چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

دفاع صدراعظم پیشین آلمان از دوستی با پوتین

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 854789
گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان از محکوم کردن دوست دیرینه خود، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خودداری و بابت شکست رهبران فعلی آلمان و فرانسه در یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای جنگ روسیه و اوکراین ابراز تاسف کرد.
دفاع صدراعظم پیشین آلمان از دوستی با پوتین
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، گرهارد شرودر ۷۹ ساله که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ صدراعظم بود، در مصاحبه‌ای با روزنامه زوددویچه تسایتونگ که روز جمعه منتشر شد، گفت که او همچنان پوتین را دوست خود می‌داند.

این سیاستمدار کهنه‌کار پرسید «چرا باید این را پنهان کنم؟» و افزود که روابط شخصی آنها مستقل از سیاست ایجاد شده است. او توضیح داد، در حالی که به صراحت گفته است «اشتباه بود که روس‌ها جنگ [در اوکراین] را آغاز کردند»، او اکنون وانمود نمی‌کند که هرگز با پوتین دوست نبوده است.

شرودر توضیح داد که چگونه او و همسرش «سو-یون شرودر کیم» در مارس گذشته برای یک «ماموریت صلح» به استانبول و مسکو سفر کردند. او تلاش کرد تا مسکو و کی‌یف را وادار به دادن امتیازات متقابل برای توقف خصومت‌ها کند، اما فایده‌ای نداشت.

با وجود عدم موفقیت او در میانجیگری، این صدراعظم سابق آلمان تاکید داشت که این جنگ می‌تواند از طریق مداخله روسای دولت‌ها و روسای جمهور حل شود. او همچنین ابراز تأسف کرد که رهبران فعلی برلین و پاریس در این زمینه به اندازه کافی عمل نمی‌کنند. شرودر استدلال کرد که عرضه تسلیحات بیشتر بعید است به خصومت‌ها پایان دهد.

صدراعظم سابق آلمان با صحبت از نقش خود در راس شرکت مجری خط لوله‌های گازی که اکنون از کار افتاده و امتناع از عدم کار پس از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، تاکید کرد که قبل از جنگ، اکثر مردم آلمان بابت استفاده از گاز روسیه برای تقویت اقتصادشان خوشحال بودند.

این سیاستمدار آلمانی به دلیل نزدیکی به مسکو، به شدت مورد انتقاد است و سال گذشته از امتیازات پارلمانی محروم شد. برخی از هم‌حزبی‌های سوسیال دموکرات او در اوایل سال جاری خواستار اخراج او از حزب شدند، اما این خواسته به جایی نرسید.
https://jahannews.com/vdciv5av3t1awy2.cbct.html
jahannews.com/vdciv5av3t1awy2.cbct.html
برچسب ها: پوتین روسیه آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *