دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

چمران: حریم بزرگراه آزادگان را خوردند و بردند

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 854913
حریم شهر تهران کاملا ناعادلانه است هر چند ما با همین هم کنار آمده‌ایم به عنوان مثال بزرگراه آزادگان در جنوب شهر قرار دارد و در آن سوی آن دیگر تهران نیست حریمش را خوردند و بردند این‌ها ناعادلانه است.
چمران: حریم بزرگراه آزادگان را خوردند و بردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران گفت: قرار است امروز  امانی عضو شورای شهر گزارشی از منطقه ۱۹ ارائه کند. همچنین امروز در خصوص بهای خدمات مراکز ورزشی هم اصلاحاتی پیشنهاد شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که در ۴ تا ۵ جلسه گذشته شورا فرصت نکردیم به موضوع باغات بپردازیم، گفت: امروز وقت بیشتری را برای این موضوع صرف خواهیم کرد.

دستکاری چراغ های هوشمند راهنمایی رانندگی برای کنترل ترافیک
چمران در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا در روزهای بارانی پلیس چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را دستکاری کرده و بعضا به برخی چراغ‌ها حدود 10 دقیقه زمان داده می‌شود، گفت: ما برنامه‌های توصیه‌ای در این زمینه داریم اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی چراغ‌ها را می‌بندند؛ به خاطر باران نیست وقتی باران می‌بارد روش رانندگی تغییر می‌کند و همین امر در حجم ترافیک تأثیرگذار است و قطعا میزان ترافیک بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: پلیس هم مجبور به دستکاری در سیستم‌های هوشمند راهنمایی و رانندگی می‌شود البته صحبت‌هایی در این زمینه صورت گرفته تا نظم بیشتری وجود داشته باشد؛ ما هم از مردم خواهش می‌کنیم در روزهای بارانی که شرایط رانندگی متفاوت است با دقت بیشتری رانندگی کنند. صبر و احتیاط خود را بیشتر کنند تا از بروز تصادفات جلوگیری شود.

ترافیک تهران بیشتر می شود
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا ترافیک تهران در چند روز اخیر غیرمتعارف شده است، گفت: در ترافیک اتلاف وقت داریم و عمر انسان‌ها به هدر می‌رود. در ماه‌های  آخر پاییز احتمالا ترافیک تهران شدیدتر هم می‌شود چرا که طول روز کم شده و تراکم خودروها در ساعات پایانی بیشتر می‌شود و طبیعی است که ترافیک بیشتر شود البته همچنان تأثیر ترافیک مهر را هم داریم.

وقتی گرمخانه داریم اتوبوس سیار محلی از اعراب ندارد
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قرار بود اتوبوس‌های سیار گرمخانه‌ای در تهران همزمان با برودت هوا ایجاد شود، گفت: باید این موضوع بررسی شود که نیاز است یا خیر برخی مواقع ضروری است اما زمانی که ما در تهران گرمخانه داریم دیگر این اتوبوس‌ها محل اعراب ندارند.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش در خصوص موضوع حریم و تقسیمات کشوری، گفت: با وزیر کشور و معاون سیاسی در مورد حریم جلسه داشتیم همچنین با استاندار تهران هم در روز افتتاحیه مترو صحبت کردیم و خواستار ایجاد جلسه مشترک شدیم تا مشکل حریم برطرف شود.

تقسیمات حریم منطقی نیست
چمران با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم در حق کسی اجحاف کنیم، گفت: نباید تقسیمات به صورت غیرمنطقی باشد و در حال حاضر تقسیمات منطقی نیست. به جدا شدن قیامدشت از تهران کاری ندارم تصمیم گرفتند انجام دادند ما هم اصراری نداریم اما زمانی که آنها به تهران چسبیده بودند از نظر شهرسازی به نفع‌شان بود هر چقدر شهر را تیکه پاره کنیم نتیجه معکوس می‌گیریم اینکه جاده را کش دهند تا نزدیک اتوبان بسیج بعد بگویند که حریم است منطق ندارد و با فلسفه حریم مطابقات ندارد.

