يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تکمیل پروژه‌های آبی با گذشت بیش از ۲۶ سال از کلنگ‌زنی

پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 852599
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: برخی پروژه‌ها در کشور بیش از ۲۶ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذشت که با تلاش‌های انجام شده بسیاری از این موارد به سرانجام رسید.
مصوبه خاص مقابله با تنش آبی در ۳ استان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد جوان‌بخت معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب در نشست سند راهبردی پدافند غیرعامل صنعت آب اظهار داشت: علاوه بر اینکه در یک اقلیم خشکی قرار داریم، در 3 سال اخیر هم درگیر خشکسالی بودیم.

وی افزود: هر چند آمار بارش امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما توزیع این بارش‌ها متناسب نیست و در بسیاری از نقاط کشور از جمله خراسان رضوی شاهد خشکسالی و کاهش شدید بارش هستیم.

* پروژه‌هایی به سرانجام رسیده که بیش از 26 سال از کلنگ‌زنی آنها می‌گذشت
جوان‌بخت بیان داشت: برخی پروژه‌ها در کشور بیش از 26 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذشت که با تلاش‌های انجام شده بسیاری از این موارد به سرانجام رسید.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوانی که برای رفع تنش آبی در کشور انجام شده، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌ها برای شرایط خاص شهرهای مشخص تعریف شده است. به عنوان مثال برای شهر مشهد و تهران و یا سیستان و بلوچستان مصوبات خاص گرفته شده تا تنش آبی به حداقل برسد.

* آب صنعت را با آب دریا یا آب غیرشرب جایگزین می‌کنیم
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه در برخی موارد غیر از خشکسالی‌ها نقص زیرساخت‌ها نیز از جمله محدودیت‌‌ها و از عوامل تشدید شرایط خشکسالی است، ادامه داد: در شرایطی که استان با مشکل شدید آبی مواجه بود، مشکلی برای تولید محصولات کشاورزی پیش نیامد و ما مکلف و مصمم هستیم آب صنعت را با آب دریا یا آب غیرشرب جایگزین کنیم.

جوان‌بخت با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها افزود: خشکسالی‌ها و بارش‌های اندک پی در پی چالش‌ها و منازعات متعددی را پیش آورده است و ما باید به صیانت و حفاظت از سند آب کشور بپردازیم و مسائل آب باید به طور جدی جزو اولویت‌ها قرار بگیرد.

* باید در حوزه آب مدیریت پیشگیرانه داشته باشیم​
در ادامه این نشست، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با اهتمام صورت گرفته حدود 20 سند تخصصی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، سایبری و غیره تهیه شده است.

جلالی با بیان اینکه موضوع مورد تأکید ما پدافند غیرعامل در حوزه آب است و نه توسعه آب، خاطرنشان کرد: ما باید در حوزه آب مدیریت پیشگیرانه داشته باشیم.
https://jahannews.com/vdcf10dc1w6dtta.igiw.html
jahannews.com/vdcf10dc1w6dtta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *