دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۰

هشدار رئیس دیوان عدالت درباره رتبه‌بندی معلمان

جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 852649
رئیس دیوان عدالت اداری کشور درباره اجرای درست قانون رتبه‌بندی معلمان هشدار داد و گفت: استعداد شکایت و زمینه افزایش پرونده در این حوزه وجود دارد.
هشدار رئیس دیوان عدالت درباره رتبه‌بندی معلمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری کشور درباره وضعیت پرونده‌های رتبه‌بندی معلمان در دیوان عدالت اداری گفت: در خصوص رتبه‌بندی معلمان تعدادی پرونده به دیوان آمده است که تعداد این پرونده‌ها با توجه به جمعیت معلمان بسیار ناچیز است، اما استعداد این وجود دارد که اگر به مقررات قانونی از سوی وزارت آموزش و پرورش توجه نشود طبیعتاً استعداد شکایت و زمینه افزایش پرونده وجود دارد.
هرکسی احساس کند که حقش ضایع شده قطعاً در نخستین گام شکایت می‌کند فلذا از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم که عنایت ویژه‌ای به معلمان در حوزه رتبه‌بندی داشته باشد و حقشان به صورت شفاف در رتبه‌بندی به معلمان داده شود تا کمتر شاهد شکایت فرهنگیان عزیز و زحمتکش باشیم.

وی به پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری کشور اشاره کرد و گفت: بیشترین پرونده‌ها مربوط به شهرداری‌ها است که در حوزه کمیسیون ماده ۱۰۰ است؛ تا به امروز تعدادش زیاد بود، ولی با این قانونی که اخیراً در بودجه ۱۴۰۲ یک تبصره ۶ به آن توسط قانون گذار تصویب شد یک مقدار پرونده‌های ورودی دیوان را کنترل کرد. در این تبصره یک قانونی به نفع مردم تصویب شد که خوشبختانه بخشی از ورودی را کنترل کرد. بعد از این موضوع بیشترین تعداد پرونده مربوط به امور استخدامی اعم از تبدیل وضعیت است. پرونده‌های مربوط به وزارت بهداشت و همینطور سازمان تأمین اجتماعی در مراحل بعدی است.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ملاک ما در دیوان عدالت عمل به قانون است. هر سازمان و یا دستگاهی خلاف آن عمل کند ما در دیوان با آرای صادره برخورد می‌کنیم؛ اگر طبق قانون رأی صادر شده باشد تأیید می‌کنیم و در این غیر صورت رأی را نقض می‌کنیم.
https://jahannews.com/vdcba5bw9rhbs0p.uiur.html
jahannews.com/vdcba5bw9rhbs0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
....
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
بازهم دوست دارم به جامعه خدمت کنم چون دل سرد شدیم بازنشسته ۱۴۰۰ هستم حکم رتبه زدند ولی پول ندادن به عنوان حق التدریس دوست دارم ولی دلسرد شدیم با۳۲سال سابقه ولی پول رتبه بندی ندادند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دیوان ورود کنه به سازمان برنامه و بودجه که چرا اجازه استخدام بیشتر به همه سازمانها مخصو صا اموزش و پرورش را نمی دهد
Iran, Islamic Republic of
....
ی دبیر
Iran, Islamic Republic of
والا با ۲۶ سال سابقه رتبه ۱ شدم
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون رتبه بندی شامل بازنشسته های مهر ۱۴۰۰میشود ولی متاسفانه هنوز نه حکمی نه حقوقی برای ما درنظر گرفتند. هروز هم اقای وزیر به ما وعده سر خرمن میدهد ونارضایتی خیلی زیاد شده مسولین یه فکری بکنن.
Iran, Islamic Republic of
سلام
کاملا درسته من هم مهر ۱۴۰۰ بازنشست شدم رتبه بندی شامل من هم شده اما دریغ از زدن حکم وپرداخت حقوق
معلم ستم دیده
Iran, Islamic Republic of
خدا کند یکی به داد ما برسد تا جواب اعتراض هایمان را بدهند
Iran, Islamic Republic of
لطفا تکلیف فرهنگیان که سال 401 بازنشست شده و شامل رتبه بندی شده اند اما حکم بازنشستگی آنها بر اساس سال بدون رتبه بندی صادر شده و تاکنون حکم رتبه بندی صادر نشده را مشخص کنید.
【جمال خسروی
Iran, Islamic Republic of
دارای۲۸سال خدمت با مدارک معتبروقانونی ودارای۴فزند در ومذکر همسر زحمتکش. ودارای کدپرسنلی۶۱۷۶۹۶۵۱درنمره رتبه بندی مسولین محترم بدون توجه به سنوات خدمتی این آموزگار اقدام به صدوررای رتبه ۳ نموده اند ‌که باعث بی میلی همه معلمان به تدریس دانش آموزان گشته اند که خواهش فرهنگیان محترم برای رسیدگی مجدد هستیم وسلام من آله التوفیق