يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تظاهرات هزاران نفر در نیویورک در حمایت از فلسطین

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب: 854692
هزاران نفر از مردم در سراسر نیویورک جهت حمایت از فلسطین در برابر اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی شعار «آزادی فلسطین» را سر دادند.
تظاهرات هزاران نفر در نیویورک
به گزارش جهان نيوز، هزاران نفر معترض در شهر نیویورک برای حمایت از مردم فلسطین و آگاه کردن  شهروندان آمریکایی از بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی روی شهروندان غیرنظامی در نوار غزه راهپیمایی کرده و شعارهایی را در حمایت از فلسطین سر دادند.

به گزارش «الجزیره»، تظاهرات در چند منطقه از شهر نیویورک برگزار شد و تظاهر کنندگان شعار «فلسطین آزاد» را در حمایت از حماس سر دادند و خواستار پایان دادن به اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی و خروج آنها از این سرزمین‌ها شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که میدان تایمز نیویورک مملو از معترضانی بود که پرچم فلسطین را با خود حمل می‌کردند و جوانان معترض حامی حماس در اقدامی نمادین چفیه پوشیده بودند. معترضان شعار می دادند: «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد». اظهاراتی که سازمان‌های یهودی آنها را محکوم کردند.

در عین حال، ده‌ها نفر نیز جمعه شب، در مقابل خانه سناتور دموکرات، «چاک شومر» در بروکلین، تظاهرات کرده و خواستار آتش بس شدند، در حالی که وی خود را آماده سفر به سرزمین‌های اشغالی برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی می‌کند.

در پی تظاهرات ایجاد شده، شهر به حالت آماده باش درآمده بود و حضور پلیس و نیروهای گشت‌زنی در خیابان های شهر در روزی که بعضی آن را روز اقدام جهانی برای فلسطین نامیده بودند، تشدید شد. با وجود آنکه تظاهرات انجام گرفته شده کاملا مسالمت آمیز بود، با این حال در نهایت افسران پلیس برای متفرق کردن جمعیت معترض وارد عمل شدند.

نیویورک که بزرگترین جامعه یهودی در جهان خارج از رژیم صهیونیستی را در خود جای داده است، پیش از این نیز، شاهد مجموعه‌ای از تظاهرات گسترده در حمایت از آرمان مردم فلسطین و همچنین تجمعات گسترده‌ای در حمایت از حقوق مردم غزه بوده است.

معترضان در گفتگو با الجزیره حمایت از مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را وظیفه خود دانسته و عنوان کردند به عنوان یک انسان خود را موظف به مقاومت در برابر اعتراضات رژیم صهیونیستی می دانند. آنها اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را جنایتکارانه و کاملا اشتباه عنوان کرده و از بابت کشتارگسترده غیرنظامیان فلسطینی بی گناه ابراز خشم و ناراحتی کردند.
https://jahannews.com/vdcb9abw5rhbs0p.uiur.html
jahannews.com/vdcb9abw5rhbs0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *