پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

شاخص بورس هفته دوم مهر را نزولی آغاز کرد

شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 852812
بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات ۱۳ هزار و ۴۲۶ واحد افت داشت.
شاخص بورس هفته دوم مهر را نزولی آغاز کرد
به گزارش جهان نيوز، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، هشتم مهر ماه) ۱۳ هزار و ۴۲۶ واحد افت داشت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۵۰ واحد ایستاد.

بر اساس گزارش ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۳۳۱۱ واحد کاهش به ۷۱۵ هزار و ۳۱۵ واحد و شاخص قیمت با ۱۸۸۱واحد کاهش به ۴۰۶ هزار و ۴۵۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۸ میلیارد و ۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۸۲ میلیارد ریال معامله شد.

شرکت‌های ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی) با ۲۲۲۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۰۵۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۴۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۷۲۳ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۱۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۹۶ واحد، سرمایه‌ گذاری شاهد (ثشاهد) با ۱۲۰ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۱۴ واحد، بانک اقتصادنوین‌ (ونوین) با ۹۵ واحد و صنایع سیمان دشتستان (سدشت) با ۹۳ واحد بیشتر اثر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

سرمایه‌ گذاری شاهد (ثشاهد)، تامین سرمایه کاردان (تکاردان)، ایران خودرو (خودرو)، زامیاد (خزامیا) و سیمان اصفهان (سصفها) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز با ۹۳ واحد کاهش به ۲۶ هزار و ۱۲ واحد رسید. در این بازار بیش از ۷ میلیارد و ۲۱۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

ایران خودرو دیزل (خاور)، بهمن دیزل (خدیزل)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی) و بیمه پاسارگاد (بپاس) تاثیر منفی در شاخص فرابورس داشتند.

مولد نیروگاهی تجارت فارس (بمولد)، بانک دی (دی)، توسعه فن افزار توسن (فن افزار)، بهمن دیزل (خدیزل)، نیان الکترونیک (نیان) و ایران خودرو دیزل (خاور) در نمادهای پُرتراکنش فرابورس قرار داشتند.
https://jahannews.com/vdcdfx0jxyt0kj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfx0jxyt0kj6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *