سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۳

واکنش سه مرجع تقلید به اظهارات علوی بروجردی

شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 853641
با وجود تصریح مراجع کنونی و گذشته مبنی بر این که بهائیت در میان همه مسلمانان یک انحراف اعتقادی و فرقه ضاله است، آقای علوی بروجردی بار دیگر با حاشیه سازی و این بار به بهانه کرامت انسانی، به دنبال مشروعیت بخشی به این فرقه منحرف است.
واکنش سه مرجع تقلید به اظهارات علوی بروجردی
به گزارش جهان نيوز به نقل از رسا، حجت الاسلام سید محمدجواد علوی بروجردی با تکرار مواضع قبلی اش درباره بهائیت به دفاع تلویحی از این فرقه ضاله با عنوان حفظ حقوق و کرامت انسان ها در اسلام پرداخت.

با وجود تصریح مراجع کنونی و گذشته مبنی بر این که بهائیت در میان همه مسلمانان یک فرقه منحرف و ضاله است و مواضع اخیر برخی از مراجع از جمله حضرات آیات: ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و جعفر سبحانی در این باره، دفاع دوباره آقای علوی بروجردی از فرقه بهائیت و حاشیه سازی او که با استقبال معاندین و ضد انقلاب همراه شده، در این باره جای تامل فراوان دارد.

در ادامه نگاهی به مواضع صریح مراجع تقلید درباره فرقه ضاله بهائیت می اندازیم.
 

بهائیت ابزار آمریکا برای ضربه زدن به اسلام است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز چند ماه قبل با انتقاد از مواضع و اظهارات آقای علوی بروجردی، بهائیت را ابزار آمریکا برای ضربه زدن به اسلام دانسته بود و با تاکید بر این که مبادا کسانی به این فکر بیفتند که به آن‌ها رسمیت بدهند، تصریح کرده بود به آن آقای محترم که این عقیده را اظهار داشته، توصیه می کنم که یک دوره تاریخچه پیدایش این جمعیت را بخوانند و ببینند که اصلا صحبت مذهب در کار نیست. چه خوب است که در این جاها با احتیاط قدم بردارند و ناگهان ابراز نظری نکنند که بر خلاف مصالح اسلامی است. شما و آن آقای محترم در فکر اصلاح این مساله باشید. نکند دشمنان سوء استفاده کنند و بگویند که بهایی ها هم در جمهوری اسلامی یک اقلیت مذهبی شدند. ان شاء الله آن آقای محترم هم جبران خواهد کرد و مساله در همین جا پایان می پذیرد که این گروه سیاسی طمع نکنند.
 

بهائیت ساخته و پرداخته استکبار است
حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار عده‌ای از فضلا و مبلغین حوزه علمیه با انتقاد از مواضع مطرح شده در حمایت از فرقه ضاله بهائیت تاکید کرده بود: متاسفانه شما می بینید عده ای بدون توجه، بعضی از فرق را مطرح می کنند که ساخته و پرداخته شده استکبار هستند که یکی از آنها بهائیت است؛ بهائیت یک فرقه ساخته شده است که از طرف استکبار تأسیس و ترویج شده است. بنده به خاطر دارم استاد بزرگوار ما آیت الله العظمی بروجردی (رحمت الله علیه) پرچم‌دار مبارزه با بهائیت شد و به ما تکلیف می فرمودند نسبت به این فرقه منحرف روشنگری کنیم و بنده خودم در همان زمان جلساتی علمی را در حوزه تشکیل دادم. من از افرادی که این مسائل را مطرح می کنند می خواهم حتما دقت کنند تا حتی ناخواسته مطلبی مطرح نشود تا عده ای سوء استفاده کنند.
 

بهائیت در میان همه مسلمانان یک انحراف اعتقادی و فرقه ضاله است
حضرت آیت‌اللّه ‌سبحانی نیز در پیامی به نشستی تخصصی درباره فرقه بهائیت تاکید کرده بود که بهائیت از ابتدای شکل‌گیری، در میان همه مسلمانان به عنوان یک انحراف اعتقادی و فرقه ضالّه شناخته شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، شماری از اساتید و علمای حوزه نیز اظهارات آقای علوی بروجردی در دفاع از فرقه ضاله بهائیت را مورد انتقاد علمی قرار داده اند و اظهارات وی را خلاف فقه اسلامی و اعتراض به قرآن ارزیابی کرده اند.
https://jahannews.com/vdceex8vzjh8npi.b9bj.html
jahannews.com/vdceex8vzjh8npi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر کسی میخواد با بهاییت آشنا بشه
کتاب صبحی که کاتب وحی عبدالبها بوده و در دهه ۴۰ شمسی چاپ شده رو بخونه تا بدونه این موجودات چقدر پست و پلید هستند
Iran, Islamic Republic of
باید از امام زمان عج واز امت شیعه عذرخواهی کند ونسبت به فرقه ضاله ابراز برائت نماید
علی
Iran, Islamic Republic of
دوکتاب نیز موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی در باره تشکیلات بهائیت منتشره کرده که مطالعه آن به شناخت این تشکیلات کمک می کند.