اینکه زمینی را تا لب جاده کش می دهند بعد می گویند اینجا حریم است ،آزار دهنده است
وی گفت: اینکه زمینی را کش می‌دهند تا به لب جاده برسد و یا کارخانه‌ها در آنجا قرار دارند و بگویند اینجا حریم است آزاردهنده است. ساخت و سازهای غیرمجاز که در حریم صورت می‌گیرد شهرداری باید آن را تخریب کند بعد می‌گویند بروید شهردار را دستگیر کنید چرا که جلوی ساخت و ساز غیرقانونی را گرفته این موضوعات آزاردهنده است.

حریم بزرگراه آزادگان را خوردند و بردند
رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: حریم شهر تهران کاملا ناعادلانه است هر چند ما با همین هم کنار آمده‌ایم به عنوان مثال بزرگراه آزادگان در جنوب شهر قرار دارد و در آن سوی آن دیگر تهران نیست حریمش را خوردند و بردند این‌ها ناعادلانه است. اما باز هم ما به مردم گلدسته خدمات می‌دهیم زباله‌هایشان را می‌بریم، پارک برایشان می ‌سازم چرا که خودشان توان این کار را ندارد ما هم وظیفه انسانی‌مان حکم می‌دهد که همکاری کنیم.

وی گفت: باید جلساتی گذاشته شود تا مشکل حریم حل شود ما هم اعلام آمادگی کرده‌ایم اما فکر می‌کنم دوستان در وزارت کشور و تقسیمات کشوری تمایلی به این کار ندارند.

لزوم بهینه سازی فرآیند بهره برداری خطوط شش و هفت مترو 
در ادامه این جلسه زهرا شمس‌احسان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود ضمن تبریک هفته تبریک بدنی و ورزش به تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان اظهار داشت: امیدوارم توسعه همه جانبه ورزش در ابعاد از جمله تعلیم و تربیت، همگانی و حرفه‌ای برای گروه‌های مختلف به ویژه دانشجویان و دانش آموزان، بانوان، معلولان، جانبازان، سالمندان و کودکان با نگاه عدالت محور در دستور کار شهرداری تهران و مدیریت شهری قرار گیرد. 

شمس‌احسان در ادامه با تاکید بر لزوم بهینه سازی فرآیند بهره برداری خطوط شش و هفت مترو گفت: با توجه به اینکه با افتتاح و بهره برداری از ایستگاه های جدید خطوط شش و هفت مترو، خوشبختانه نرخ تقاضای سفر با حمل ونقل عمومی و مسافرپذیری در این مسیرها افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: ضرورت دارد در توزیع تعداد واگن در خطوط و کاهش سرفاصله عبور قطار به خصوص در ساعات پیک سفر در این خطوط بازبینی و بهینه سازی صورت گیرد. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر، گزارشات متعددی از شهروندان و  بازدیدهای صورت گرفته توسط کارشناسان به اعضای شورا منتقل می شود که در ساعات پیک سفر، تعداد مسافر در ایستگاه های تبادلی خطوط شش و هفت نظیر ایستگاه های توحید و تربیت مدرس به حدی  است که تا چند دقیقه امکان بستن درب قطار به دلیل تراکم زیاد به خصوص در قسمت واگن بانوان وجود ندارد که این مساله باعث اختلال در سرفاصله قطار و خروج از سیستم سیگنالینگ هوشمند به دستی می شود. 

شمس‌احسان ادامه داد: موضوع دیگر نیز در خصوص تعجیل صورت گرفته پیرامون اطلاع رسانی درباره اپلیکیشن شهرزاد به منظور پرداخت غیرحضوری و اکارت بلیت الکترونیک است که بر اساس گزارش‌های موجود، عدم هماهنگی بین این سامانه با سامانه های پرداخت داخل مترو باعث مشکلاتی برای شهروندان شده و شهروندی که قصد استفاده از هر دو سامانه را دارد با اختلال و پیغام خطا در کارت خود در عبور از گیت در اکثر ایستگاه ها مواجه می شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از شهردار تهران انتظار می‌رود علاوه بر لزوم بهینه سازی فرآیند بهره برداری خطوط شش و هفت مترو، تکمیل زیرساخت فنی سامانه های مذکور و ضرورت اجرای آزمایشی نرم افزارهای جدید در یک دوره زمانی مناسب قبل از اطلاع رسانی گسترده به شهروندان را در دستورکار قرار دهد.
https://jahannews.com/vdchzkn6x23nmwd.tft2.html
jahannews.com/vdchzkn6x23nmwd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *