يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۸

رئیسی: مدیران ناکارآمد استانی سریع عزل شوند

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 853075
برخی مدیران ناکارآمد در استان‌ها که باعث نارضایی مردم شده‌اند هرچه سریع‌تر عزل شوند و برخی منابع استانی که خارج از اختیار و یا نظارت استانداران هزینه می‌شود، تعیین تکلیف شود.
رئیسی: مدیران ناکارآمد استانی سریع عزل شوند
به گزارش جهان نيوز، سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در ادامه نشست‌های ماهانه با استانداران مشکلات ساختاری در نظام اجرایی و تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت را مانع بزرگ حل مسائل استان‌ها خواند و با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت مردمی رفع همین موانع از پیش روی مدیران است، کارگروهی را مامور بررسی تمرکززدایی و چگونگی واگذاری برخی اختیارات لازم به استانداران کرد.

در این نشست استانداران قم، سمنان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، خراسان شمالی، خوزستان، هرمزگان و بوشهر حضور داشتند که ضمن ارائه گزارشی از فرصت‌های استان‌های محل ماموریت خود، برخی چالش‌ها و موانع پیش‌روی توسعه و یا مدیریت اجرایی در سطح ملی و یا استانی را تبیین کردند.

همچنین ناکافی بودن اختیارات استانداران برای اداره امور و تمرکز اختیارات در مرکز، موانع قانونی در نظام بروکراسی برای مدیریت بهتر منابع، مشکلات برخی واحد‌های تولیدی و معدنی و مناطق آزاد در استان‌ها، موانع محیط‌زیستی در مسیر توسعه استان‌ها، تصمیمات معطل مانده در استان‌ها به‌ویژه در موضوع مولدسازی و موانع ایجاد شده برای تجارت مرزی و رونق گردشگری از جمله مشکلاتی بود که استانداران با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

عزل سریع برخی مدیران ناکارآمد در استان‌ها
تسریع در رفع موانع مولدسازی دارایی‌های دولت در استان‌ها با هدف تقویت و سرعت بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی، تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات مردم در آبادان و خرمشهر با منطقه آزاد، عزل سریع برخی مدیران ناکارآمد در استان‌ها که باعث نارضایی مردم شده‌اند و تعیین تکلیف برخی منابع استانی که خارج از اختیار یا نظارت استانداران هزینه می‌شود، از جمله تصمیمات این جلسه بود که رئیس جمهور دستورات لازم را در ارتباط با اجرا و پیگیری آن‌ها صادر کرد.
https://jahannews.com/vdcfemdctw6dtxa.igiw.html
jahannews.com/vdcfemdctw6dtxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ع ش
Iran, Islamic Republic of
هرچند دیر اما ماهی را هروقت از اب بگیری تازه است و جلوضرر را منفعت
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی عزیز دل
Iran, Islamic Republic of
شاخص های این امر چیست؟
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور خیلی راه دور نروید که در نزدیکی های خود شما احتمالا هستند کسانی که باید بروند
مردم
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور ، استان خراسان جنوبی را دریابید .
Iran, Islamic Republic of
استان ما تا دلتون بخواد از این مدیران جا مونده از دولت قبلی هست ...
Ireland
رسیدگی بیشتر به جایگزینی مدیران ناکارامد وزارتخانه ها نیز خواست مردم است
بابک
Germany
جناب رئیس جهمور
برخی از همون استاندارانی که در جلسه شما بودند ناتوان هستند