» را هدف قرار دادند. طبق این بیانیه، در این حمله اهداف مد نظر با دقت بالایی هدف قرار گرفتند. منابع مطلع همچنین از شلیک ۲۰ موشک از خاک لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند. این در حالی است که ظهر دیروز در جدیدترین آمارها میزان خسارات وارد شده به ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی فلسطین اعلام شد، در 12 روز گذشته، نیروهای حزب‌الله حداقل 12 تانک «مرکاوا 4» ارتش رژیم صهیونیستی را با شلیک راکت‌های کورنت ای ATGM منهدم کرده‌اند. مقاومت غزه هم در 14 روزی که از جنگ آنها با نیروهای صهیونیستی می‌گذرد، حداقل 20 تانک «مرکاوا 4» را منهدم کرده اند. به این ترتیب ارتش رژیم صهیونیستی در 14 روز گذشته حداقل 32 تانک «مرکاوا 4» خود را از دست داده است که تقریباً 10 درصد ناوگان تانک ارتش رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد.

وقتی به قدرت حزب‌الله اذعان می‌شود
درپی تداوم تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و نگرانی‌های مقامات تل‌آویو نسبت به ورود جدی مقاومت اسلامی لبنان به نبرد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی به قدرت بالای حزب‌الله لبنان اذعان کرد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در جریان یک نشست امنیتی با مقامات امنیتی بلند پایه رژیم صهیونیستی اذعان کرد: حزب‌الله لبنان ۱۰ برابر قدرتمندتر و قوی‌تر از جنبش حماس است. وی از مقامات ارشد دولتی خواست تا برای تکمیل انتقال ذخایر و تجهیزات نظامی به ارتش در جبهه شمالی اقدام کنند.

عملیات طوفان‌الاقصی از سوی مقاومت غزه علیه رژیم صهیونیستی باعث شده که مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی نیز طی روزهای اخیر به صحنه تبادل آتش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بدل شود و به همین دلیل تمام شهرک‌های مشرف به مرز با لبنان کاملاً تخلیه شده‌اند. رسانه‌های عبری در این باره گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان تعدادی از شهرک‌نشینان به صورت خودخواسته شهرک‌ها را ترک کردند و بیشتر شهرک‌های شمال در حال حاضر خالی شده و فقط سربازان دشمن در آنجا مستقر هستند. در این درگیری‌ها بین حزب‌الله و صهیونیست‌ها نیز چند افسر و نظامی صهیونیست کشته شدند و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. در همین راستا و تنها در یک مورد مشخص شامگاه یکشنبه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک افسر این رژیم که پسر خاخام تامیر گرانوت، رئیس اوروت شاؤول یشیوا در تل‌آویو است، بر اثر موشک حزب‌الله لبنان کشته شد.

پیرو آنچه عنوان شد و با توجه به تداوم حملات و کشتار ساکنان غزه توسط صهیونیست‌ها طی دو هفته گذشته پس از عملیات طوفان‌الاقصی موضوع مهم‌تر اکنون در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی در جریان است. اکنون همه نگاه‌ها به واکنش حزب‌الله دوخته شده است. اگر چه طی روزهای اخیر تنش‌های مقطعی در مرز لبنان شکل گرفته، اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند هنوز توان واقعی حزب‌الله نشان داده نشده و ورودش (حزب‌الله) تمام معادلات را تغییر می‌دهد. در عین حال در گزارشی که نیویورک‌تایمز با استناد به اظهارات منابع مطلع، منابع رسمی و کارشناسان مطرح کرده، آمده که دولت بایدن، بیش از پیش، در پی تحولات اخیر جنگ غزه و تشدید تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، نگران گشوده شدن جبهه‌های جدید در منطقه در پیش‌روی نزدیک‌ترین متحدش در منطقه و کشانده‌شدن خود به یکی دیگر از «جنگ‌های ابدی» است.
 
عراق هم وارد گود شد
اما جدا از حملات مقاومت غزه که همچنان ادامه دارد و همچنین حملات حزب‌الله از مرز لبنان که خواب را از شهرک‌نشینان شمال اراضی اشغالی ربوده است، در دو روز گذشته سایر گروه‌های مقاومت خاورمیانه نیز به جبهه‌ای که مقاومت لبنان و غزه علیه رژیم صهیونیستی گشوده بودند، پیوستند و با حملات خود به مواضع امریکا به واشنگتن هشدار دادند، ورود این کشور به درگیری‌های حماس و رژیم صهیونیستی می‌تواند با واکنش تند مقاومت علیه مواضع امریکا در منطقه همراه شود.

