جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱۲
۴۵
روز دوم عملیات بزرگ «طوفان الاقصی»؛

تلفات صهیونیست‌ها به هزار نفر رسید/ شلوغی شدید فرودگاه‌ها/ آمریکا درخواست کمک نظامی اسرائیل را بررسی می‌کند/ افزایش شهدای غزه +فیلم و عکس

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 853669
ادامه درگیری سنگین مسلحانه داخل اراضی اشغالی، حملات خمپاره‌ای حزب الله علیه مناطقی در شمال اراضی اشغالی و حمله مجدد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از جدیدترین تحولات میدانی در فلسطین است.
تلفات صهیونیست‌ها به هزار نفر رسید/ شلوغی شدید فرودگاه‌ها/ آمریکا درخواست کمک نظامی اسرائیل را بررسی می‌کند/ افزایش شهدای غزه +فیلم و عکس
به گزارش جهان نيوز، عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی از دیروز شنبه آغاز شده و بنابر گفته بسیاری از کارشناسان منطقه و اذعان رسانه‌های صهیونیستی این عملیات شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای این رژیم است؛ رژیم صهیونیستی هم در پاسخ مناطق مختلف غزه را بمباران کرده و امروز یکشنبه نیز حزب‌الله لبنان مواضع نیروهای رژیم را هدف قرار داد و مسئولیت آن را نیز به عهده گرفت.

تنش‌ها و درگیری‌های بین دو طرف به بالاترین حد خود رسیده و احتمال ادامه و تشدید درگیری‌ها همچنان وجود دارد. این خبر به صورت لحظه‌به‌لحظه به‌روزرسانی می‌شود.

۲۱:۵۰ شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به ظن فلسطینی‌بودن یکدیگر را می‌کشند
شهرک‌نشینان صهیونیست و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی یکدیگر را به ظن فلسطینی‌بودن طرف مقابل، هدف تیراندازی قرار می‌دهند.

۲۱:۳۵ آخرین آمار شهدا و مجروحان فلسطینی
تاکنون در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ۴۱۳ فلسطینی از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن به شهادت رسیده‌اند و ۲۳۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

۲۲:۱۵ «بایدن» دستور حمایت از صهیونیست‌ها را صادر کرد
کاخ‌سفید اعلام کرد که در رایزنی تلفنی امروز با «نتانیاهو»، «بایدن» دستور حمایت بیشتر از صهیونیست ها را صادر کرده است.

۲۱:۰۰ اسارت صهیونیست‌های انگلیسی و آلمانی توسط حماس
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و مکزیک اعلام کردند که صهیونیست‌هایی از اتباع آن‌ها در اسارت حماس هستند.

۲۰:۴۰ تخریب مساجد و منازل در حملات هوایی رژیم صهیونیستی
حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تخریب مساجد، خانه‌ها و ادارات فلسطینی همچنان ادامه دارد و موج جدیدی از این حملات به نوار غزه آغاز شده است.

رسانه‌های عبری زبان به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نیروی هوایی ارتش این رژیم حملات گسترده‌ای را به شمال نوار غزه انجام داده است.

بانک مرکزی فلسطین نیز در منطقه الرمال واقع در غرب غزه هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی در محله السلاطینِ بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند. این جنگنده‌ها یک خانه دیگر نیز در شهرک الامل واقع در خانیونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

۲۰:۳۱ افزایش شمار کشته شدگان صهیونیست
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار صهیونیستهای کشته شده به ۷۰۰ و زخمی ها به ۲۱۵۰ افزایش پیدا کرده است که ۳۰۰ زخمی حال وخیمی دارند.

۲۰:۱۰ هدف قرار گرفتن منزل مسکونی در منطقه شجاعیه در شرق غزه
منابع فلسطینی از هدف قرار گرفتن یک منزل مسکونی در شرق غزه خبر دادند و از خارج کردن پیکرهای شهیدان از زیرآوار خبر دادند.

۱۹:۴۰ بمباران شدید بیت حانون در غزه
 
۱۹:۲ تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه
جنگنده‌های اسرائیلی یک مدرسه وابسته به سازمان ملل را در شهر غزه هدف قرار دادند. فلسطینیانی که خانه‌هایشان تخریب شده در این مدرسه بودند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی در ادامه جنایات خود علیه ملت و مقدسات فلسطین، مسجد "سعد الانصاری" در شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه را بمباران و با خاک یکسان کرد.
منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی از روز گذشته بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی را در نوار غزه تخریب و با خاک یکسان کردند.
 
۱۸:۴۵ افزایش شمار تلفات صهیونیستها
منابع عبری اعلام کردند که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۶۵۹ اسرائیلی کشته و ۲۱۵۶ نفر زخمی شدند.

۱۸:۴۰ موج جدید حملات موشکی مقاومت
مقاومت فلسطین موج جدیدی از موشک‌ها را روانه اراضی اشغالی کرده و آژیر هشدار برای چندمین بار در اراضی اشغالی به صدا درآمده است.
بر این اساس شهرک‌های صهیونیستی «نتیف هعسرا» و «ایرز» شاهد به صدا درآمدن آژیر هشدار بوده‌اند.

۱۸:۱۰ ماموریت پهپادهای انتحاری مقاومت فلسطین
ابومجاهد سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد که پهپادهای مختلف اعلامی از سوی مقاومت، انتحاری هستند و ماموریت‌های خود را به انجام رسانده‌اند.

ابومجاهد با اشاره به رشادت‌های مبارزان مقاومت در جریان عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: ما در برابر صحنه‌ای قهرمانانه هستیم که در قالب کلمات نمی‌گنجد.

سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین ادامه داد: تعداد اسرای دشمن تنها در صورتی اعلام می‌شود که رهبران مقاومت در مورد آن تصمیمی اتخاذ کنند. تعداد این اسرا بسیار بیشتر از انتظار دشمن است.

۱۷:۰۸ افزایش شمار شهدای حمله به غزه به ۳۷۰ و مجروحان به ۲۲۰۰
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار شهدا و مجروحان حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه افزایش پیدا کرده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار شهیدان و زخمی شدگان حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، شمار شهیدان به ۳۷۰ فلسطینی و مجروحان به ۲۲۰۰ افزایش پیدا کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در منطقه العطاطره در شهرک بیت لاهیا شمال غزه بمباران کردند. همچنین خیابانی در یافا و منزلی در رفح بمباران شد.

۱۷:۰۳ بلینکن: در حال بررسی درخواست کمک نظامی اسرائیل هستیم
وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: در حال بررسی درخواست کمک نظامی اسرائیل از آمریکا هستیم؛ این بدترین حمله به تل‌آویو از سال ۱۹۷۳ است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در تداوم حمایت از جنایت های اشغالگران قدس و در بحبوحه عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» اعلام کرد: اسرائیل درخواست کمک نظامی بیشتری از آمریکا کرده است. این درخواست در حال بررسی است و امروز در مورد آنها بیانیه ای صادر خواهیم کرد. ما بر اطمینان از نیازهای اسراییل تمرکز می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با «تروریستی» توصیف کردن اقدامات دفاعی فلسطینیان در غزه پس از بیش از ۱۶ سال محاصره ظالمانه از سوی صهیونیست ها گفت: نبردهای سختی در شهرک‌ های اسرائیلی اطراف غزه در جریان است و خبرهایی درباره کشته‌ شدن شهروندان آمریکایی در این درگیری‌ ها دریافت کردیم. این بدترین حمله به اسرائیل از سال ۱۹۷۳ است.

۱۶:۴۶ سامانه گنبد آهنین در نزدیکی مرز لبنان فعال شد/ بیانیه ارتش لبنان
رسانه‌های عبری زبان از فعال‌شدن سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان خبر دادند.

سامانه گنبد آهنین در شمال اراضی اشغالی و در نزدیکی مرز لبنان فعال شد و چندین موشک را پرتاب کرد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که این سامانه ضد موشکی در نزدیکی «کریات شمونه» و مرز میان اراضی اشغالی و لبنان موشک‌هایی را پرتاب کرده است.

از سوی دیگر منابع عبری گزارش دادند که کابینه رژیم صهیونیستی فردا و پس فردا تمامی مدارس اراضی اشغالی را تعطیل کرده است.

منابع لبنانی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی یک گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری را از سکوی موشک «الزاعوره» به سوی منطقه «الخریبه» حمله کرده است.

ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پس از بمباران و پرتاب موشک از مناطق جنوبی کشور به سوی مواضع دشمن اسرائیلی در اراضی اشغالی لبنان، یگان‌های نظامی دشمن از طریق توپخانه و تانک مناطق شبعا، حلتا، کفرشوبا و الهباریه را هدف قرار دادند.

۱۶:۱۶ خطوط هوایی فرانسه پروازها به تل‌آویو را لغو کردند
نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد در پی عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین و افزایش تنش‌ها در نوار غزه، ایرفرانس تمام پروازها به تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده است.

 دولت فرانسه اعلام کرد خطوط هواپیمایی ایرفرانس تمام پروازها به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده است.

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه دراین‌باره در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی BFM گفت: ایرفرانس پروازهای خود به تل آویو را به حالت تعلیق درآورده است.

۱۵:۵۲ حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به غزه
حملات سنگین هوایی رژیم صهیونیستی به غزه در حالی دقایقی قبل شروع شده است که گردانهای صلاح الدین شمار زیادی پهپاد انتحاری به اراضی اشغالی ارسال کرد.

 جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات سنگینی هوایی علیه غزه انجام دادند. بر اساس این گزارش، حملات بسیار شدید و سنگین به بیت حانون در شمال غزه انجام شده است.

خبرنگار المیادین هم از حملات سنگین به شمال غزه خبر داد. این درحالی است که مقاومت موفق به ساقط کردن پهپاد دشمن صهیونیست در بیت حانون در شمال غزه شد.

۱۵:۴۰ هلاکت ۴۴ نظامی و افسر صهیونیست از آغاز عملیات طوفان الاقصی
منابع عبری آمار جدیدی از نظامیان و افسران کشته شده از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر دادند.

 ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت شمار زیادی از نظامیان ارشد این رژیم در جریان عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم اعلام کرد که ۴۴ نظامی و افسر اسرائیلی در جریان عملیات طوفان الاقصی کشته شده‌اند.

از سوی دیگر شبکه المیادین به نقل از شبکه سی ان ان هم کشته شدن ۴۴ نظامی اسرائیلی و ۳۰ مسئول امنیتی رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

۱۵:۳۱ رژیم صهیونیستی رسماً علیه غزه اعلام جنگ کرد
دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیست اعلام کرد که کابینه این رژیم رسماً جنگ علیه غزه و آزادی عمل ارتش را تصویب کرده است.

 دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل امروز یکشنبه رسماً آغاز جنگ علیه نوار غزه را تصویب کرد.

بنابر گزارش شبکه «کان» رژیم صهیونیستی، نتانیاهو بدون انجام مشورت با وزرای کابینه، تصمیم به تصویب «بند جنگ» با نوار غزه گرفته است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با استناد به «بند ۴۰ الف» اعلام جنگ کرده است.

رژیم صهیونیستی آخرین باری که از این بند استفاده کرده در سال ۱۹۷۳ بود. اکنون ارتش رژیم صهیونیستی آزادی عمل کامل دارد و می تواند به صلاحدید خود به طور مستقل عمل کند، اگرچه موظف است به رهبری سیاسی گزارش دهد.

۱۵:۰۰ افزایش شمار تلفات صهیونیست‌ها/ ۱۰۰۰ نفر به هلاکت رسیدند
منابع عبری از افزایش شمار تلفات رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ کشته خبر دادند. معاریو در این باره گزارش داد که از روز گذشته تاکنون در عملیات طوفان الاقصی، ۱۰۰۰ اسرائیلی کشته شده‌اند.

این در حالی است که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع عبری آمار کشته های صهیونیست‌ها را ۶۰۰ نفر اعلام کرده است.

در همین حال وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جریان این عملیات تاکنون ۲۰۴۸ صهیونیست زخمی شده اند که در این بین وضعیت ۳۳۰ نفر وخیم و شرایط ۲۰ نفر دیگر بسیار وخیم است.
 
۱۴:۵۰ تداوم نبرد با گذشت بیش از ۳۰ ساعت از آغاز عملیات طوفان الاقصی
خبرنگار جنگی سرایا القدس امروز یکشنبه گزارش داد که نیروهای ویژه گردانهای قدس به همراه برادران خود در قسام به نبرد با دشمن صهیونیست با گذشت بیش از ۳۰ ساعت ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، در محورهای متعددی در شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه، نبرد همچنان ادامه دارد.
خبرنگار جنگی سرایا القدس گزارش داد: دشمن از پشت دیوار می جنگند و از پیشروی هراس دارد. آنچه ما نیاز داریم دعای مردم برای نیروهای جان برکفمان است.

کاربران فلسطینی در فضای مجازی این باره ضمن یادآوری جنایات رژیم صهیونیستی، عنوان کردند: باید روزی که فرزندت را برای کشتار فلسطینی‌ها به مرز غزه می‌فرستادی به فکر این روز می‌بودی که جنایت عاقب خوبی ندارد، امروز روزی است که این نظامیان باید حساب پس بدهند.

اظهار عجز و ناله‌های این صهیونیست در شرایطی مطرح شده که ۵ هزار فلسطینی زن و مرد در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند و تعدادی از آن‌ها بیش از سه دهه است که در اسارت هستند.

۱۳:۵۲ اعلام حالت آماده باش کامل در سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی
همزمان با ادامه نبرد مبارزان فلسطینی با اشغالگران در شهرک های اطراف غزه، تل آویو به سفیران خود در مناطق مختلف دنیا درباره خروج از منزل هشدار داد.

 منابع عبری امروز یکشنبه از دستوراتی خبر دادند که به سفارتخانه های این رژیم در سراسر دنیا داده شده است.


رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت اعلام کرد که اشغالگران حالت آماده باش در همه سفارتخانه رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.

۱۳:۵۳ ۷۵۰ اسرائیلی مفقود شدند/ گریه‌های پدر نظامی اسیر صهیونیست
منابع عبری زبان اعلام کردند که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۷۵۰ اسرائیلی در اراضی اشغالی مفقود شده و خبری از سرنوشت آن‌ها در دست نیست.

 روزنامه عبری زبان جروزالم پست امروز در گزارشی نوشت که طبق برآوردهای غیررسمی از آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین تاکنون ۷۵۰ اسرائیلی ناپدید شده‌اند.

تاکنون ده‌ها صهیونیست هم به اسارت گردان‌های قسام درآمدند و این گردان‌ها اعلام کرده که به زودی آمار واقعی اسرای رژیم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد.

یک صهیونیست در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به خاطر اسارت فرزند نظامی‌اش گریه و شیون و التماس می‌کند که او را آزاد کنید.

۱۳:۴۰ فرار صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی/ تل آویو دست به دامن قاهره شد
 منابع عبری با انتشار تصاویری از فرار گسترده صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی به دلیل نگرانی از پیامدهای عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین، خبر می دهند.
 
در همین رابطه، طی ساعات اخیر تصاویری از ازدحام صهیونیست‌ها در فرودگاه بن گوریون برای فرار از اراضی اشغالی در نتیجه تشدید تنش‌ها با نوار غزه منتشر شده است.
 
پایگاه خبری عبری زبان سروجیم نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای توقف حملات حماس به اراضی اشغالی دست به دامن مصر شده و از این کشور خواسته با حماس وارد مذاکره شود.

۱۳:۱۰ هلاکت ۱۵ صهیونیست در جنوب عسقلان/ «طوفان الاقصی ادامه دارد»
هلاکت ۱۵ صهیونیست در عملیات نفوذ نیروهای فلسطینی در جنوب عسقلان و تاکید گردان‌های القسام بر ادامه یافتن عملیات طوفان الاقصی از جدیدترین اخبار میدانی فلسطین است.

شبکه الجزیره به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد: مبارزان مسلح فلسطینی موفق شدند به منطقه «مفکیم» واقع در جنوب عسقلان نفوذ کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای فلسطینی در جریان این عملیات موفق شدند دست کم ۱۵ اسرائیلی را به هلاکت برسانند.

از سوی دیگر ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام اعلام کرد: ما طی ساعات گذشته توانستیم نیروهای تازه نفس را در برخی مواضع درگیری با نیروهای قبلی جایگزین کنیم.

۱۳:۰۵ رسانه‌های عبری: این یک جهنم واقعی است/ «نتانیاهو» مقصر فاجعه است!
رسانه های عبری در گزارش هایی رخدادهای ساعات اخیر در اراضی اشغالی را به منزله یک جهنم واقعی برای اسرائیلی‌ها توصیف کردند. رژیم صهیونیستی با وجود گذشت بیش از ۲۴ ساعت از آغاز عملیات غافلگیرکننده مقاومت فلسطین، همچنان در شوک طوفان الاقصی قرار دارد.

رسانه‌های عبری نیز در گزارش هایی با پرداختن به این تحولات، از وقوع یک فاجعه تمام عیار امنیتی، نظامی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی خبر داده و درباره پیامدهای این رخداد هشدار می دهند.

در همین رابطه، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در صفحه نخست خود نوشت: «شکست اسرائیل در جنگ اکتبر ۲۰۲۳؛ صدها نفر کشته شده و ده‌ها نفر ربوده شده‌اند؛ این یک جنگ درون خانه است».

روزنامه اسرائیل هایوم نیز امروز نوشت: «آنچه رخ داده یک جهنم واقعی در جنوب (اراضی اشغالی) است، این عملیات فلسطینی‌ها شکست بزرگ ما در سال ۲۰۲۳ ، همانند شکست در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است!»

روزنامه معاریو نیز امروز نوشت: بعد از گذشت ۵۰ سال از جنگ اکتبر ۱۹۷۳ اسرائیل (رژیم صهیونیستی) یک بار دیگر غافلگیر شد.

روزنامه جروزالم پست نیز نوشت: حماس یک جنگ کشنده علیه اسرائیل به اجرا گذاشت.

روزنامه هاآرتص اما نوک پیکان انتقادات خود را به سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشانه رفت و نوشت: نتانیاهو مسئول فاجعه ای است که اسرائیل رخ داده است!

۱۲:۵۱ کشته شدن ۲ گردشگر صهیونیست به دست پلیس مصر
یک منبع امنیتی مصری از هلاکت ۲ گردشگر صهیونیست به دست یکی از نیروهای پلیس مصر در شهر الاسکندریه خبر داد.

شبکه الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی مصری اعلام کرد که یکی از نیروهای پلیس این کشور با استفاده از سلاح شخصی خود به سمت گردشگران صهیونیست شلیک کرده و ۲ تن از آنها را به هلاکت رسانده است.

در همین راستا وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اخبار منتشر شده در خصوص حمله به گردشگران اسرائیلی در شهر الاسکندریه مصر را بررسی می‌کنیم.

همچنین شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: به سمت اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی در شهر الاسکندریه مصر تیراندازی شده است.

۱۲:۱۳ ورود ۳۰۰ مبارز فلسطینی دیگر به داخل شهرک‌ها/ از سرگیری حملات از لبنان به اراضی اشغال
منابع عبری با اذعان به ورود شمار دیگری از مبارزان مقاومت فلسطین به داخل اراضی اشغالی، از وضعیت بغرنج امنیتی رژیم صهیونیستی در پی تداوم درگیری‌های مسلحانه در این مناطق خبر دادند.

 کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برآوردها از این مساله حکایت دارد که امروز ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیروی مسلح دیگر از غزه وارد شهرک ها (اراضی اشغالی) شده‌اند.

در همین حال هم شبکه ۱۳ این رژیم به نقل از یک مقام صهیونیست اعلام کرد که شاهد یک شکست اطلاعاتی خطرناک هستیم و برآوردها حکایت از تداوم جنگ تا چند هفته است.
 

وضعیت مقر پلیس رژیم صهیونیستی در شهرک سدیروت پس از نبرد مبارزان مقاومت با اشغالگران
 
در تحولی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات راکتی از سمت لبنان به شمال فلسطین اشغالی ازسرگرفته شده است.

بنابر اعلام این منابع، تنش‌ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی میان حزب الله و دشمن صهیونیستی بالا گرفته است. شبکه الجزیره اعلام کرد که یک تانک صهیونیستی ۳ گلوله خمپاره به سمت مزرعه‌ای در مجاورت مزارع اشغالی شبعا در واکنش به حملات حزب الله شلیک کرده است. در همین حال نیز ارتش صهیونیستی از حمله خمپاره‌ای مجدد از داخل لبنان به سمت اراضی اشغالی خبر داد.

 ۱۲:۱۲ نصب مجدد چادر حزب‌الله بعد از حمله ارتش رژیم صهیونیستی
حزب الله لبنان مجدداً چادری را که ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز در حملات خود علیه مزارع شبعا هدف قرار داده بود، برپا کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که حزب الله لبنان چادری را که ارتش اسرائیل صبح امروز در حملات خود علیه مزارع شبعا هدف قرار داده بود مجدداً نصب کرد.

صبح امروز مرزهای مشترک میان لبنان و اراضی اشغالی شاهد تنش و درگیری بود به طوری که حملاتی علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

۱۲:۱۰ تقلای ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه شهرک‌های نزدیک غزه
تقلای ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه شهرک‌های نزدیک غزه و هشدار نسبت به احتمال وقوع عملیات در سراسر اراضی اشغالی از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات میدانی فلسطین است.  ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های اطراف نوار غزه را طی ۲۴ ساعت از این منطقه خارج کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرک‌های اطراف نوار غزه در شرایط خطرناکی به سر می‌برند و مسئولان این رژیم برای تخلیه این شهرک‌ها تلاش می‌کنند.

۱۱:۵۴ حمله موشکی گسترده مقاومت فلسطین علیه شهرک سدیروت
گردان‌های القسام از حمله موشکی گسترده نیروهای مقاومت فلسطین علیه شهرک صهیونیست نشین سدیروت در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در جدیدترین بیانیه خود اعلام کردند: حمله موشکی گسترده جدیدی علیه شهرک سدیروت با شلیک ۱۰۰ موشک آغاز شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حمله در واکنش به تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و تخریب منازل فلسطینی‌ها صورت گرفت.

۱۱:۳۹ شمار شهدای غزه به ۳۱۳ نفر رسید/ بمباران منازل رهبران سرشناس حماس
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که تا این لحظه ۳۱۳ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیدند. این وزارتخانه شمار مجروحان را هم ۱۹۹۰ نفر اعلام کرد. در بین این شهدا ۲۰ کودک فلسطینی نیز دیده می شوند.

بنابر اعلام منابع فلسطینی رژیم صهیونیستی تاکنون منازل رهبران حماس به شرح زیر را بمباران و تخریب کرده است: فتحی حماد، کمال أبو عون، أبو معاذ السراج، غازی حمد، صلاح البردویل، یحیی السنوار، محمود الزهار، نزار عوض الله و عصام الدعالیس.

۱۱:۳۵ فلسطینی‌ها نیازمند حمایت بین‌المللی هستند
عضو مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از از حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه اعلام کرد که مردم فلسطین همیشه در محاصره بوده‌اند و نیازمند حمایت‌های بین‌المللی هستند.

 ایلهان عمر عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حملات پی‌درپی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه و حمایت دولت آمریکا از این حملات وحشیانه اعلام کرد که مردم فلسطین نیازه به حمایت بین‌المللی دارند.

۱۰:۵۴ شمار کشته‌های صهیونیست‌ها به ۳۵۰نفر رسید/ آغاز روند تخلیه شهرک‌های اطراف غزه
منابع عبری اذعان کردند که شمار تلفات رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی به ۳۵۰ نفر رسیده است.  دوایر نظامی رژیم صهیونیستی که به تدریج در حال خروج از شوک وارد شده از سوی مقاومت فلسطین هستند، آمارهایی را از تلفات بالای نظامی خود منتشر کردند.

پس از اعتراف ارتش صهیونیستی به کشته شدن تعداد زیادی از نظامیانش از جمله چند افسر عالی رتبه، پلیس صهیونیستی نیز امروز اعلام کرد که دستکم ۳۰ نفر از نیروهای پلیس دیروز در درگیری با کوماندوهای حماس کشته‌ شده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کشته‌های اسرائیلی در جریان نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۳۵۰ نفر رسیده است. شمار مجروحان نیز به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیده و تاکنون نیز ۷۵۰ اسرائیلی در جریان عملیات طوفان الاقصی مفقود شده‌اند.

دشمن صهیونیستی به دنبال شکست مفتضحانه دیروز از مقاومت غزه و تداوم حملات مبارزان فلسطینی، بنا بر اعلام کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تخلیه شهرک‌های واقع در چهار کیلومتری غزه را آغاز کرده و ساکنان آن‌ها را به مناطقی دیگر منتقل می‌کند.

۱۰:۴۲ گریه و زاری افسر صهیونیست به دلیل ترس از رویارویی با مبارزان مقاومت
رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی رژیم صهیونیستی تصاویری از خواهش و التماس یک افسر صهیونیست برای عدم اعزام به جبهه نبرد با غزه منتشر کرده‌اند. این نظامی صهیونیستی از این که برای اعزام به این منطقه انتخاب شده ناراحت است و ناله می‌کند.
 
۱۰:۰۰ تداوم درگیری‌های سنگین میان مقاومت و صهیونیست‌ها در داخل اراضی اشغالی
گردان‌های القسام امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: رزمندگان فلسطینی همچنان در حال نبرد با دشمن صهیونیستی در چند موضع در داخل اراضی اشغالی فلسطین هستند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این درگیری‌ها مشخصاً در اوواکیم، سدیروت، یادمردخای، کفار عزه، بئیری، یتید و کیسوفیم در جریان است.

گردان‌های القسام اعلام کردند: یگان توپخانه ای از نیروهای فلسطینی با شلیک خمپاره‌ها در اوفاکیم، سدیروت، یادمردخای و دیگر مناطق پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر پلیس رژیم صهیونیستی امروز اذعان کرد: نیروهای فلسطینی هنوز در برخی مناطق جنوبی حضور دارند. ما هنوز نمی‌توانیم اعلام کنیم که آنها را شکست داده‌ایم.

این در حالیست که رسانه‌های عبری زبان به نقل از خانواده‌های صهیونیست گزارش دادند: ما به شدت نگران هستیم. هیچ کسی نیست که با او صحبت کنیم. ما کاملاً احساس ناتوانی و عجز می‌کنیم.

۹:۳۰ هلاکت چندین فرمانده صهیونیست در جریان عملیات طوفان الاقصی
ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت «حان بورخام» معاون فرمانده یگان ویژه مجلان خبر داد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در میان کشته شدگان در جریان عملیات طوفان الاقصی، فرمانده تیپ ناحال، فرمانده یکی از گردان ها، معاون فرمانده یگان ماجلان، فرمانده یک گروهان و فرمانده یک دسته در جبهه داخلی دیده می شوند.

تصویر منتشر شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره کشته شدگان نظامی خود در عملیات طوفان الاقصی

۹:۲۰ هدف قرار گرفتن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در داخل مزارع شبعا
پهپادهای جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در حریم هوایی مزارع شبعا و مناطق العرقوب و حاصبیا واقع در لبنان به پرواز درآمدند. گزارش های رسانه ای از هدف قرار گرفتن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه زبدین واقع در داخل مزارع اشغالی شبعا حکایت دارد.
 
۹:۱۳ تخلیه سفارت رژیم صهیونیستی در اردن از ترس وقوع حملات
روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که رژیم صهیونیستی نیروهای خود را از سفارتخانه این رژیم در پایتخت اردن خارج کرده است. بر اساس گزارش این روزنامه، اقدام رژیم صهیونیستی در این خصوص بعد از عملیات نیروهای مقاومت فلسطین به نام طوفان الاقصی و از ترس گسترش دایره اعتراضات و تظاهرات مقابل سفارت تل آویو در اردن صورت می‌گیرد. مردم اردن روز گذشته یک تجمع در حمایت از عملیات طوفان الاقصی نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

۹:۱۰ وخامت حال ۲۰۰ صهیونیست زخمی شده در عملیات طوفان الاقصی
المیادین به نقل از رسانه های عبری زبان: حدود ۲۰۰ صهیونیست زخمی شده در بیمارستان های شامیر، شیبا، برزیلای، ایکولوف و شاعری تسیدیک بستری هستند که در شرایط بسیار وخیم قرار داشته و از آنها قطع امید شده است.

۹:۰۰ بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی
مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ‏" أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ‎ ‎اللَّهَ‎ ‎عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ"‏
در مسیر آزادسازی مابقی اراضی اشغال شده لبنان و در حمایت از مقاومت پیروزمند فلسطین و ملت مجاهد و صبور فلسطین، نیروهای وابسته به گروه شهید حاج عماد مغنیه در مقاومت اسلامی لبنان صبح امروز یکشنبه سه موضع متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا واقع در لبنان را هدف قرار دادند. این مواضع عبارتند از منطقه الرادار، زبدین و رویسات العلم. حملات صورت گرفته با استفاده از تعداد زیادی خمپاره و موشک های نقطه زن صورت گرفت و مستقیما به اهداف مورد نظر اصابت کرد.
 
۸:۴۵ حملات خمپاره ای و موشکی حزب الله لبنان علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی
المیادین: حزب الله لبنان اعلام کرد که این حملات با استفاده از تعداد زیادی از خمپاره ها و موشک های نقطه زن صورت گرفت و مستقیما مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

مواضع هدف قرار گرفته شده ارتش رژیم صهیونیستی عبارتند از الرادار، زبدین و رویسات العلم.

۸:۳۰ حملات خمپاره ای و موشکی حزب الله لبنان علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی
المیادین: حزب الله لبنان اعلام کرد که این حملات با استفاده از تعداد زیادی از خمپاره ها و موشک های نقطه زن صورت گرفت و مستقیما مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

مواضع هدف قرار گرفته شده ارتش رژیم صهیونیستی عبارتند از الرادار، زبدین و رویسات العلم.

۸:۰۰ هدف قرار گرفتن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در داخل مزارع شبعا
الجزیره: پهپادهای جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در حریم هوایی مزارع شبعا و مناطق العرقوب و حاصبیا واقع در لبنان به پرواز درآمدند.

گزارش های رسانه ای از هدف قرار گرفتن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه زبدین واقع در داخل مزارع اشغالی شبعا حکایت دارد.

۷:۲۰ افزایش آمار صهیونیست‌های زخمی شده در عملیات طوفان الاقصی
از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تعداد زخمی‌های عملیات طوفان الاقصی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تاکنون هزار و ۸۶۴ صهیونیست در جریان این عملیات زخمی شده و به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی منتقل شده‌اند.

سرگرد «سهار محلوف» فرمانده گردان ارتباطات ۴۸۱ تیپ غزه یکی از کشته‌های عملیات طوفان الاقصی

شب گذشته گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر آن بود که شمار کشته‌های صهیونیست‌ها در جریان جنگ طوفان الاقصی به ۳۰۰ نفر افزایش یافت.

۷:۰۰ افزایش شمار شهدا و زخمی‌های حملات رژیم صهیونیستی به غزه
وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.
این وزارتخانه در جدیدترین آمار اعلام شده تاکید کرد که تاکنون در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه ۲۵۶ شهروند فلسطینی از جمله ۲۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش در جریان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون هزار و ۷۸۸ شهروند فلسطینی از جمله ۱۲۱ کودک زخمی شده‌اند.

روز گذشته گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن بود که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۹۸ فلسطینی شهید و ۱۶۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از ظهر روز گذشته چندین بار مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرد.

۶:۳۰ حمله مجدد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه
شبکه المیادین امروز از شروع مجدد حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داد.

ایاد البزم، سخنگوی وزارت کشور و امنیت ملی فلسطین روز گذشته اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی صدها حمله هوایی را در مناطق مختلف نوار غزه انجام داده و برخی منازل مسکونی و ساختمان‌های غیرنظامی و خدماتی را هدف قرار داده است.
https://jahannews.com/vdcepx8vojh8npi.b9bj.html
jahannews.com/vdcepx8vojh8npi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه به حملات ادامه ندهند و غافلگیری بیشتری انجام نشود نشل کشی شدیدی در انتظار غزه خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
جنگ جنگ تا پیروزی
Iran, Islamic Republic of
مقاومت باید ادامه دهد و پیشروی کند
Iran, Islamic Republic of
نباید اجازه بدهند رژیم صهیونسیتی ابتکار عمل را در دست بگیرد همچنان باید به رژیم صهیونسیتی حمله کرد
Iran, Islamic Republic of
نترسید خدا با ماست
شمعون
Iran, Islamic Republic of
اگر اسرائیل به ایران حمله هوایی کند، چی؟
Iran, Islamic Republic of
صهیونیست ها راست میگن مواظب خودشون باشن ایران پیشکش که اگه پای ما بیاد وسط دیگه در همون لحظات اول دنیا اصلا یادشه نخواهد اومد که صهیونیستی بوده
حیدر کرار
Iran, Islamic Republic of
فعلا پوشکا رو ببندید
Iran, Islamic Republic of
جواب اون دوتایی قبلی را نمی تونه بده. به ایران حمله کنه زمان مرگش در همان روز فرا می رسد.
Iran, Islamic Republic of
اسقاطیل (اسرائیل) همین الان هم با ایران داره میجنگه ...
Iran, Islamic Republic of
جرات نداره چون اسرائیل با خاک یکسان میشه
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
اولا حاضریم جان هایمان رو مقابل دشمن قرار دهیم و خدای ما بسیار قوی تر است.تو بگو اگر زلزله ی ده ریشتری در تل آویو آمد چی؟
Iran, Islamic Republic of
سلام بر حسین شهید
Iran, Islamic Republic of
منتظریم بسم الله
Iran, Islamic Republic of
دست و پای ایرانو نبستن که
تازه رژیم جعلی چنین حماقتی نمیکنه که به ابرقدرت منطقه چپ چپ نگاه کنه
Iran, Islamic Republic of
شما نگران نباش جرعتشو ندارن که حمله هوایی کنه اینها فراری های خیبر هستند
Iran, Islamic Republic of
ما از خدامونه حمله کنه ما اینجا داریم انتظار میکشیم بزنه سرش یه خریتی ازش سر بزنه یه موشک طرف ایران شلیک کنه
قسم میخورم تا نابودیش به دو ساعت نکشه !
Iran, Islamic Republic of
اگر اسرائیل این کار رو انجام بده یعنی با دست خودش، قبر خودش رو کنده و فاتحه‌اش ظرف یکی دو ساعت خونده میشه. واسه همینه که عین یه سوسک از ایران میترسه
Iran, Islamic Republic of
بریتانیا نه انگل ستان صغیر
Iran, Islamic Republic of
همون انگل ستان بهترین اسمه
Iran, Islamic Republic of
الآن بهترین موقعیت برای ورود حزب الله و سایر نیروهای جبهه مقاومت به فلسطین اشغالی و ریشه کن کردن این غده سرطانی و جرثومه فساد و آدمکشی در منطقه و جهان برای همیشه است.
سید سمکو
Greece
محض رضای خدا بیخیال نشید که بیچاره می شید. مرگ یک بار شیون یک بار. بزنید اسرائیل رو با خاک یکسان کنید که دیگه از این فرصتها پیش نمیاد
علی
United Arab Emirates
حاج قاسم، تو به فلسطینی ها جرأت «طوفان» دادی...

