يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۴

بالاخره همیشه پهلوان یا سیل ریاکاری؟!

يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 852873
خوانش ذهن و قلب و نیت ریاکاران ساده نیست و فقط به‌کار تیتر زدن در تمجید همسویان و در نقد ناهمسویان می‌خورد.
به گزارش جهان نيوز، روزنامه جوان نوشت: روزنامه سازندگی با عکس تمام‌صفحه از رسول‌خادم قهرمان و رئیس اسبق فدراسیون کشتی که برای کمک به سیل‌زدگان آستارا یخچالی را روی دوش دارد، از تیتر «همیشه‌پهلوان» استفاده کرده است. رسول خادم قابل‌احترام است، اما رویکرد سازندگی قابل تأمل! اگر ادعا کنیم که سازندگی به خاطر واکنش‌های سیاسی خادم در سال گذشته، از این تصویر او یک «همیشه‌پهلوان» می‌سازد و اگر مثلاً همین یخچال با همین عکس از علیرضا دبیر منتشر می‌شد، احتمال قوی تیتر و عکس سازندگی «سیل ریاکاری» بود، ممکن است این را نهایت بدبینی بدانید. ولی خب سازندگی قبلاً در سیل امامزاده‌داوود همین تیتر «سیل ریاکاری» را برای بازدید برخی سیاسیون از آن سیل به‌کار برده بود! باز ممکن است بگویید سیاسی با ورزشی فرق دارد. بله! فرق دارد و آن حرکت سیاسیون هم قابل تأیید نبود، اما خوانش ذهن و قلب و نیت ریاکاران ساده نیست و فقط به‌کار تیتر زدن در تمجید همسویان و در نقد ناهمسویان می‌خورد.


به‌عنوان روزنامه‌نگار که با رویکرد کلی روزنامه سازندگی آشنا هستیم، انتظار داشتیم نویسندگان این روزنامه حسابی رطب‌ویابس ببافند که مثلاً اگر ایشان به آستارا نمی‌رفت، کس دیگری یا وسیله دیگری برای کمک به مردم نبود؟! یا آیا الان همه مشکلات مردم آستارا حل شد؟! یا آیا مشکل آن‌ها حمل یک یخچال بود؟! و از این قبیل که در موارد مشابه و در همان مورد سیل امامزاده داوود به نمونه‌هایی از آن پرداخته بودند.


کار ورزشکارانی که به کمک محرومان و درماندگان می‌روند، حتی اگر با نیت خالصانه نباشد، برای تبلیغ نیکوکاری، خوب و شایسته است و باید از همان عکس‌هایی که خود آن‌ها یا همراهانشان منتشر می‌کنند برای تبلیغ و تمجید از آنان استفاده کرد، اما از همه ورزشکاران نه فقط آن‌ها که با نیات سیاسی ما همراه هستند، در آن صورت دیگر این‌ها پهلوان مردم نیستند، پهلوان شما هستند! باید مواظب بود که پهلوانان را دیگر خراب نکنیم. مثل بیشتر جا‌هایی که اسم سازندگی روی آن رفت و خرابه‌ای باقی ماند!
https://jahannews.com/vdca0unae49nma1.k5k4.html
jahannews.com/vdca0unae49nma1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
لابد از فردا همه بار می ذارن روی دوششون که، بله ببینید ما چقدر زحمتکشیم و به مردم کمک می کنیم
Iran, Islamic Republic of
ایشون یه مقدار از اون اموالی که از بیت المال گرفته به مردم بده اونم ناشناس اگر صداقت داره و برای مردم می خواد کار کنه
محمودطاهری والا
Iran, Islamic Republic of
چرااینقدربشما فشارواردشده جناب روزنامه نگارکمی بقول خارجی ها واجنبی ها ریلکس باش .متعادل باش که تمام مصیبت ماازافراط وتفریط است..