در همین راستا، گروه‌های مقاومت در عراق از روز چهارشنبه در واکنش به تداوم حمایت کاخ سفید از حملات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، ضرباتی به مواضع امریکا در این کشور وارد کردند. در همین خصوص منابع خبری بعد از ظهر چهارشنبه از حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران امریکایی در اربیل عراق خبر دادند. شفق نیوز به نقل از یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که پایگاه «الحریر» اشغالگران امریکا در استان اربیل هدف حمله پهپادی قرار گرفت. طبق این گزارش، در این حمله فرودگاه نظامی داخل پایگاه هدف قرار گرفت. گروه مقاومت عراقی موسوم به «تشکیل الوارثین»، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

دیروز نیز خبرگزاری المعلومه عراق به نقل از یک منبع امنیتی در استان الانبار در غرب این کشور خبر داد، اطلاعات درز کرده حاکی از کشته شدن یک نظامی امریکایی و زخمی شدن سه نفر دیگر از آنان در اثر حمله موشک‌ها و پهپادها به پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی در بخش هیت واقع در غرب استان الانبار است. بنا براین گزارش، در این حمله خسارت‌هایی نیز به ساختمان‌های متعلق به ارتش امریکا در داخل پایگاه وارد شده و نیروهای امنیتی حلقه‌ای امنیتی در اطراف ساختمان پایگاه ایجاد و از نزدیک شدن نیروهای امنیتی عراقی به ورودی پایگاه جلوگیری کردند.

در همین حال گزارش‌های روز پنجشنبه حاکی از عملیات پهپادی به پایگاه «التنف» امریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن بود که مقاومت اسلامی عراق مسئولیت آن را بر عهده گرفت. المیادین اعلام کرده بود که سه پهپاد موفق به پرواز در آسمان پایگاه شده و آن را هدف قرار داده‌اند. به موازات آن چهارشنبه نیز پایگاه‌های عین الاسد در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود. مضافاً گردان‌های حزب‌الله عراق، پنجشنبه در واکنش به همکاری ایالات متحده امریکا با رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه اعلام کرد: «از امروز (پنجشنبه) عملیات مقاومت عراق علیه امریکایی‌ها با حمله به پایگاه‌های نظامی آنها آغاز می‌شود.» وی تأکید کرد که امریکایی‌ها شرکای اصلی در کشتار مردم غزه هستند و باید تاوان آن را پس دهند. سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق با اشاره به حمله روز چهارشنبه گروه مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه امریکایی در عراق تصریح کرد: «مقاومت، چهارشنبه اولین ضربات را وارد کرد و عملیات با روند رو به رشد ادامه پیدا می‌کند.» البته المیادین، بامداد دیروز جمعه هم از وقوع انفجار در اطراف پایگاه نظامی امریکایی‌ها موسوم به «ویکتوری» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و برخی منابع محلی از اصابت دست‌کم دو راکت به مقر اشغالگران خبر دادند.

همچنین شبکه خبری سومریه نیوز به نقل از منابع عراقی اعلام کرد، پنجشنبه شب و بامداد دیروز جمعه صدها نفر از مردم این کشور به درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به سمت مرز با اردن رفتند تا در مرزهای فلسطین تحصن کنند. مقتدی صدر پنجشنبه از ملت‌های اسلامی و عربی خواست در مرزهای فلسطین تا زمان شکستن محاصره نوار غزه تجمع مسالمت‌آمیز مردمی برگزار کنند.
 
جبهه جدید در سوریه
در سوریه نیز حملاتی مشابه با حملات در عراق علیه نیروها و مواضع امریکایی صورت گرفت. منابع خبری روز پنجشنبه از حمله به دو پایگاه اشغالگران امریکا در سوریه خبر داده‌اند. به گزارش کانال تلگرامی صابرین نیوز، منابع رسانه‌ای سوریه از حمله موشکی به پایگاه امریکا در میدان گازی «کونیکو» واقع در شمال دیرالزور سوریه خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز در این باره اعلام کرد که پایگاه امریکایی‌ها در این میدان گازی با چند راکت و به صورت دقیق هدف گرفته شده است. منابع خبری همچنین از شنیده شدن صدای چند انفجار از این میدان گازی خبر می‌دهند.
میدان گازی کونیکو با مساحت ۱۰۰ هکتار، بزرگ‌ترین میدان گازی سوریه است که در ۱۳ کیلومتری شرق دیرالزور واقع شده و در زمان حاضر در تصرف نیروهای امریکایی است. این در حالی است که میادین بزرگ نفتی العمر و التنک نیز به‌ترتیب در فاصله ۳۸ و ۶۶ کیلومتری این میدان قرار دارد.
 
یمن، دور از دسترس اما پای کار
یمنی‌ها هم با وجود فاصله مکانی بسیار دور نسبت به اراضی اشغالی فلسطین، به تأسی از آنچه در سوریه، عراق و لبنان صورت گرفت، وارد فاز واکنش عملی شدند. روز پنجشنبه منابع خبری از حمله راکتی به یک ناو امریکایی در سواحل یمن خبر داده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان نیز در این باره اعلام کرد: یک ناو نیروی دریایی امریکا هدف چند راکت در سواحل یمن قرار گرفت.

این شبکه به نقل از دو مقام امریکایی مدعی شد که این ناو راکت‌های شلیک شده را رهگیری کرده است. این دو مقام امریکایی همچنین مدعی شدند که این حمله توسط جنبش انصارالله یمن انجام شده است. سی‌ان‌ان همچنین به نقل از این مقام امریکایی اعلام کرد: «رهگیری و انهدام سه موشک و تعدادی پهپاد پرتاب‌شده از سوی حوثی‌های یمن در حالی انجام شده است که احتمال می‌رود، اراضی اشغالی فلسطین را هدف گرفته باشند.» ناو مذکور ناو رزمی «یو اس اس کارنی» حامل موشک‌های هدایت‌شونده بوده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز، در واکنش به این رخداد گفت: «ارتش برای مواجهه با حملات احتمالی حوثی‌ها‌ آماده است.»

این در حالی است که دیروز عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی بر ضرورت اقدام جدی مقابل تل‌آویو و واشنگتن تأکید کرد و گفت: «لجاجت نیروهای شر و ظلم تنها با اقدام جدی است که متوقف می‌شود. از همین رو درصدد همکاری و هماهنگی با برادران‌مان در فلسطین و محور جهاد و مقاومت برای آزادسازی فلسطین از چنگال دشمن هستیم.»

این در حالی است که در حوزه شبه‌جزیره عربستان، روز پنجشنبه مردم بحرین نیز اقدام به حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور کرده بودند.
 
بیانیه پنتاگون
به دنبال مجموعه این عملیات‌ها، پنتاگون در بیانیه‌ای حملات روزهای اخیر به پایگاه‌هایش در عراق، سوریه و حمله به ناو واشنگتن در سواحل یمن را تأیید کرد. به گزارش شبکه الجزیره، پنتاگون در بیانیه خود درباره حمله به ناو واشنگتن در سواحل یمن مدعی شد: «نمی‌توانیم با قطعیت هدف موشک‌ها را تعیین کنیم، اما به احتمال زیاد آنها به سمت اهدافی در اسرائیل هدایت شده‌ بودند. ما اقدامات لازم را برای حفاظت از نیروهای امریکا انجام خواهیم داد. روز گذشته نیروهای ما با حمله سه پهپاد در پایگاه عین الاسد در غرب عراق مقابله کردند.»

پنتاگون در ادامه آورده است: «ما در حال افزایش استقرار جنگنده‌های خود در منطقه برای ارائه قابلیت‌های بیشتر هستیم. ما مراقب هرگونه تهدید احتمالی دیگر خواهیم بود.» وزارت دفاع امریکا همچنین در این بیانیه افزود: «ما همچنان در تلاش هستیم تا مشخص کنیم که چه کسی مسئول حملات اخیر به نیروهای ماست.» پنتاگون در ادامه افزود: «ما توانایی دفاع از منافع خود در منطقه و جلوگیری از تشدید منطقه‌ای تنش یا گسترش درگیری که توسط حماس آغاز شده است، داریم.»

در این بیانیه تأکید شده است: «پس از حمله به نظامیان امریکایی در عراق و سوریه اقدامات لازم را برای محافظت از نیروهای خود انجام خواهیم داد. پایگاه امریکا در سوریه هدف حمله یک پهپاد قرار گرفت که منهدم شد و تلفات جزئی در میان نیروهای ائتلاف برجای گذاشت.»

پنتاگون در بخش دیگری از این بیانیه درباره کمک‌های نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی نیز اضافه کرد: «اولین محموله‌های کمک‌های نظامی هفته گذشته به اسرائیل رسید و این روند همچنان ادامه دارد. کمک‌های نظامی امریکا به اسرائیل شامل مهمات، بمب و سایر تجهیزات اساسی است. ما همچنین موشک‌های مورد نیاز گنبد آهنین بیشتری ارسال می‌کنیم تا اسرائیل توانایی‌های لازم برای دفاع خود را به دست بیاورد.»
https://jahannews.com/vdcb9sbwarhbsfp.uiur.html
jahannews.com/vdcb9sbwarhbsfp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شیر بچه های مولا علی ع
Iran, Islamic Republic of
نصر من الله و فتح قریب
Iran, Islamic Republic of
قیام یمانی و خراسانی که دجال را نابود می کند و زمینه ظهور امام مهدی علیه السلام را فراهم می کند گرچه ابتدا به نظر می رسید دجال همان داعش است ولی به نظر من دجال اسرائیل است.