طوفان الاقصی
Iran, Islamic Republic of
لطفا اخبار را با درج ساعت به روز رسانی کنید .
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسرائیل
حسین
United Kingdom
جلوتر باید فرودگاه و روش زوم میکردن روزه بعد میزدن
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسرائیل جهانخوار
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم به فضل الهی غزه به کرانه باختری وصل شود.
نه
Iran, Islamic Republic of
خداوند فلسطینی ها را موید و منصور و محفوظ بدارد ان شاالله.
نیک
Iran, Islamic Republic of
چنین عملیاتی نیاز بود درود بدرزمندگان فلسطین صهیونیست ها را عزادار کنید اجرتان با امام زمان عج ما اماده جنگیم
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله لاحول ولاقوه الا بالله خداوندا شکرت
نیک
Iran, Islamic Republic of
من خیلی خوشحالم کاش میتوانستم کمک کنم فقط دعا برای مردم فلسطین رزمنده دفاع مقدس هستم اماده جنگ هستم اگر نیا ز باشد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من هم حمله حماس به اسرائیل ملعون، بسیار شاد و خوشحال هستم. وای متاسفانه در صفحه نخستِ شما هیچ خبری از زلزله هرات نیست
Iran, Islamic Republic of
الان وقت جنگ نه بررسی زلزله
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
اَی نتانیاهو خبیث کودک کُش،موقعی که در نشست عمومی سازمان ملل بلُف میکردی و ایران را تهدید به حمله هسته ای میکردی باید هواست میبود که قپی درکردن هزینه داره-حالا سربازان اسلام از سرزمین های اشغالی جهنمی برات ساختن که فقط میتونی دستوپا بزنی-احساس میکنم ایستاده خودتو خالی میکنی.،
United Arab Emirates
همه مسلمانان و آزادگان جهان باید علیه اسرائیل قیام کنند و این رزیم وحشی را نابود کنند ،
حسام
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه یه عده تحلیلشون در حد شکم هستش امریکا بارها گفته خط قرمز من اسراییله اگر جنگ قرار باشه جدی تر بشه قطعا امریکا و متحدانش حمایت مستقیم از اسراییل خواهند کرد ..
Iran, Islamic Republic of
چرااینقدر می ترسید؟اگرکاری بلدبودن ازسوریه لبنان عراق فرار نمی کردن
رضا
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل ، اسرائیل ، نابـود باید گردد
تخت خواب (بنیامین) تابوت باید گردد
Iran, Islamic Republic of
سلام ایران و جهان اسلام از فلسطین باید حمایت جانی و مالی و تسلیحاتی کند همانطور که آمریکا از اسرائیل میکنددیگروقت نشان دادن قدرت اسلام به آمریکا رسیده‌وانتقام گرفتن از قاتل مدارا نمی خواد درصورت نیاز ما حاضریم به کمک مردم و مجاهدان فلسطینی بریم
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراییل
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كمك نظامي امريكا هم دردي از رژيم اشغالگر دوا نمي كند همانطور كه كمك هاي نظامي اروپا و امريكا
به اوكراين افاغه نكرد
Iran, Islamic Republic of
احسن به نیروهای مقاومت تبارکت الله کار را تمام کنید مردان خدا
حمزه
Iran, Islamic Republic of
فعلا فلسطینی ها دارن کوشش میکنن تا اسراییل مهمات رو خالی کن روی غزه بعد یک عملیات گاز انبری با حضور چند کشور اسرائیل از روی نقشه جهان برداشته می‌شود